گرد خاک و تند باد از فردا ۲۸ خرداد تا اواسط هفته مهمان استان تهران می باشد. گرد خاک باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح استان می شود. وضعیت جوی تهران وزش باد و تند باد لحظه آب و خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی امروز شنبه ۲۷ خرداد وضعیت جوی استان تهران، آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات عصر اوایل شب در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهیم بود.

پیش بینی وضعیت هوا

پیش بینی وضعیت هوا

از فردا تا اواسط هفته شاهد وزش گرد و خاک به ویژه در جنوب استان خواهیم بود. هم چنین گرد و خاک باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوای استان می شود.

فردا دمای هوای تهران حداقل دمای ۲۳ درجه و حداکثر دمای ۳۷ را دارد، روز دوشنبه تهران حداقل دمای ۲۲ و حداکثر ۳۷ را تجربه می کند.

ورامین در استان تهران با ثبت درجه حرارت ۳۸ ، گرم ترین نقطه ی این استان شناخته شده است.

امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای روز یک شنبه رگبار و رعد برق را برای استان های اردبیل آذربایجان شرقی و ارتفاعات گیلان پیش بینی کرده است.دوشنبه این وضعیت جوی برای استان خراسان شمالی ارتفاعات اردبیل و آذربایجان رخ می دهد. روز سه شنبه این وضعیت در سواحل دریای خزر پیش بینی می شود، و در گیلان و مازندران و خراسان شمالی دیده می شود.

در ۵ روز آینده در شرق کشور، در منطقه زابل، مناطقی از مرکز و غرب، سواحل جنوب کشور به ویژه استان‌های غرب و جنوب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.