حمام در خانه هر شخصی در دنیای بیداری یکی از بخش‌های لازم و خاص می‌باشد که در تعبیر خواب، دیدن حمام بسیار رایج است. بر اساس اینکه حمام کردن و استحمام محلی هستن برای پاک شدن از آلودگی‌های بدن و در واقع رسیدن به آرامش پس می‌بایست حمام خصوصی و شخصی باشد.

?? پس با توجه به این مفاهیم تعبیر اولی که از خواب حمام می‌توان به دست آورد در واقع تزکیه روح و پاک شدن انسان از جرم گناهان است. همچنین خداحافظی با عواطف و احساسات اشتباه را می‌توان از دیگر تعابیر حمام به شمار اورد.

اگر شما در خواب خود حمام را ببینید نشان می‌دهد که روح شما نیاز به پاکسازی دارد. خواب حمام دیدن می‌تواند اشاره به پاکی و رسیدن به آرامش یا حتی غم و اندوه باشد.

در برخی از موارد هم حمام در خواب می‌تواند به معنای عقب نشینی از واقعیت‌ها باشد. در واقع به این معناست که شما در مواجهه با مسئولیت‌ها و سختی‌های زندگی دچار خستگی شدید و نیاز به استراحت دارید.

اگر می خواهید با تعابیر حمام کردن و استحمام در شرایط و موقعیت های مختلف آشنا شوید به شما توصیه می کنم با همراه شوید تا در ادامه مطلب تعبیر آن را از نظر مفسرین  و معبران بدانید.

تعبیر خواب حمام

کتاب فرهنگ تفسیر رویا درباره حمام کردن در خواب بیان می‌کند که حمام نشانه کسب آرامش، پاک شدن و آرزوی پاک شدن از گناه است. این شستشو و پالایش، تغییرات درونی شخص یا بخشش (پاک شدن دل از کینه‌های کهنه) را به تصویر می‌کشد، گاهی اوقات رویاها استحمام را به مثابه مناسکی برای آماده شدن فرد برای چیزی خاص، مثلا تغییری بنیادین نشان می‌دهند. برخی دیگر حمام رفتن را پاک شدن از آلودگی‌ها و گناهان می‌دانند و به گفته علامه مجلسی حمام کردن نشانه زیارت امامان است.

? اما اغلب با مسائل جنسی سر و کار دارند، رویارویی با ترس از ارتباط، شاید حتی ترس از مواجه با جنسیت خویشتن خویش به طور کامل، آسیب پذیری، عریان شدن اسرار فرد، صمیمیت حاصل از ازدواج، تحت تاثیر چیزی یا کسی قرار گرفتن، ترکیب صفات، تغییرات عمده یا نوزایی و نیاز به پالایش درونی از نشانه‌هایی هستند که می‌توانند به صورت رویای حمام کردن دیده شوند. بیننده خواب بایستی با توجه به شرایط زندگی خویش یکی از این نشانه‌ها را تطبیق دهد تا به درکی کلی از خواب خویش برسد.

یوسف نبی علیه السلام گوید:

  • دیدن گرمابه و حمام رفتن رنجوری پدید آید
  • دیدن حمام غم واندوه بود

آنلی بیتون می‌گوید:

  • اگر خواب ببینید به گرمابه رفته‌اید، علامت آن است که دور از جمع دوستان و اعضاء خانواده خود به جستجوی سعادت خواهید رفت.
  • اگر خواب ببینید کسانی در گرمابه مشغول استحمام هستند، علامت آن است که دوستانی دلپذیر همراه شما خواهند بود.

آنلی بیتون می‌گوید: اگر دختری خواب ببیند در حمام است، نشانه آن است که به کسب لذت‌های فرار و بیهوده گرایش دارد.

علی بن محد بن العنبری می‌گوید:

ممکن است بر زن دلالت داشته باشد.

اگر حمام تمیز و بهداشتی و بوی آن مطبوع باشد، بینندهی این خواب با همسرش، زندگی خوشی دارند و اگر حمام اینگونه نباشد، همسرش با وی ناسازگار خواهد بود.

