با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی، طی شبانه روز گذشته افزایش دما در جنوب شرق بسیار زیاد بود به گونه‌ای که بیشینه دمای هوا در شهداد کرمان به ۵۰.۲ درجه سلسیوس رسید و اولین دمای ۵۰ درجه کشور در سال ۱۴۰۲ ثبت شد. در مقابل این دما، ما دمای امروز 3تیر برای شهر اردبیل را هم داریم که تا 9 درجه پایین آمده بود و سردترین نقظه ی کشور بوده است. در حال حاضر اردبیل دمای 19 درجه دارد ( ساعت 11:45 شنبه 3 تیر ) و شهر شهداد نیز در حال حاضر 46 درجه می باشد. در حال حاضر اهواز با 47 درجه در رتبه ی دوم گرم ترین شهر ایران قرار دارد. شهر چالدران در آذربایجان غربی هم در حال حاضر 3 تیر 1402 دمای 19 درجه سانتیگراد را دارد.

گرمترین شهر کشور با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد/مراقب گرمازدگی باشید

گرمترین شهر کشور با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد/مراقب گرمازدگی باشید

بر اساس گزارشات گروه اقتصادی، سازمان هواشناسی اعلام کرد: هوای شهرستان شهداد که گرمترین شهر در کشور می باشد در شبانه روز گذشته به دمای ۵۰.۲ درجه سانتیگراد رسید که دومین روز متوالی است که این شهر بالاترین دمای روزانه را بین ایستگاه های هواشناسی کشور ثبت کرده است.

در روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه  دمای شهر شهداد ۴۸ درجه سلیسوس بود که این حدودا ۲ درجه گرم تر از دمای روز گذشته  در همان ساعت بود. اداره هواشناسی شهرستان کرمان در خبری اعلام کرد گرمای هوا در شهر شهداد فردا هم ادامه دارد. همچنین شهرواندان می بایست مراقب گرمازدگی باشند و از انجام کارهای غیر ضروری در خارج از منزل بپرهیزند.