هندوانه یکی از میوه های محبوب فصل تابستان است، و در تابستان طرفداران میوه هندوانه زیادند و در گرمای تابستان خوردن هندوانه صفایی دیگر دارد. هندوانه میوه ای آبدار است که برای رفع تشنگی، خنک کردن بدن، جبران کم آبی بدن در هوای گرم و داغ تابستان مصرف می شود.

فهرست دسترسی سریع

هندوانه مسموم چه خصوصیاتی دارد؟!

هندوانه مسموم چه خصوصیاتی دارد؟!

هندوانه میوه ای خوش مزه و خوش بو می باشد که ۹۲ درصد این میوه تشکیل شده از آب می باشد. هندوانه دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین A،E، B6، لیکوپن، پتاسیم، آنتی اکسیدان و اسید های آمینه می باشد.

نیتروژن یکی از عناصر مهم در رشد و تکامل این میوه می باشد، که در کود های شیمیایی موجود است، با این حال کود زیادی هم برای میوه مضر می باشد. کشاورزها ظرف ۳ هفته با کود های نیتروژن دار وزن هندوانه را به ۱۲ کیلو می رسانند. اما نیترات بالای موجود هندوانه امکان مسمومیت را برای مصرف کننده ها دارد‌.

تشخیص هندوانه اصل و سالم

تشخیص هندوانه اصل و سالم

راه های تشخیص

یکی از راه های تشخیص مقدار نیترات هندوانه ، توجه به نقطه ای است که گوشت هندوانه به پوست آن وصل است اگر آن نقطه به جای رنگ سفید زرد بود نشان دهنده ی نیترات بالای هندوانه است.

راه دوم تشخیص نیترات بالای هندوانه دقت در حفره های موجود در پوست هندوانه است که عده ای می گویند به دلیل وجود حشرات است، درصورتی که اینگونه نیست و مربوط به نیترات بالای هندوانه می باشد.

طعم و مزه هندوانه های دارای نیترات بالا ، تلخ می باشد.یک تکه هندوانه را درون آب قرار دهید اگر رنگ آب صورتی روشن شد، این علامت خطرناک بودن هندوانه است و بهترین کار این است که آنرا دور بریزید.

استفاده از هندوانه مسموم باعث تکرر ادرار، اسهال و دل درد می شود، در موارد خیلی حاد ممکن است نیترات باعث مرگ افراد هم بشود.