مریم امیرجلالی بازیگر معروف ایرانی با انتشار استوری در اینستاگرام خود ازدواج آناهیتا همتی را تبریک گفت. دخترگلم خوشبخت بشی! و البته یک صحنه از بازی خودشان را هم در ادامه قرار داد که می توانید در سایت استاربورس مشاهده کنید. مریم امیرجلالی که متولد ۱۳۲۶ می‌باشد بازیگر ایرانی است. عمده شهرت مریم امیرجلالی به بازی در مجموعه‌های طنز دهه ۸۰ مانند خانه به دوش، متهم گریخت و ترش و شیرین برمی گردد. او به عنوان خواننده با گروه موسیقی بیان نیز همکاری داشته است.

امیرجلالی

مریم امیرجلالی که بازیگر تلویزیون و سینمایی ایران است در تهران متولد شده است. در یک خانواده شلوغ بزرگ شده و دارای ۴ خواهر و چهار برادر می‌باشد که خودش فرزند یکی مانده به آخر خانواده است. پدر مریم امیرجلالی بازنشسته ارتش می‌باشد.

امیرجلالی 1

خانم بازیگر پدرش را صبورترین فرد زندگیش می‌داند و می‌گوید پدر من فردی بسیار مقتدر و با جذبه بود و از طرفی دیگر بسیار افتاده و برای تمام اهل محل ارجمند بود. من بارها به پدرم غبطه می‌خورم اما خوش به سعادتش که در زمانی از دنیا رفت که خیلی از مشکلات را ندید.

امیرجلالی 2

پدرم ۶۳ ساله بود که از دنیا رفت. مادر مریم امیرجلالی که متولد اراک است پس از ازدواج به تهران آمد است.
مریم امیرجلالی در ۲۹ بهمن سال ۴۹ مصادف با روز عید غدیر ازدواج کرده مراسم عروسی او بسیار ساده برگزار شد، خودش سفره عقدش را به سادگی چیده و مهمان‌ ها را با تلفن دعوت کرده است اما تاکنون عکسی از همسر مریم امیرجلالی منتشر نشده است.

عکس عروسی سال 1349 مریم

عکس عروسی سال 1349 مریم

تحصیلات مریم امیرجلالی فوق دیپلم رشته حسابداری می‌باشد. او قبل از ورود به دنیای بازیگری در شغل دولتی مسئول حسابرسی شهر و روستا بوده و پس از بازنشستگی در انتشارات خوارزمی به عنوان مدیر مالی مشغول به کار گردید و در شرکت ساختمانی سنگ و ستون کار می‌کرد که در سال ۷۸ بازنشسته شد.

امیرجلالی 4

مریم امیرجلالی یک دختر به نام مهشید دارد که در کانادا زندگی می‌کند و دو نوه دختر از او دارد. این بازیگر برای دیدن فرزند و نوه خودش گاهی به کانادا می‌رود. دختر خانم مریم امیر جلالی در سال ۷۳ ازدواج کرده و حتی سفره عقد دخترش را هم خودش چیده است. امیرجلالی در برنامه خندوانه زندگی خصوصی‌اش مطرح شده بود را تکذیب نمود.

فیلم عروسی آناهیتا همتی و تبریک مریم امیرجلالی

امیر جلالی از سال ۱۳۷۳ وارد کارهای هنری شد و فعالیتش را در ژانر کمدی و طنز آغاز نمود. در واقع آشنایی او با زوج هنری مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین‌پور موجب ورود او به عرصه هنر گردید.

مریم امیرجلالی نخستین بار در سریال زیر گنبد کبود به کارگردانی بهمن زرین‌پور بازی نمود. او همواره در نقش مادر و همسر اعصبانی و تندخوی جلوی دوربین رفته و با رضا عطاران و سریال‌های طنز او به شهرت رسید.

بازی دیدنی و خاطره ساز مریم امیرجلالی در سریال خانه به دوش رضا عطاران در سال ۸۳ با استقبال بی‌نظیر مردم همراه گردید و از او چهره شناخته شده‌ای ساخت.

جالب است بدانید که مریم امیرجلالی به موسیقی علاقه زیادی دارد و تاکنون در چندین کنسرت حضور داشته است. رسماً باید خانم بازیگر را یک خواننده تمام عیار بدانیم. او در یک مصاحبه که در شهریور 1391 داشته است عنوان کرد که حرفه اصلی اش موسیقی است و تمایل دارد که در هنر موسیقی بیش از پیش فعالیت کند.