نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور در مورد نرخ تسعیر ارز با واکنش سخنگوی دولت مواجه گردید.

نرخ تسعیر ارز حذف نمی گردد

نرخ تسعیر ارز حذف نمی گردد

در حاشیه جلسه امروز دولت، سخنگوی دولت بیان داشت: اینکه مصوبات هیات دولت در هیات تطبیق مصوبات بررسی شود یک مسئله حقوقی متداول و اگر مطابق با قانون نباشد مجلس اعلام می کند و دولت هم مصوبه را یا لغو کرده یا اصلاح می کند.

ایشان در ادامه افزود: تشخیص مجلس این باشد که این مصوبه لغو گردد؛ قانون تعیین نرخ تسعیر ارز را بر عهده بانک مرکزی قرار داده و به همین روال است.

مصوبات بانک مرکزی باید اجرا شود و فقط مسئله مجلس این بوده است که دولت نمی‌تواند نرخ ثابت را مشخص نمایند و با صلاحیت قانون، بانک مرکزی نرخ را مشخص می کند.
بهادری جهرمی اظهارداشت: در نرخ تسعیر تغییری ایجاد نخواهد شد و همان نرخ که بانک مرکزی گفته مبناست و همچنان همین مبنا ادامه خواهد داشت.

در مورد فرشهای مفقود گردیده کاخ سعدآباد سخنگوی دولت تاکید کرد: موضوع گم شدن فرش ها موضوع کاملاً قدیمی است. چون این دولت به دنبال پیگیری فسادهای است که روی زمین مانده و پیگیری نشده است به همین دلیل دولت به عنوان متهم شناخته می‌شود. خواهشمندیم رسانه‌ها کاملاً شفاف سازی کنند که چه کسی شاکی و چه کسی متهم است؟ دولت شاکی است و تخلفاتی که در گذشته و آینده اتفاق خواهد افتاد را پیگیری می‌کند.