?️فلفل تند و قرمز آتشین یکی از ادویه هایی می باشد که برای طعم دهی غذا از آن استفاده می کنند، فلفل دارای خاصیت های زیادی برای سلامت بدن است اما در مصرف آن نباید زیاده روی شود. فلفل دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی می باشد از جمله ویتامین های موجود در فلفل می توان به ویتامین A,E,C و هم چنین ویتامین B اشاره کرد، هم چنین دارای مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و پتاسیم می باشد‌.

اشنایدر می‌گوید: «احساس سوزش، احساس درد است و ربطی به مزه ندارد.» بدن انسان با مکانیسم‌درد به تندی ?فلفل واکنش نشان می‌دهد، درست مانند زمانی که زخمی شویم؛ قلب تندتر می‌زند، سطح آدرنالین خون بالا می‌رود و در شدیدترین حالت می‌تواند منجر به سنکوپ شود.

بعد از خوردن فلفل چی بخوریم که دهانمان نسوزه؟ پاسخ خیلی ساده است، شیر،نان،شکر، یکی ازاین 3 مورد را می توانید امتحان کنید و شنیده ها حاکی از آن است که بعد از خوردن فلفل، شیر می تواند تندی فلفل را خنثی کند.

بهترین خواص فلفل تند برای سلامتی

بهترین خواص فلفل تند برای سلامتی

این مواد معدنی در بهبود سیستم ایمنی، هضم غذا و سلامت پوست و مو مفید هستند.

ویتامین C هم یک آنتی اکسیدان قوی می باشد، در ادامه ۸ خاصیت فلفل را باهم می خوانیم:

فایده مهم فلفل قرمز برای سلامتی بدن

فایده مهم فلفل قرمز برای سلامتی بدن

۱- کمک به متابولیسم و مدیریت وزن:

کپسایسین ترکیبی است که تند بودن فلفل به خاطر این ماده می باشد، کپسایسین با افزایش متابولیسم بدن باعث افزایش کالری فرد می شود.

۲- فلفل و خاصیت ضدالتهابی :

فلفل دارای خاصیت ضد التهابی می باشد، کپسایسین با همکاری نورون های حسی، ترشح مواد التهابی را مهار می کند.

۳- سلامت قلب و عروق:

کپسایسین موجود در فلفل باعث گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون در رگها می شود، به طبع باعث کاهش فشار خون می شود.

۴- تقویت سیستم ایمنی:

فلفل تند سرشار از موادی می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله و از مکانیسم های دفاعی حمایت می کنند.

۵- مسکن درد ها و تقویت اعصاب:

کپسایسین به عنوان مسکن هم عمل می کند و در کاهش درد های موضعی موثر می باشد.

۶-سلامت دستگاه گوارش:

کپسایسین آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و تجزیه و جذب مواد مغذی حیاتی را افزایش می دهد

۷- فلفل و درمان سرطان:

کپسایسین به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اش به مبارزه با عوامل بیماری سرطان می آید و در پیشگیری از سرطان هم مفید است.

۸- بهبود خلق و خو و روان :

مصرف کپسایسین می‌تواند مغز را تحریک کند تا اندورفین، مسکن‌های طبیعی بدن و هورمون‌های «احساس خوب» ترشح کند و به احساس کلی شادی و رفاه کمک کند.