سهام خشک شده در بورس و معرفی سهام خشک شده و هدف از خشک کردن سهام

اگر به دنیال سهام خشک شده در بورس و معرفی سهام خشک شده و هدف از خشک کردن سهام و معنی و مفهوم و منظور از سهام خشک شده و سهام خشک شارپی و روش نحوه شناسایی و تشخیص سههام خشک در بازار بورس هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

سهام خشک شده در بورس و معرفی سهام خشک شده و هدف از خشک کردن سهام

سهام خشک شده به چه سهم هایی گفته می شود

نحوه و روش شناسایی سهام خشک شده بازار بورس

اگر می خواهید از بهترین سهام خشک شده در بورس ایران و نحوه شناسایی سهام خشک شده مطلع شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

کانال تلگرام آموزش بورس و نوسان گیری در بورس استار بورس

آیدی تلگرام : AZARBAIJAN10

منظور از سهام خشک یا کف سازی در بازار بورس چیست؟

شاید شنیده باشید که فلان سهم خشک شده است اما سهم خشک شده یعنی چه و منظور از خشک شدن سهم چیست؟

در بازار سرمایه بسیاری از اوقات سهامداران سهمی را خریداری می کنند و به انتظار رشد و اهداف از پیش تعیین شده مینشینند تا بتوانند سود لازم را کسب کنند.

اما سهم بارها در کف قیمتی نوسان میکند و با این نوسانات سهامداران را کلافه میکند به این گونه سهم ها سهام خشک شده میگویند.

منظور از خشک شدن سهم چیست؟

سهم خشک چیست؟ به زبان ساده تر سهم های خشک سهم هایی هستند که قیمتشان مدتی در یک کانال خاص درجا میزند و با یک حرکت خنثی و کسل کننده قصد دارند تا سهامداران را خسته کنند در این صورت میگویند سهام خشک شده است به این معنی که نه خریدار سود کرده و نه فروشنده توانسته سهام خود را در قیمت های بالا بفروشد.

هدف از خشک کردن سهام چیست؟

هدف از خشک کردن سهام خسته کردن سهامداران و ترغیب آنها به فروش و در نتیجه جمع کردن سهام آنها در قیمت جذاب و پایین میباشد.

در مورد سهام خشک ممکن است ناگهان بعد از مدتی حجم مشکوکی وارد سهم شود و سپس رشد سهم شروع شود.

دقت داشته باشید اگر قرار بود سهم شما ریزش کند دیگر نیازی به کف سازی نبود.
زمانی که سهامدار عمده و بازیگر نماد را در یک قیمت خاص خشک و کف سازی میکند. تنها یک هدف دارد که این هدف رسیدن نقدینگی لازم برای جمع آوری سهم می باشد

سوالی که احتمالا برای افراد پیش می آید این است که درصد سود سهم های خشک شده چقدر است؟ معمولا سهم های خشک در کانال های زیر ۱۵ تا ۲۰ درصد در حال نوسان هستند و تقریبا ثابت میشوند و وقتی سهامدارانشان را خسته کردند یک دفعه با ورود نقدینگی رشد بسیار خوبی (تقریبا ۱۰۰ در میان مدت) خواهند داشت.

مثال:

بطور مثال به سهمی که در بازه زمانی یک تا سه ماهه قیمت هر سهم بین یک منطقه روانی برای مثال بین ۲۵۰۰۰ ریال تا ۲۸۰۰۰ ریال باشد و با توجه به ورود پول هوشمند و افزایش حجم معاملات در روز کانال روانی خود را شکسته و کانال جدید به وجو می آورد که اکثرا سود شارپی را به همراه دارد.

سهم خشک بخرید

در شرایط متعادل بازار از مناسب ترین زمانها جهت ورود به یک سهم زمانی است که سهم خشک شده است. رد این موقعیت به همراه پول هوشمند خرید کنید، صبر کنید و سود ببرید و با خارج شدن پول هوشمند شما نیز از سهم خارج شوید.

یکی از شرایط سرمایه گذاری در این گونه سهم ها صبر است و نباید در خرید و فروش سهم عجله کرد.

