رنگ ها دنیای متفاوتی دارند و اتفاقا بسیار عجیب می باشد، خیلی از رنگ ها نشانه ها و علائم خاص و روحیات مختص به خودشان را دارند که به آن روانشناسی رنگ ها میگویند. احتمالا در اطرافتان افرادی هستند که به طور عجیبی فقط به یک رنگ خاص علاقه دارند و می خواهند تمام وسایل محل کار و منزل و چیزهایی که دم دستشان هست به همان رنگ باشد. علاقه این افراد به رنگ خاص در واقع نشان دهنده روحیات و خصوصیات او است؛ در واقع  هر رنگ یک نشانه است و برای هرفردی این رنگ فرق می کند و طبق خصوصیات اخلاقی آن فرد رنگ مورد علاقش نیز متفاوت می باشد.

روانشناسی رنگ ها

رنگ ها ابزار های ارتباطی قوی هستند و شما می توانید حتی یک پیام را بوسیله آن رنگ به دیگران منتقل کنید هم چنین استفاده از رنگ ها به عنوان یک دارو هم می باشد، یعنی شما می توانید با استفاده از رنگ ها بسیاری از مشکلات را درمان کنید. در این بخش ما معنای خاص هررنگ را برایتان اورده ایم تا علاقه و ارتباط معنایی خودتان با رنگ ها را تشخیص بدهید.

رنگ قرمز:

قرمز یکی از رنگ های اصلی می باشد، کسانی که علاقه به این رنگ دارند افراد پر اشتیاق، با هیجان، رسیک پذیر و با انرژی می باشند. این رنگ باعث افزایش انرژی و هم چنین فشار خون می شود.

رنگ زرد:

افرادی که رنگ زرد را دوست دارند، افرادی هستند که مثبت اندیش، خوش بین، دارای آگاهی بالا می باشند. این افراد در زندگی انسان هایی خوشبخت می باشند و این حس را به دیگران نیز منتقل می کنند.

رنگ نارنجی:

این افراد بسیار خلاق، ماجراجو، پر اشتیاق، با موفقیت و افرادی هستندکه در زندگی تعادل دارند. شخصیت برون گرایی دارند و همه چیز را به خودشان جذب می کنند.

رنگ صورتی:

صورتی یک رنگ متعادل است، این افراد بسیار بازیگوش می باشند و عشق بالایی دارند، طرفداران این رنگ بیشتر بانوان و خانمها می باشند چون روحیه ی لطیفی دارند و بسیار آسیب پذیر و حساس می باشند.

رنگ آبی:

این رنگ کاملاً برخلاف رنگ قرمز می باشد، این رنگ صلح و آرامش، هماهنگی و ثبات را داراست. هم چنین این رنگ بعضی مفاهیم افسردگی را نیز دارد همچنن این رنگ ضربان قلب را پایین می آورد.

رنگ سبز:

افرادی  که این رنگ را دوست دارند افرادی هستند که از طبیعت و پول خوششان می آید و به رشد، سلامت و سخاوت اعتقاد دارند این رنگ نشان دهنده ی حسادت هم می باشد.

رنگ بنفش:

این رنگ بسیار سلطنتی می باشد، افرادی که به این رنگ تمایل دارند، بسیار اشرافی، محلل، با آرامش و باقدرتی هستند.

رنگ قهوه ای:

این افراد بسیار جدی هستند و راحت، احترام پذیر، باثبات و با تدبیر می باشند.

رنگ سفید:

این رنگ پاکیزگی و فروتنی را نشان می دهد، افرادی با علاقه و بسیار خلاق می باشند.

رنگ سیاه:

این رنگ نماد قدرت و پر از رمز و راز می باشد، این رنگ نشان دهنده ی ظرافت و پیچدگی می باشد.