تعبیر خواب دوش گرفتن با لباس

علامه طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر کسی خواب ببیند که همراه با پوشاک و یا پوشش وارد حمام شده و قصد دوش گرفتن دارد این چه معنایی دارد پاسخ دادند آب روشنی است دیدن چنین رویایی نشانگر صبور بودن و شرکت در امور خیریه داست اگر زن بود نشانگر آرزوی داشتن ظاهر خوب، برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی‌ست، که غالبا بر اساس غرایز جنسی دمی باشد و اگر مرد یا پسر بود نامزدی یا ازدواج با اشخاص جوان می‌باشد و برای افراد مسن از لحاظ مادی خوش اقبال است . اگر ببینی زیر دوش آب گرم با لباس هستی و خیس شده ای نشانه ی غلبه بر یک دشمن یا پیدا کردن دشمنی جدید است.

اگر ببینی کسی یا کسانی به اجبار از تو میخواهند که با لباس وارد حمام شوی و دوش بگیری خواب بیننده با وجود تمام تلاشش موفق به غلبه بر یک دشمن نمی شود. اگر ببینی با زیر پیراهن و یا شرت دوش میگیری به معنی هشدار در مقابل دوستان ناباب یا رابطه‌ای شوم است. اگر فقط پیراهن به تن داشتی نشانگر صبر و بردباریست که می تواند موجبش غیرعاقلانه فکر کردن باشد در این صورت یا شخص بی شعور است یا دوستان ابلهی دارد. اگر با همسر و یا معشوقت باهمدیگر و با لباس دوش گرفتی خواب ببننده خیلی آهسته به اهدافش می‌رسد.

تعبیر خواب حمام کردن?

آنلی بیتون می‌گوید:
  • اگر شخصی جوان خواب ببیند حمام می‌کند، نشانه آن است که به جنس مخالفی دل داده است، و در هراس است که مبادا در اثر تبلیغات منفی دیگران نسبت به فرد مورد نظر عقیده‌اش تغییر یابد.
  • اگر زنی حامله خواب ببیند استحمام می‌کند، دلالت بر آن دارد که سقط جنین خواهد کرد. و اگر مردی در خواب خود را در حال استحمام و شستشو ببیند، به این معناست که مورد بی وفایی خواهد شد. بعد از چنین خوابی هر نوع معامله ای باید با احتیاط و محافظه کاری انجام شود.
  • اگر بیوه زنی خواب ببیند استحمام می‌کند، نشانه آن است که از پیمانهای قبلی خود دست برداشته است و در انتظار شوهری دیگر است.
  • اگر دختران خواب ببینند در حال استحمام هستند، باید از گرفتن دوست بپرهیزند.

علامه مجلسی (ره) حمام رفتن را توفیق زیارت امام می‌داند که مایه پاک شدن روح از آلودگی و گناه است.

در برخی خواب‌ها دیدن استحمام و یا شستن بدن به معنای غسل کردن است. این گونه‌ خواب‌ها می‌تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد که دانستن این تفاسیر ضروری است.

تعبیر خواب حمام عمومی

از آنجایی که حمام همیشه با بعد صمیمیت و ارتباط نزدیک در خلوت و حریم خصوصی ما در ارتباط است، از این روی دیدن خواب حمام عمومی یا حتی بدتر از آن در دستشویی عمومی نشان دهنده نارضایتی کلی شما از وضعیت حریم خصوصی خودتان در زندگی روزمره واقعی است. احتمالا شما به خلوت و حریم خصوصی بیشتری نیاز دارید یا به دلیل توجه به نیاز‌های دیگران از نیاز‌های خودتان غافل شده اید.
همچنین این خواب نشان دهنده آن است که شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستید و قضاوت‌ها و نظرات دیگران شما را نگران می‌کند و به همین دلیل، دائما در نتیجه برخی عادت‌ها یا الگو‌های احساسی قدیمی خودتان را سرکوب می‌کنید.

تعبیر خواب حمام رفتن با دوستان

آنلی بیتون: اگر همراه دیگران در خواب خود را مشغول شستشو و استحمام ببینید، نشانه آن است که باید از دوستان شرور دوری کنید، این خواب بدنامی و رسوایی به دنبال دارد.

تعبیر خواب حمام کردن با آب گرم و سرد

علامه طباطبایی میگویداگر زیر دوش آب سرد بودی به معنی جدایی از یک انسان دوست داشتنی است .

آنلی بیتون:

  • استحمام با آب گرم معمولا نشانه آن است که وقایع بدی در انتظار شماست.
  • استحمام با آب سرد و پاکیزه نشانه آن است که در مدتی طولانی سلامت خواهید بود. و با شادمانی زندگی خواهید کرد.

لوک اویتنهاو:

  • حمام کردن در آب‌های سرد: کامیابی
  • حمام کردن در آب‌های گرم: شما سرما خواهید خورد

همواره تفسیر اشیایی که در کنار محوریت خواب قرار گرفته‌اند می‌توانند مسیر درستی را از تعبیر خواب نشان دهند. دیدن صابون و از این دست موارد در رویاهای مربوط به شستن بدن و حمام کردن رایج است.

به تعبیر معبرین کهن و اسلامی دیدن آب داغ و حمام کردن در آن بیانگر غم و اندوهی است که به بیننده خواب خواهد رسید.

تعبیر خواب حمام کردن در دریا، رودخانه، چشمه و آب گل آلود

آنلی بیتون می‌گوید:
  • آب تنی و شستشو در آب دریا، نشانه آن است که بعد از کسب دانش، شغلی مورد علاقه به دست خواهید آورد.
  • اگر خواب ببینید با آبی گل آلود در حال استحمام هستید، دلالت بر آن دارد که دشمنان در نزدیکی شما هستند.

لوک اویتنهاو:

  • حمام کردن در آب‌های عمیق: مراقب خودتان باشید.
  • در یک رودخانه حمام کردن: قدرت و شجاعت
  • در یک چشمه حمام کردن: بازیافتن سلامتی
  • در یک محیط باز حمام کردن: ازدواج با شخصی ثروتمند

تعبیر خواب حمام کردن با شیر

آنلی بیتون: اگر خواب ببینید با شیر استحمام می‌کنید، علامت لذت بردن از زندگی و همنشین شدن با دوستان ارزشمند است.

تعبیر خواب وان حمام

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: دیدن وان حمام در خواب به معنی داشتن زنی است که شما و زندگی شما را در بر می‌گیرد و به خودتان اختصاص دارد و می‌توانید در آن آرام بگیرید.

دیدن سینک و وان حمام در خواب با نیاز واقعی شما به پاکسازی یا خلاصی روانی و احساسی شما در ارتباط است. این خواب به معنای آن است که شما مجبور هستید به معنای واقعی کلمه خودتان را از الگو‌ها و افکار ناخوشایند پاک کنید. اگر در خواب آب یا مواد لازم دیگر را نمی‌بینید، این خواب نشان دهنده آن است که شما همچنان با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کنید.

به دنبال حمام گشتن اما پیدا نکردن

اگر در خواب ببینید که بدون زحمت، اما با استرس و نگرانی به دنبال حمام می‌گردید و نمی‌توانید آن را پیدا کنید، این خواب نشان دهنده آن است که شما در حال حاضر برای ابراز آزادانه احساسات و عواطف خود با مشکلات و سنگینی‌های عاطفی بسیار جدی دست و پنجه نرم می‌کنید. این خواب تعبیری است از نیاز‌های سرکوب شده و ناخودآگاه شما برای ابراز کردن خودتان و رها شدن از فشار و تنش درونی در زندگی واقعی.

تعبیر خواب حمام کثیف

اگر حمام کثیف یا توالتی مسدود شده را در خواب ببینید، این خواب اغلب نشان دهنده مشکلات کلی شما برای مدیریت کردن احساسات، موقعیت‌ها و افراد منفی در زندگی واقعی‌تان است. تعبیر این خواب آن است که شما در مرحله نخست و فارغ از ترس‌ها و ناامنی‌ها برای برطرف کردن، حذف کردن یا بیرون کردن چیز‌های منفی و ناخوشایند از زندگی خود تلاش بسیار زیادی می‌کنید. از طرف دیگر، توالت بالازده نمادی مشخص از فوران‌ها یا طغیان‌های عاطفی شما یا احساس ناتوانی شما در مدیریت سنگینی بار احساسی تان است.

ورود به حمام و توالت دیگران مخصوصا جنس مخالف

اگر در خواب ببینید که به توالت عمومی جنس مخالف وارد می‌شوید، این خواب نشان دهنده گذار و عبور کردن از محدودیت‌ها و مرز‌ها در زندگی واقعی تان است. برخی افراد این خواب را نشانه قانون شکنی و عبور شما از خط و مرز‌ها در برخی موقعیت‌ها و شرایط خاص می‌دانند. با این وجود، این خواب همچنین نشان دهنده ورود شما به بخشی جدید و چالش برانگیز از زندگی خودتان یا دست یافتن به دستاوردی فراتر از حد تصورتان است.

تعبیر خواب چرک کردن بدن در حمام

مطیعی تهرانی: اگر در حمام بودید و دلاک چرک زیادی از بدن شما گرفت که لوله لوله روی پوستتان دیدید خواب شما می‌گوید که خرج شما زیاد می‌شود و هزینه زندگیتان بالا می‌رود.

تعبیر خواب دوش گرفتن با همسر

دوش گرفتن با همسر در خواب ممکن است به معنای نزدیکی بیشتر، ارتباط صمیمی و روابط قوی تر با همسر باشد. این خواب ممکن است نشانگر عشق و احترام فرد به همسرش باشد. همچنین، این خواب به معنای تلاش فرد برای پذیرش تفاوت‌ها و توافق با همسر و همچنین بهبود روابط با همسر باشد.

در بعضی موارد، خواب دیدن دوش گرفتن با همسر ممکن است به معنای نیاز به تجدید حیات رابطه باشد و نشانگر تلاش فرد برای تقویت رابطه با همسر باشد. این خواب همچنین ممکن است به معنای تمایل فرد به روابط بیشتر با همسر باشد و به نوعی ضرورت روابط خوب و سالم با همسر را القا کند.

تعبیر خواب دوش گرفتن دختر مجرد

خواب دوش گرفتن دختر مجرد می‌تواند نشان دهنده تمایل و آرزوی این دختر برای پاک شدن از گذشته و شروع دوباره باشد. ممکن است این دختر احساس کند که نیاز به پاک شدن از روابط قبلی، تجربیات منفی و حتی هراس‌هایش دارد.

تعبیر خواب دوش گرفتن زن متاهل

دوش گرفتن در خواب ممکن است به عنوان نمادی از پاکسازی روحی و جسمی در تفسیر خواب دیده شود. در صورتی که زن متاهلی در خواب خود را بین حمام و دوش ببیند، معمولاً به معنای تلاش او برای حفظ تمیزی و پاکیزگی خانه و خانواده باشد. همچنین، این خواب می‌تواند به معنای ارتباط صمیمی و نزدیکی زن با همسر و خانواده اش باشد. در بعضی موارد، خواب دیدن دوش گرفتن می‌تواند به معنای تغییرات شخصیتی و رفتاری فرد باشد، مانند پذیرش وضعیت جدید، تلاش برای بهبود روابط و ارتباطات و به طور کلی، قصد و تلاش برای پیشرفت و رشد در زندگی.

تعبیر خواب دوش گرفتن زن باردار

خواب دوش گرفتن زن باردار نشان‌دهنده عوامل مختلفی می‌تواند باشد. یکی از تفسیرهای احتمالی این خواب، تجربه نگرانی و ناتوانی از تحمل فشارهای فیزیکی و روانی در دوران بارداری است. در این حالت، خواب دوش گرفتن زن باردار نشان‌دهنده تلاش او برای پاکیزگی و رسیدن به حالتی از آرامش و آسایش است.

از دیدگاه دیگری، خواب دوش گرفتن زن باردار می‌تواند نشان‌دهنده تمایل او به استراحت و آرامش باشد. مادر شدن یک تجربه منحصربه‌فرد و با ارزشی است که نیاز به تمرکز و توجه بیشتری دارد. این خواب، نشان‌دهنده تلاش زن برای به دست آوردن وضعیتی از آرامش بیشتر است که ممکن است به او در دوران بارداری و حتی پس از آن کمک کند.

تعبیر خواب دوش گرفتن دیگران

در تعبیر خواب، دیدن دیگران که در حمام هستند و دوش می گیرند می تواند به معنای تغییر وضعیت و شرایط اجتماعی و رفاهی در زندگی باشد. این خواب ممکن است نشان دهنده پذیرش فرد از شرایط جدید و انتقال به یک محیط جدید باشد. همچنین، این خواب می تواند نشانگر پاکسازی روح و جسم دیگران از دغدغه ها و گناهان باشد. اگر فردی در خواب ببیند که دوستان یا خانواده اش در حمام هستند و دوش می گیرند، این خواب ممکن است به معنای روابط نزدیک و صمیمی با عزیزانش باشد. همچنین، این خواب ممکن است نشان دهنده آرزوی فرد برای دیدار دوستان و خانواده اش و داشتن لحظات خوش با آنان باشد.

تعبیر خواب دوش گرفتن بدون لباس

تعبیر خواب دوش گرفتن بدون لباس می‌تواند نشان دهنده آرزوی فرار از واقعیت و تحمل نکردن جنبه‌هایی از زندگی باشد. در این خواب، شخص به نوعی از نقشه رویایی خود پیروی کرده و به دنبال فرار از مسئولیت‌ها و بار زندگی است.

از سوی دیگر، خواب دوش گرفتن بدون لباس همچنین می‌تواند نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و ترس از ارتباطات اجتماعی باشد. در این صورت، شخص به دنبال پنهان کردن خود از نظر دیگران است و احساس می‌کند که لازم نیست که به عنوان خودش نمایان شود.

تعبیر خواب دوش گرفتن در خانه دیگری

تعبیر خواب دوش گرفتن در خانه دیگری ممکن است نشان دهنده تمایل به فرار از محیط فعلی و دستیابی به یک احساس راحتی و آرامش جدید باشد. شخصی که در خوابش در حال دوش گرفتن در خانه دیگری است، ممکن است به دنبال تغییراتی در زندگی خود باشد و احساس داشته باشد که به محیط فعلی خود بستری به اوج نرسیدن هستند.

همچنین، خواب دوش گرفتن در خانه دیگری ممکن است نشان دهنده تمایل به رفتن به سمت مکان‌های نو آشنا و جذاب باشد. به علاوه، ممکن است این خواب نشان دهنده علاقه به کاوش و کشف جهان باشد و شخص به دنبال تجربیات جدید و پرهیجان باشد.

تعبیر خواب دوش گرفتن با نامحرم (مرد یا زن غریبه)

خواب دوش گرفتن با نامحرم معمولاً به عنوان نشانه‌ای از اغلب احساسات منفی شناخته می‌شود که درباره رابطه غیرقانونی و نامناسبی که شخص با شخص دیگری دارد، تجربه می‌کند. این خواب ممکن است نشان‌دهنده ترس و نگرانی شخص در مورد پیدا شدن رابطه نامناسب او و احساس انزوا و تنهایی باشد.

در برخی موارد، خواب دوش گرفتن با نامحرم ممکن است نشان‌دهنده نیاز شخص به رضایت جنسی و تأیید برای اقداماتش باشد. این مسئله معمولاً به دلیل نیاز شخص به تأیید و عشق و علاقه به خودش به وجود می‌آید.

از دیدگاه دیگری، خواب دوش گرفتن با نامحرم ممکن است نشان‌دهنده نیاز شخص به پذیرش و فرار از احساس گناه باشد. شخص در این خواب به دنبال پاکسازی رابطه نامناسب خود است و ممکن است احساس کند که با دستور العمل‌های خود، رابطه خود را از تمامی عوارض جانبی پاک کرده و به یک حالت بهتر برگردانده است.

تعبیر خواب دوش گرفتن با آب سرد

دوش گرفتن با آب سرد در خواب ممکن است به عنوان نمادی که به تمایلات و شخصیت فرد اشاره دارد، در تفسیر خواب دیده شود. اگر شخصی در خواب دوشی با آب سرد بگیرد، معمولاً به معنای علاقه و تمایل او به چالش‌ها و تجربه‌های جدید است. همچنین، خواب دیدن دوش با آب سرد ممکن است به معنای تلاش فرد برای ورزش و تقویت سلامتی باشد.