در این پست از سایت دعای روز اول ماه رمضان با صدای فرهمند,اعمال روز اول ماه رمضان در مفاتیح الجنان را قرار دادیم . امروز اولین روز از ماه مبارک رمضان سال 1402 – 2023 می باشد . هر روز از ماه مبارک رمضان اعمال  دعای مخصوصی دارد . در این بخش از سایت استار بورس متن کامل دعای روز اول ماه رمضان با ترجمه و معنی فارسی با صدای استاد فرهمند به همراه اعمال روز اول ماه مبارک رمضان که در مفاتیح الجنان نقل شده است را گردآوری کردیم …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با متن دعای عظیم الشان روز اول ماه مبارک رمضان با ترجمه به همراه اعمال اولین روز ماه رمضان سال 1402 …

اعمال و دعای روز اول ماه مبارک رمضان در سال 1402 :

اَللّهُمَّ اجْعَلْ صِیامى فیهِ صِیامَ الصّاَّئِمینَ وَقِیامى فیهِ

خدایا قرار ده روزه‌ام را در این ماه روزه روزه‌داران واقعى و شب‌زنده‌داریم را

قیامَ الْقاَّئِمینَ وَنَبِّهْنى فیهِ عَنْ نَوْمَهِ الْغافِلینَ وَهَبْ لى جُرْمى فیهِ

نیز همانند شب‌زنده‌داران و بیدارم کن در آن از خواب بی‌خبران و جنایتم را بر من ببخش

یا اِلهَ الْعالَمینَ وَاعْفُ عَنّى یا عافِیاً عَنِ الْمُجْرِمینَ

اى معبود جهانیان و درگذر از من اى درگذرنده از جنایتکاران.

دعای روز اول ماه رمضان با صدای فرهمند,اعمال روز اول ماه رمضان در مفاتیح الجنان

اعمال شب اول ماه رمضان

در شب اول ماه مبارک رمضان انجام دادن اعمال و آداب توصیه شده، فضیلت فراوان دارد.

استهلال ماه رمضان

توصیه می‌شود ابتدا به استهلال (جست‌وجوی هلال ماه) ماه رمضان بپردازید و پس از دیدن ماه، رو به قبله بایستید. سپس دست‌های خود را به سوی آسمان بلند کنید و دعای مربوط به آن را بخوانید.

دعای رؤیت هلال ماه رمضان

«رَبِّی وَ رَبُّکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ. اللّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالْأَمْنِ وَالْإِیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالْإِسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ إِلی مَا تُحِبُّ وَتَرْضی. اللّهُمَّ بارِکْ لَنا فِی شَهْرِنا هذَا، وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ، وَاصْرِفْ عَنَّا ضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاءَهُ وَفِتْنَتَهُ.»

دعای پیامبر (ص) هنگام رؤیت هلال ماه رمضان

روایت شده: زمانی که رسول اکرم (ص) هلال ماه رمضان را رؤیت می‌کردند، روی خود را به سمت قبله می‌گرداندند و می‌گفتند:

اللّٰهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالْأَمْنِ وَالْإِیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالْإِسْلامِ وَالْعافِیَةِ الْمُجَلَّلَةِ وَدِفاعِ الْأَسْقامِ وَالْعَوْنِ عَلَی الصَّلاةِ وَالصِّیامِ وَالْقِیامِ وَتِلاوَةِ الْقُرْآنِ. اللّٰهُمَّ سَلِّمْنا لِشَهْرِ رَمَضانَ، وَتَسَلَّمْهُ مِنّا، وَسَلِّمْنا فِیهِ حَتَّیٰ یَنْقَضِیَ عَنَّا شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدْ عَفَوْتَ عَنَّا وَغَفَرْتَ لَنا وَرَحِمْتَنا.

خدایا، این ماه را بر ما نو کن به ایمنی و ایمان و سلامت و اسلام و عافیت بزرگ و دفاع در برابر بیماری‌ها و یاری بر نماز و روزه و شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن. خدایا، ما را برای ماه رمضان سالم گردان و ماه رمضان را از ما سالم دریافت کن و ما را در آن تا از ما بگذرد به‌سلامت دار درحالی‌که از گناهان ما درگذشته و ما را مورد آمرزش و رحمت خویش قرار داده باشی.

دعای رؤیت هلال ماه رمضان امام صادق (ع)

از حضرت صادق (ع) روایت شده: چون رؤیت هلال کردی بگو:

اللّٰهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدِ افْتَرضْتَ عَلَیْنا صِیامَهُ، وَأَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدیً لِلنّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدیٰ وَالْفُرْقانِ. اللّٰهُمَّ أَعِنَّا عَلَیٰ صِیامِهِ، وَتَقَبَّلْهُ مِنّا، وَسَلِّمْنا فِیهِ، وَسَلِّمْنا مِنْهُ، وَسَلِّمْهُ لَنا فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَعافِیَةٍ، إِنَّکَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ، یَا رَحْمٰنُ یَا رَحِیمُ.

خدایا، ماه رمضان آمد و تو روزه آن را بر ما واجب کرده‌ای و قرآن را در آن برای هدایت و دلایلی روشن از هدایت وسیله تشخیص حق از باطل نازل کرده‌ای. خدایا، ما را بر روزه‌اش یاری کن و آن را از ما بپذیر و ما را در آن و از آن سالم بدار و آن را برای ما سالم گردان، در آسانی و عافیت از جانب خویش، همانا تو بر هر چیز توانایی، ای بخشنده، ای مهربان