توجه:

دقت فرمایید اگر برای فروش سهم با پول هوشمند خارج نشوید متضرر خواهید شد.

نحوه شناسایی سهام خشک

برای پیدا کردن سهم خشک دنبال نمادی باشید که در یک تا سه ماه گذشته روند صعودی نداشته باشد. این سهم ها را با استفاده از فیلتر مخصوص به سهام های خشک شده میتوانید پیدا کنید.

یا اینکه به دنبال سهامی باشید که در ۳ ماه گذشته حداکثر ۱۰ درصد رشد کرده باشد. اینگونه سهم ها را در نظر داشته باشید و در زمانی که قیمت سهم حدود ۱۰درصد بالاتر از کف قیمت شناسایی شده در حال معامله بود وارد شوید و تا حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت با سهم باشید.

چه کسی سهام را خشک میکند؟

حقوقی ها و بازیگران سهم از این روش استفاده میکنند تا سهامداران خسته شوند و سهام خود را بفروشند.

در واقع بازیگران سهم اینکار را میکنند تا افراد هیجانی و کم صبر از سهم خارج شوند و عمده سهم دست بازیگران، حقوقی ها و افراد صبور و با تجربه حقیقی بیفتد.

سهام خشک شارپی رشد میکند؟

در صورتی که سهم بنیاد قوی داشته باشد و خشک شده باشد وقتی که سهم حجم زیادی بخورد و نقدینگی زیادی وارد سهم شود توسط بازیگر یا حقوقی رشد شارپی خود را آغاز میکند چون از بازار جا مانده و زیر ارزش ذاتی اش معامله میشود.

چرا بازیگر زودتر سهم خشک را جمع آوری نمی کند؟

پاسخ نبودِ نقدینگی لازم بازیگر است. یعنی بازیگر با معطل نگاه داشتن سهامدار قصد این را دارد تا خود را به موعد سررسید نقدینگی خود از محل دیگر برساند تا بتواند حجم دلخواه خود از سهم را جمع کند! پس در این حالت درجا زدن سهم ما فقط یک معنی دارد آن هم کف سازی است.

نکته:

کف سازی در اینجا یعنی آماده سازی سهم برای شروع

منبع : ihadaf

فیلتر سهام خشک شده

در بازار بورس ایران بدلیل نداشتن اطلاعات دقیق از میزان شناوری واقعی سهام خشک شدن سهام قابل تشخیص نیست، منظور از خشک شدن سهام کاهش شناوری آن در کف بازار است.

اما اگر به کم شدن حجم سهام در چند ماه اخیر توجه کنید و همزمان ببینید که سهمی در فیلتر شناسایی پول هوشمند آمده است به احتمال زیاد حجم زیادی از شناوری سهم دیگر در کف بازار موجود نیست

حالا می توانید این فیلتر را در کنار فیلتر هایی چون سرانه خرید یا فیلتر کد به کد قرار دهید هر چه شواهد بیشتری مبنی بر تزریق نقدینگی و خشک شدن سهام داشته باشید با اطمینان بیشتری گام بر می دارید.

ما در این جا سعی داریم سهامی را برای شما پیدا کنیم که حجم که معاملاتی آنها در 6 روز اخیر نصف یکماه اخیر بوده است،

فیلتر سهام خشک شده در واقع بررسی می کند ورود پول هوشمند اتفاق افتاده باشد، در کنار آن حجم معاملات به واسطه کم شدن شناوری سهام کمتر شده باشد.

برای بهتر درک کردن فیلتر سهام خشک شده، حتما به نمودار سهم نگاهی داشته باشید تا متوجه جمع اوری سهم توسط بازیگر بشوید، دقت کنید سهام بزرگ بازار با این فیلتر قابل شناسایی نیستند.

for(var i = 0 ; i<=20;i++)
{var sum=sum+[ih][i].QTotTran5J;}
var mhm = sum / 21 ;

for(var j = 0 ; j<=5;j++)
{var sum1=sum1+[ih][i].QTotTran5J;}
var mh6 = sum1 / 6 ;

(((ct).Buy_I_Volume) / ((ct).Buy_CountI)) > 2* (((ct).Sell_I_Volume)/((ct).Sell_CountI)) && mh6<0.5*mhm

کد فیلتر سهام خشک شماره 2 :

نکته:چنانچه در ثبت فیلتر شناسایی سهام خشک شده و تشخیص کف سازی سهم در بورس اخطار Cannot read property ‘PriceMin’ of undefined را مشاهده کردید اهمیت ندهید و فیلتر را ثبت کنید. فیلتر تست شده است.

