طالع بینی یک علم بسیار پیچیده و بسیار جذاب است، خیلی از افراد به این علم علاقه زیادی دارند با استفاده از علم طالع بینی و طالع شناسی می توانید به بسیاری از مسائل درباره خودتان برسید، البته شاید در تمام موارد گفته شده دقیق نباشد اما خیلی از چیزهایی که گفته می شود صحت دارد و برای ماه تولد شما درست می باشد.

از طریق این رنگ ها می توانید به شخصیت خودتان و یا افراد دیگر پی ببرید و بدانید که چطور شخصیتی دارد. هر ماه یک رنگ مخصوص به خودش را دارد که شما با شناختن آن می توانید تا حدودی به شخصیت درونی خودتان پی ببرید.

۱-فروردین:

قرمز ؛ متولدین فروردین افرادی مصمم و با اراده هستند، هیچ کسی به اندازه آنها قاطع و خشن نیست آنها در لحظه می توانند عصبانی شوند و در یک لحظه عصبانیت آنها فروکش کند.
این افراد هیچ وقت برای رسیدن به آرزوهایشان منتظر نمی ماند بلکه برای رسیدن به آنها تلاش می کنند.

۲- اردیبهشت:

صورتی؛ متولدین اردیبهشت افرادی وفادار و صادق در برابر خانواده و دوستان هستند، آنها خیلی کم عصبانی می شوند و آدم های صبوری هستند، افرادی لجباز، شجاع می باشند.

۳- خرداد:

نقره ای؛ افراد متولد این ماه دلسوز، مهربان و خونگرم می باشند، آنها از کارهای تکراری بدشان می آید، این افراد همواره به دنبال هیجان و نشاط می باشند. افراد متولد این ماه اگر در یک جا ثابت باشند دچار افسردگی می شوند.

۴- تیر:

طوسی؛ این افراد تخیل بسیار قوی دارند، زود عصبی می شوند و قلب مهربونی دارند‌.
متولد این ماه ممکن است زود به شما پرخاش کنند اما به سرعت عصبانیتش فروکش می کند و به همان آدم قبلی تبدیل می شود.

۵- مرداد:

طلایی؛ این افراد ، افراد ریاست طلب، مغرور و پرانرژی می باشند، رنگ مخصوص به این ماه به آنها غرور شاهانه داده است، افراد متولد مرداد می توانند به خوبی همه کارهایشان را سرو سامان دهند.

۶- شهریور:

نارنجی؛ افراد متولد شهریور افرادی هستند کمالگرا، لجباز و هدفمند. نگرانی برای متولدین این ماه کاملا طبیعی می باشد‌. از محافل اجتماعی گریزان است.

۷- مهر:

آبی؛ افراد متولد این ماه افرادی با احساس و هنرمند می باشند، این افراد همیشه نقش میان جگرا دارند و افراد را به صلح و آرامش دعوت‌ می کنند.

۸- آبان:

سفید؛ افراد متولد آبان کسانی هستند‌ رک، صریح و زودرنج. افراد متولد این ماه هر چیزی را رک و راست به شما می گویند. اهل دروغ گویی و چاخان نیستند.

۹- آذر:

بنفش؛ افراد متولد آذر افرادی شاد و خونگرم و در نهایت کم تحمل می باشند. افراد متولد آذر از دعوا فرار نمی کنند و همیشه از کسی کمک نمی خواهند.

۱۰- دی:

قهوه ای؛ افراد متولد دی کسانی هستند که بی آزارند ولی وجود محکمی دارند، این افراد روح بلند پرواز و جاه طلبی دارند.

۱۱- بهمن:

زرد؛ این افراد بسیار گوشه گیر هستند ولی دوستان خیلی زیادی دارند، ولی دوستان صمیمی زیادی ندارند.

۱۲- اسفند:

سبز؛ افراد متولد اسفند افرادی دلپذیر و جذاب هستند و تنبلی از خصوصیات بارز آنهاست. آنها افرادی بخشنده می باشند. آدم های تقریبا بیخیال و خونسردی می باشند.