در این پست از سایت درمان خانگی انواع سردرد ها,درمان سردرد های شدید با طب سنتی ایرانیرا قرار دادیم .همه ی ما کم و بیش دچار سردرد شده ایم که هر سردرد منشا های مختلفی دارد که باید شناخته شود. بعضی افراد سردرد خود را با قرص و کپسول درمان می کنند و بعضا با طب سنتی. ما در این مقاله بهترین روش های درمان سردرد را با طب اصیل سنتی ایرانی برای شما آورده ایم.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با درمان خانگی انواع سردرد ها,درمان سردرد های شدید با طب سنتی ایرانی. . .

 

علت سردرد و عوامل خطر

ممکن است برایتان سؤال ایجاد شده باشد که چه عاملی منجر به سردرد می‌شود و اساسا علت سردرد چیست؟ در مجموع سردرد به دلیل ترکیبی از سیگنال‌های ارسال شده از رگ‌های خونی و عضلات سر رخ می‌دهد. علت فعال شدن این سیگنال‌ها هنوز مشخص نیست. با این حال عوامل زیر می‌توانند به‌عنوان محرک سردرد محسوب شوند.

روش‌های خانگی برای درمان فوری سردرد شدید

درمان‌های خانگی سردرد به شرح زیر است‌.

۱. آب بنوشید

کم‌آبی بدن ممکن است علت سردرد باشد. در حقیقت مطالعات نشان می‌دهند که کم‌آبی مزمن بدن علت رایج سردردهای تنشی و میگرنی است. تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن آب کافی علائم سردرد را در افراد دچار کم‌آبی طی ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت تسکین می‌دهد.

۲. منیزیم مصرف کنید

منیزیم یک ماده‌ی معدنی مهم است که در بسیاری از عملکرد‌های بدن از جمله کنترل قند خون و انتقال پیام‌های عصبی نقش دارد. نشان داده شده که منیزیم یک داروی مؤثر و بی‌خطر برای سردرد است‌. شواهد عنوان می‌کنند که کمبود منیزیم در افرادی که به‌طور مرتب دچار سردرد میگرنی می‌شوند، رایج‌تر از افرادی است که دچار این نوع سردرد نمی‌شوند و در نتیجه ممکن است کمبود این ماده علت سردرد باشد.

۳. به اندازه‌ی کافی بخوابید

خواب تأثیر مستقیمی روی سلامتی بدن دارد. کمبود خواب می‌تواند منجر به مشکلات مختلف از جمله سردرد شود. محققان در یک مطالعه تعداد دفعات و شدت سردرد را در دو گروه از افراد بررسی کردند. گروه اول هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابیدند و گروه دوم خواب بیشتری نسبت به گروه اول داشتند.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که کمتر می‌خوابیدند (گروه اول)، افزایش شدت و تعداد دفعات سردرد را تجربه کردند. با این وجود نشان داده شده که خوابیدن زیاد هم محرک سردرد است. در نتیجه خواب را می‌توان به عنوان علت سردرد در نظر گرفت.

بنابراین خوابیدن به‌ اندازه‌ی کافی برای افرادی که می‌خواهند به‌طور طبیعی از ابتلا به سردرد پیشگیری کنند، ضروری است. توصیه می‌شود هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

چرا خواب خوب برای سلامتی اهمیت زیادی دارد؟

۴. از مصرف مواد غذایی حاوی هیستامین زیاد پرهیز کنید

هیستامین ترکیبی است که در بعضی از مواد غذایی مثل ماهی دودی و غذاهای تخمیری وجود دارد.

هیستامین یک ماده‌ی شیمیایی است که به‌طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و در سیستم ایمنی، سیستم عصبی و دستگاه گوارش نقش دارد‌. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف هیستامین ممکن است در افرادی که به این ترکیب حساسیت دارند، منجر به میگرن شود.

بدن بعضی از افراد نمی‌تواند به‌درستی هیستامین را دفع کند، چون عملکرد آنزیم‌هایی که مسؤول تجزیه‌ی آن هستند، دچار اختلال است. اجتناب از مصرف مواد غذایی غنی از هیستامین ممکن است یک استراتژی مفید برای افرادی باشد که به‌طور مرتب دچار سردرد می‌شوند.

۵. از روغن‌های اسانسی استفاده کنید

روغن اسانسی برای درمان سردرد

روغن‌های اسانسی مایعاتی به‌شدت غلیظ هستند که ترکیبات خوشبویی دارند. این روغن‌ها فواید درمانی متعددی دارند و معمولا از آن‌ها به‌صورت موضعی استفاده می‌شود. هرچند بعضی از آن‌ها قابل بلعیدن هم هستند. روغن‌های اسانسی نعناع و اسطوخودوس به‌طور ویژه در درمان سردرد مؤثر هستند.

۶. مکمل‌های ویتامین ب کمپلکس را مصرف کنید

ویتامین‌های ب یک گروه از ریزمغذی‌های محلول در آب هستند که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارند. برای مثال این ویتامین‌ها مسؤول سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی هستند و به تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کنند. بعضی از انواع ویتامین‌های ب ممکن است از شما در برابر سردرد محافظت کنند.

چندین مطالعه نشان داده‌اند که مکمل‌های ویتامین ب ۱۲، ریبوفلاون (ب ۲)، ب ۱۲ و پیریدوکسین (ب ۶) ممکن است در کاهش علائم و درمان سریع سردرد شدید مفید باشند. ویتامین‌های ب کمپلکس حاوی تمام هشت گروه از ویتامین‌های ب هستند و استفاده از آن‌ها یک روش بی‌خطر و مقرون‌به‌صرفه برای درمان سردرد به شمار می‌رود.

۷. برای رفع سردرد از کمپرس سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس سرد ممکن است علائم سردرد را کاهش دهد و راهی برای درمان فوری سردرد شدید باشد. قرار دادن کمپرس سرد یا یخ روی ناحیه‌ی گردن و سر التهاب را کاهش می‌دهد و رگ‌های خونی را منقبض می‌کند که این موضوع در درمان سردرد شدید و کاهش علائم آن مفید است. در یک مطالعه روی ۲۸ خانم نشان داده شد که قرار دادن بسته‌های ژله‌ای سرد روی سر، درد ناشی از میگرن را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش داد.