آموزش معجون عناب برای خلاص شدن از فشار، قند و چربی خون؛ عناب یکی از میوه های پرخاصیت است که کمتر به آن توجه می شود و معمولا در رژیم غذایی افراد جایگاهی ندارد. با این وجود این میوه ی شگفت انگیز ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و غنی از ویتامین c و مواد معدنی چون کلسیم است. عناب دارای میوه های بسیار کوچکی است و در برخی نواحی به آن خرمای قرمز یا خرمای چینی هم می گویند.

این میوه ی خوشمزه هم به صورت تازه و هم به صورت خشک قابل مصرف است و معمولا در اکثر جوشانده ها و دمنوش های گیاهی دیده می شود.

عناب سرشار از فیبر است، بنابراین به بهبود حرکات روده و درمان یبوست کمک می کند و سبب حفظ سلامت سیستم گوارش بدن می شود. این میوه ی فوق العاده دارای نوعی فرکتوز است که سبب هضم آهسته ی غذا در بدن می شود و بدین صورت با کنترل قند خون، از بالا رفتن میزان آن در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می نماید.

علاوه بر این، عناب به دلیل داشتن پتاسیم، آنتی اکسیدان، فیبر و همچنین بالا بردن میزان نیتریک اکسید به کاهش فشار خون و تنظیم آن کمک می کند. این میوه ی پرخاصیت سطح کلسترول طبیعی خون را حفظ می کند و از افزایش آن پیشگیری می نماید، پس برای بیماران که چربی خون بالایی دارند بسیار مناسب است.

از دیگر خواص عناب می توان به درمان سرفه، کاهش وزن، تقویت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز، درمان بی خوابی و تقویت معده و سیستم ایمنی نیز اشاره نمود.

روش تهیه ی معجون شفابخش عناب

در این مطلب تصمیم داریم روش تهیه ی یک معجون شفابخش را که با میوه ی عناب تهیه می شود را به شما عزیزان آموزش دهیم. این معجون فوق العاده دشمن فشار خون، کلسترول بالا و قند خون است، بنابراین اگر به این مشکلات دچار هستید، حتما تا پایان این مطلب با استاربورس همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه ی معجون عناب

۲ /۱ قاشق سوپ خوری عرق دارچین
یک پیمانه عرق عناب
۴ عدد عناب تازه
۲ /۱ قاشق سوپ خوری عرق زنجبیل
۲ /۱ قاشق سوپ خوری گلاب
۴ تکه یخ
۲ قاشق سوپ خوری شکر
آب به مقدار لازم
چند عدد عناب و چوب دارچین (برای تزئین)

دستور تهیه ی معجون عناب

۱. چهار عدد عناب را شسته، پوست کنده و هسته‌های آن ها را جدا کنید. عرقیات شامل عرق دارچین، عرق عناب، عرق زنجبیل و گلاب را داخل مخلوط‌کن بریزید و با شکر، یخ و عناب‌ها خوب مخلوط کنید.

۲. اگر مقدار عرقیات برای رقیق شدن معجون کافی نبود، بهتر است کمی آب را هم اضافه کنید. در پایان معجون را داخل لیوانی بریزید و روی آن را با چند عدد عناب درسته و چوب دارچین تزئین کنید.

نکته:

اگر می‌خواهید این معجون طبیعی‌تر باشد به جای شکر از عسل به مقدار لازم استفاده‌ کنید. البته عسل را در کمی آب جوش حل کرده و بعد اضافه کنید.