هفته آینده، هوای کشورمان بسیار گرم و شدید خواهد بود و در برخی نقاط، دما به ۵۰ درجه‌ی سلسیوس می‌رسد. همچنین، طوفان‌های شدید، هوای آلوده و گرد و غبار نیز همراه با این هوا خواهند بود. اداره کل هواشناسی استان تهران افراد را به خودداری از تردد غیرضروری و اقدامات احتیاطی فراوان توصیه کرده است. در صورتی که در تهران به ویژه در نیمه جنوبی و مناطق غربی استان هستید، باید برای خودتون آماده باشید. همچنین، توصیه شده است که از اسکان در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنید.

به علاوه، در روزهای جمعه و شنبه، در خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان به خطر وزش باد شدید و خیزش گردوخاک قرار دارند. برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی، توصیه می‌شود اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌ها و درختان کهن‌سال باشید.

تهرانی ها این شنبه جهنم را تجربه خواهید کرد!

تهرانی ها این شنبه جهنم را تجربه خواهید کرد!

شنیدید! هفته آینده هوای کشورمون تبدیل به جهنمی تابستونی میشه! اگه دوست داشتین تو یخچال خودتون خونه بمونین، حتماً باید از حالا آماده شده باشید. هواشناسی کشور به ما خبر داد که در برخی از نقاط، دما به ۵۰ درجه‌ی سلسیوس خواهد رسید.

دما به ۵۰ درجه‌ی سلسیوس

دما به ۵۰ درجه‌ی سلسیوس

شوش در خوزستان امروز با دمای ۴۹ درجه، گرم‌ترین نقطه کشور بوده. اما خبر بدتر اینه که هوای گرم، همراه با طوفان‌های شدید، هوای آلوده و گرد و غبار به همراه خواهد بود.

اصغری، کارشناس هواشناسی، اعلام کرده که با شیب نسبتا تندی هوا، از فردا دما به شدت افزایش پیدا می‌کنه. حداکثر دما در تهران، در روز شنبه یا یکشنبه به ۴۰ درجه خواهد رسید. به علاوه، وزش باد در اکثر نقاط کشور تا اواسط هفته‌ی آینده پیش‌بینی شده.

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز به این موضوع اشاره کرده که دمای ۴۰ درجه طی روز شنبه، باعث افزایش وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید، همراه با گرد و خاک در استان تهران خواهد شد. بنابراین، اگر در تهران به ویژه در نیمه جنوبی و مناطق غربی استان هستید، باید برای خودتون آماده باشید.

طبق نقشه‌ها و تحلیل برونداد الگو‌های پیش‌بینی عددی، آسمان تهران تا پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری خواهد بود. اما وزش باد نسبتاً شدید در بیشتر نواحی استان پیش‌بینی شده و در ارتفاعات و نواحی جنوبی و غربی در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد خیزش موقت گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید مورد انتظار است.

به علاوه، در ساعت‌های بعد از ظهر امروز تا روز شنبه، در مناطق شمالی استان، افزایش ابر و رخداد بارش پراکنده با احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست. اما از روز یکشنبه، دما در سطح استان کاهش نسبی پیدا خواهد کرد.

به طوری از این همه بحران هم، چیزی که می‌تونیم بگیم اینه که باید هوا رو به خوبی پیش‌بینی کنیم و برای خودمون آماده باشیم. امیدوارم که این هوای داغ و گرم، هیچ زیانی به سلامتی ما و محیط زیست نرسونه. همیشه بهترین راهکار، احترام به محیط زیست و استفاده هوشمندانه از منابع طبیعی هست.

اخبار هواشناسی از امروز  تا یکشنبه (۱ مردادماه) در استان تهران خبر دادند که هشدار هواشناسی با رنگ زرد صادر شده است. این هشدار نشان می‌دهد که سرعت باد در برخی مناطق مستعد به شدت افزایش خواهد یافت و همراه با آن گرد و خاک نیز به وجود خواهد آمد. برای همین، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری نیز بالا رفته است.

در این شرایط، اداره کل هواشناسی استان تهران از مردم خواسته است که از تردد غیر ضروری خودداری کنند، به خصوص افراد سالخورده و بیماران تنفسی. همچنین، توصیه شده است که در تردد جاده‌ای احتیاط کنید و در حاشیه ساختمان‌ها و درختان کهنسال پارک خودرو نکنید. همچنین، فعالیت‌های کشاورزی نیز در این شرایط به شدت محدود شده است.

در ضمن، سازمان هواشناسی نیز به مردم توصیه کرده است که از اسکان در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند. همچنین، در برخی مناطق استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، گیلان، مازندران، گلستان، و خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

در این شرایط، اگر قرار است به یک جایی بروید، بهتر است از حالت معمول خود کمی شدت بیشتری بگیرید تا بتوانید با این شرایط آشنا شوید و برای مواجهه با پدیده‌های جوی آماده باشید. همچنین، مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا در صورت لزوم تمهیداتی را بیندیشند.

پنجشنبه، برای مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، هواشناسان هشدار داده‌اند که رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. این شرایط هوایی می‌تواند باعث خسارت به تجهیزات شهری و بیماران تنفسی شود. برای همین، از تردد غیر ضروری خودداری کنید و در صورتی که حتما باید بروید، از حالت معمول خود کمی شدت بیشتری بگیرید تا بتوانید با این شرایط آشنا شوید و برای مواجهه با پدیده‌های جوی آماده باشید.

در روزهای بعدی نیز، در سیستان و بلوچستان و برخی مناطق آذربایجان غربی رگبار پراکنده روی می‌دهد. اما در یکشنبه آینده، در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرامی مستقر می‌شود و فقط در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و گلستان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

همچنین، در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر، طی سه روز آینده روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. اما در شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید همراه با گردوخاک ادامه دارد.

در کل، با توجه به هشدارهای هواشناسی، از اسکان در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنید و در تردد جاده‌ای و در حاشیه ساختمان‌ها و درختان کهنسال پارک خودرو نکنید. همچنین، فعالیت‌های کشاورزی نیز در این شرایط به شدت محدود شده است.

در نهایت، برای مواجهه با پدیده‌های جوی غیرمنتظره، توصیه می‌کنیم از رسانه‌های مختلف هواشناسی بازدید کنید و در صورت لزوم با مسئولان مربوطه تماس بگیرید. امیدواریم همیشه در امان و سلامت باشید.

با افزایش شدید گرادیان فشاری، در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان به خطر وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک قرار دارند. این شرایط هوایی می‌تواند باعث کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال شود.

برای پیشگیری از این مخاطرات، توصیه می‌کنیم اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از سفرهای بین‌شهری، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی باشید. همچنین، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز از دیگر توصیه‌های ماست.

در نهایت، برای مواجهه با پدیده‌های جوی غیرمنتظره، توصیه می‌کنیم از رسانه‌های مختلف هواشناسی بازدید کنید و در صورت لزوم با مسئولان مربوطه تماس بگیرید. امیدواریم همیشه در امان و سلامت باشید.