یکی از مشکلاتی که باعث قطع رشد مو شده و سلامت مو را به خطر میندازد موخوره است . موخوره بیماری است که ممکن است برای هر کسی چه آقا و چه خانوم با موی بلند یا موی کوتاه اتفاق بیفتد و به موها آسیب بزند. درمان موخوره با روش های مختلفی از جمله کوتاه کردن مو انجام میشود اما میخواهیم ساده ترین روش را در خانه به شما آموزش دهیم.

همه ما از فواید آب برنج برای پوست زیاد شنیده ایم اما لازم است بدانید آب برنج برای مو ها بسیار مفید و باعث رشد سریع موها و درخشانی و زیبایی مو میشود. و مهم ترین و قابل توجه ترین نکته اینست که شستشوی مو ها با آب برنج موخوره را درمان میکند.

درمان موخوره به همین راحتی

درمان موخوره به همین راحتی

درمان موخوره با آب برنج

75 تا 80 درصد از دانه‌­های برنج را نشاسته­ تشکیل می‌دهد. در نتیجه آنچه پس از آبکشی برنج باقی می‌ماند در واقع همان آب نشاسته است. از طرفی آب برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله آمینو اسید ها ، ویتامین های گروه b ، ویتامین e ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

تاثیر آب برنج بر موخوره

این ماده استثنایی تارهای گره خورده مو را از هم باز می کند. مو را صاف تر کرده و درخشش آن را افزایش می دهد. آبرسانی به مو را افزایش داده و به تقویت مو کمک می کند. مشاهده می کنید که این مایع سفید رنگ بسیاری از عوامل ایجاد موخوره را از بین می برد. زیرا موجب می شود شما کمتر موهای خود را شانه کرده و یا از مواد شیمیایی برای حالت دهی و براق کردن مو استفاده نکنید.

به علاوه تاثیر آب برنج بر موخوره را می توان ناشی از مواد مغذی موجود در آن دانست. برنج ماده غذایی است که املاح و ویتامین های بسیاری در خود جای داده است. هنگامی که آب برنج را تهیه می کنید خیلی از این مواد موثر وارد آب می شوند. استفاده از آب برنج برای شست و شوی موهای سر باعث می گردد مواد مغذی موجود در آب برنج روی موهای شما اثر کرده و بسیاری از عارضه ها از جمله موخوره درمان شود.

مراقبت ناکافی و آلودگی روی سلامت موها تأثیر منفی می‌گذارد و به ایجاد موخوره منجر می‌شود.  موهای شما برای جلوگیری از موخوره به پروتئین نیاز دارند و آب برنج می‌تواند مقدار زیادی از این درشت‌مغذی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. برای رفع موخوره، اجازه دهید آب برنج ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهای شما بماند، سپس موهایتان را بشویید. به‌تدریج شاهد بهبود وضعیت موهای خود خواهید بود.

خواص آب برنج برای مو

هیچ چیز بهتر از آب برنج نمی‌تواند به کاهش ریزش مو کمک  کند و سرعت رشد آن را بهبود ببخشد. اسیدهای آمینه موجود در آب برنج به بازسازی مو و رشد آن کمک می‌کنند. همچنین، آب برنج حاوی ویتامین‌های B ،C و E است که روی رشد مو تأثیر مثبت دارند. بهترین راه برای استفاده از آب برنج این است که بعد از شستن موهای خود آن‌ها را با آب برنج آبکشی کنید. این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

روش استفاده از آب برنج برای مو ها

بعد از این که از شامپو استفاده کردید، شستن موها با آب برنج به جای استفاده از نرم‌کننده بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. آب برنج بافت موهای شما را بهبود می‌بخشد و حجم آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین موهای شما را صاف می‌کند و آن‌ها را قوی و سالم نگه می‌دارد.

می‌توانید از آب برنج ، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی مو استفاده کنید. این کار باعث بهبود بافت موها شده و حجم آن را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از این ماده طبیعی، باعث صافی موها و نرمی آنها نیز خواهد شد و آن‌ها را محکم و سالم نگاه می‌دارد.