(Math.min( [ih][1].PriceMin , [ih][2].PriceMin , [ih][3].PriceMin , [ih][4].PriceMin , [ih][5].PriceMin , [ih][6].PriceMin , [ih][7].PriceMin , [ih][8].PriceMin , [ih][9].PriceMin , [ih][10].PriceMin , [ih][11].PriceMin , [ih][12].PriceMin , [ih][13].PriceMin , [ih][14].PriceMin , [ih][15].PriceMin , [ih][16].PriceMin , [ih][17].PriceMin , [ih][18].PriceMin , [ih][19].PriceMin , [ih][20].PriceMin , [ih][21].PriceMin , [ih][22].PriceMin , [ih][23].PriceMin , [ih][24].PriceMin , [ih][25].PriceMin , [ih][26].PriceMin , [ih][27].PriceMin , [ih][28].PriceMin , [ih][29].PriceMin , [ih][30].PriceMin , [ih][31].PriceMin , [ih][32].PriceMin , [ih][33].PriceMin , [ih][34].PriceMin , [ih][35].PriceMin , [ih][36].PriceMin , [ih][37].PriceMin , [ih][38].PriceMin , [ih][39].PriceMin , [ih][40].PriceMin , [ih][41].PriceMin , [ih][42].PriceMin , [ih][43].PriceMin , [ih][44].PriceMin , [ih][45].PriceMin , [ih][46].PriceMin , [ih][47].PriceMin , [ih][48].PriceMin , [ih][49].PriceMin , [ih][50].PriceMin , [ih][51].PriceMin , [ih][52].PriceMin , [ih][53].PriceMin , [ih][54].PriceMin , [ih][55].PriceMin , [ih][56].PriceMin , [ih][57].PriceMin , [ih][58].PriceMin , [ih][59].PriceMin ))> ( ( Math.min( (pmin) , [ih][1].PriceMin , [ih][2].PriceMin , [ih][3].PriceMin )) ) &&
(tvol) >= (bvol) &&
(tvol) >200000

با توجه به اینکه در ساخت این فیلتر شروط سخت گیرانه ای بکار گرفته ایم بنابراین کاملا طبیعی است که فیلتر در روزهایی نتواند خروجی داشته باشد.

کلمات کلیدی :,,فیلتر سهام خشک شده,فیلتر سهم خشک شده,فیلتر سهم های خشک شده,فیلتر سهام خشک,فیلتر سهام خشک در بورس,فیلتر سهم های خشک,فیلتر سهم خشک شده,فیلتر سهم های خشک شده,فیلتر سهام خشک شده,فیلتر سهام خشک,فیلتر سهام خشک در بورس,فیلتر سهم های خشک,سهام خشک شده,فیلتر سهام خشک شده,فیلتر سهم خشک شده,سهم خشک شده یعنی چه,سهم های خشک شده,سهام خشک,سهام خشک فیلتر,سهام خشک بورس,سهام خشکبار,سهم خشک,فیلتر سهام خشک در بورس,معرفی سهام خشک,سهام بندرخشک پیشگامان,سهام های خشک بورس,سهم خشک چیست,سهم خشک شده,فیلتر سهم خشک,سهم های خشک بازار,فیلتر سهم های خشک شده,سود سهام بندرخشک پیشگامان,سهم خشک شده یعنی چه,سهم خشک شده,سهام خشک شده,فیلتر سهم خشک شده,فیلتر سهام خشک شده,فیلتر سهم های خشک شده,سهم های خشک شده,فیلتر سهام های خشک شده

——————————————–

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس