از آنجایی که در دنیای حقیقی و واقعی چادر یک پوشش برتر است؛ حتی برخی از افراد اعتقاد دارند که برای یک زن چادر  واجب است تا او را در مقابل خطرات محافظت نماید برای تعبیر خواب چادر هم هنگام خواب و در رویا این چنین معنا و مفاهیمی وجود دارد.

بر اساس نظر برخی از معبران، دیدن چادر در خواب نمایانگر حجاب و پوششی بر روی رازهای زندگی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که این خواب‌ها به دلیل استرس و اضطراب ما برای حفظ رازها در دنیای بیداری می‌باشد. اگر فردی در خواب چادر ببیند برای زن یا دختر مجرد نشان از ازدواج و برای زن متاهل بیانگر بزرگی و عزت است.
اگر مردی در خواب ببیند که چادر دارد او در واقع رازی را از دیگران پنهان کرده است.

اگر می‌خواهید تعبیر خواب چادر را در شرایط و موقعیت‌های مختلف برای زن و مرد بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعبیر خواب چادر

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

چادر درخواب بر سه وجه است.

مقام و منزلت
مرد را زن و زن را شوهر
سرپرست و مرد خانه
محمدبن سیرین گوید: چادر در خواب دیدن، محافظ زن است. اگر بیند چون زنان چادر پوشیده است، دلیل که در آن کار خیر و شر است. لکن آن کار را از او مکروه دارند.

تعبیر خواب چادر سفید

دیدن اینکه چادر سفید به سر دارید به منزله وجود یک آرامش واقعی در زندگی شماست. اینکه شما کارهای اشتباه گذشته خود را ترک کرده و روی به اعمال نیک و درست آورده‌اید.

تعبیر خواب چادر مشکی

دیدن چادر مشکی در خواب و یا اینکه چادر مشکی به سر دارید می‌تواند به رویارویی شما با موقعیتی جدید و متفاوت در زندگی‌تان مرتبط باشد. اینکه چیزهای تازه‌ای را در زندگی فردی یا کاری خود تجربه می‌کنید.

این مساله می‌تواند به تحولی در زندگی شخصی شما مرتبط باشد و یا تغییراتی عمده در محیط کار. در واقع شما قرار است تا موقعیت‌های جدی‌تر و پرچالش‌تری را نسبت به گذشته تجربه کنید، پس لازم است تا خود را به خوبی برای آن آماده سازید.

تعبیر خواب گم شدن چادر مشکی

گم شدن چادر مشکی در خواب یعنی به دلیل آن که فرد وارد محیط ارتباطی جدید شده گرفتار احساس فقدان شود.

تعبیر خواب چادر نماز

نماز خواندن با چادر نماز: در حالت کلی چادر پنهان ماندن گناه و یا از بین رفتن گناه است وقتی که خود را در حال نماز با چادر نماز می بینید معنی اش این است که شما به واسطه عبادات گناهانتان از بین می رود.

خریدن چادر نماز: خریدن این نوع چادر بسیار خوب است چه برای خودت خریده باشی و چه برای اینکه به دیگران هدیه دهی. معنی این خواب زیاد شدن روزی است و به جایگاه بلند رسیدن هم می تواند باشد.

مرده چادر نماز سفید سر کند: اگر در خواب ببینی که مرده ای چنین چادری به سر دارد چه او را بشناسی و چه برایت غریبه باشد معنی این خواب این است که عمر شما زیاد می شود و این خواب خوبی است.

پاره کردن چادر نماز سفید: این خواب ، خواب خوبی نیست و معنی اش این می شود که شما به بلا و یا گناه دچار محی شوید خواه خودتان آن را پاره کنید و یا چادر را پاره شده ببینید و یا در دعوا آنرا پاره کنید.

تعبیر خواب چادر رنگی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر پارچه زرد باشد بیماری است و اگر سرخ باشد هیجان است و چنانچه سبز باشد فرح و انبساط بخصوص اگر بخواهید با آن چادر بدوزید. چادر در خواب حرمت و آبرو و حیثیت است چه متعلق به خودتان باشد و چه دیگری.

تعبیر خواب چادر نو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: برای زنان دیدن چادر در خواب طبیعی است اما اگر زنی در خواب ببیند که چادر نو پوشیده در محیط خانواده عزت و احترامش بالا می‌رود و نزد شوهر عزیز می‌شود.

تعبیر خواب چادر پاره

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر ببیند که چادرش پاره است یا رازش فاش می‌شود و یا این که آبرویش در مخاطره قرار می‌گیرد. به هر حال هر کسی چیزی پنهان دارد که دوست ندارد دیگران بدانند. کوشش در مسیر حفظ همین پوشیدگی است که در خواب به شکل چادر نمایان می‌گردد.

تعبیر خواب چادری شدن

اگر دختر مجردی در خواب ببیند که چادری شده است نشانه شوهر است. بدین معنا که به زودی ازدواج خواهد کرد و یا پسری در جمع به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. این خواب همچنین می‌تواند به معنای دستیابی به موفقیت، سعادت و کمال نیز باشد به گونه ای که دیگران به حال او غبطه می خورند.

تعبیر خواب چادر هدیه دادن

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر بیننده خواب ببیند که چادری برای دیگری خریده یا چادر به کسی هدیه می‌دهد آن چادر رازی است که می‌خواهد دیگران پوشیده نگه دارند و در صورت اطلاع حفظ کنند و آبرویش را نبرند.

تعبیر خواب چادر شب

ابراهیم کرمانی گوید: چادر شب در خواب زن است، اگر ببیند چادر شب فرا گرفت، یا کسی به او داد، دلیل که زن نو خواهد. اگر بیند چادر نو بخرید، دلیل که کنیزکی بخرد و از او فرزند آید، اگر این خواب زنی بیند، دلیل که او را شوهر آید. اگر زنی بیند که چادر شب او بسوخت، دلیل که شوهرش بمیرد، یا او را طلاق دهد.

تعبیر خواب چادر چیست؟

چادر در خواب برای زنان پوشاننده رازها و برای مردان رسوایی است.

دیدن چادر مشکی در خواب چه تعبیری دارد؟

این خواب نشان دهنده رویارویی با موقعیتی جدید در زندگی است.

چادر مشکی بر سر مرده

اگر چادر مشکی بر سر مرده ببینید به معنای طول عمر آن فرد است یا اگر از مرده چادر هدیه بگیرند به معنای سرازیر شدن نعمت به زندگی فرد است.
به طور کل در خواب ها هدیه گرفتن از مردگان نوید بخش نعمت و برکت است امّا از سمت دیگر از مرده از فرد چادر مشکی بگیرد اصلا معنای خوبی در برندارد. مرده هر وسیله ای را از فرد بگیرد به معنای بد است.

تعبیر خواب چادر مشکی برای زنان باردار به معنای نگرانی آنان درباره زایمان، دوران بارداری و سلامت کودکانشان است.

تعبیر خواب چادر داشتن در حرم امام رضا یا مسجد و هرگونه مکان های مذهبی

تعبیر خواب چادر داشتن در حرم امام رضا یا مسجد و هرگونه مکان های مذهبی بسیار نیکو است و به معنای انجام دادن کاری صواب از طرف شما است. گاهی خود به کار صواب و خیری که انجام داده اید آگاهی ندارید و با دیدن این خواب اطمینان داشته باشید که کاری نیک در حق فرد دیگری کرده اید.