در این پست از سایت درمان خانگی انواع اسهال,بهترین درمان خانگی اسهال با چند روش ساده را قرار دادیم .اسهال حالتی است که وقتی میکروبی وارد بدن و دستگاه گوارش می شود اسهال یک حالت دفعی بدن برای دفع میکروب می باشد.در این مقاله روش های درمان خانگی اسهال را برای شما عزیزان آورده ایم.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با درمان خانگی انواع اسهال,بهترین درمان خانگی اسهال با چند روش ساده. . .

درمان خانگی اسهال چگونه ممکن است؟

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یونیسف، سالانه حدود دو میلیارد مورد اسهال (Diarrhea) در سراسر جهان گزارش می‌شود. اسهال وضعیتی است که منجر به مدفوع شل، آبکی و مکرر می‌شود. برخی از درمان‌های خانگی می‌توانند راهی عالی برای مدیریت علائم در هنگام تشدید اسهال باشند. هدف این درمان‌ها ترویج تغذیه و هیدراتاسیون کافی برای حمایت از بدن در خلاص شدن سریع از اسهال است.

برخی از داروهای خانگی وجود دارند که می‌توانند به حجیم شدن مدفوع و کاهش حرکات روده کمک کنند. اما آنها باید فقط پس از دو روز اسهال مداوم و در حالت ایده آل با تأیید پزشک استفاده شوند. اسهال یک مکانیسم دفاعی طبیعی است که بدن برای از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی که به طور بالقوه می‌توانند باعث عفونت شوند، استفاده می‌کند. به همین دلیل، ابتدا نباید سعی کنید اسهال را بدون ارزیابی متوقف کنید. درباره اسهال و راه‌های مختلف درمان آن در مقاله‌ای مجزا کامل برایتان توضیح داده‌ایم؛ مطالعه آن را به شما توصیه می‌کنیم.

 

اسهال خفیف و حاد معمولاً در خانه قابل درمان است با این حال اگر اسهال دارید یا متوجه خون و مخاط در مدفوع شدید، باید به پزشک مراجعه کنید. در ادامه چند راه برای تسهیل بهبودی اسهال در خانه را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

هیدراته بمانید

مهم‌ترین و موثرترین راه برای بهبودی از اسهال، هیدراته نگه داشتن بدن است. هر بار که مدفوع می‌کنید، باید به طور مداوم و منظم مایعات و مواد مغذی را که از بدن شما دفع شده جایگزین کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب، آب‌میوه‌های تازه، نوشابه بدون قند و نوشیدنی‌های انرژی‌زا که سرشار از مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند به شما کمک خواهد کرد. یادتان باشد که در دوران بهبودی از نوشیدنی‌های حاوی کافئین، الکل، شکر و لبنیات خودداری کنید.

رژیم BRAT

رژیم غذایی BRAT (موز، برنج، سس سیب و نان تست) معمولا برای کودکان و کسانی که از معده حساس رنج می‌برند توصیه می‌شود. این غذاهای ملایم و کم فیبر به دلیل خاصیت احتباس مایعات و هضم راحت در معده و دستگاه گوارش شما نسبت به سایرین شناخته شده‌اند. همچنین زنجبیل، لیمو و سایر مواد تسکین دهنده به آرامش معده شما کمک می‌کنند.

پروبیوتیک‌ها

منظور از پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های زنده‌ای است که برای سیستم گوارش و روده مفید هستند؛ آنها به مبارزه با عفونت و بهبود اسهال کمک می‌کنند. افزودن باکتری‌های خوب به سیستم گوارش به مقابله با اثرات منفی باکتری‌های بد کمک می‌کند. انواع کپسول و قرص پروبیوتیک نیز در داروخانه‌ها موجود است اما قبل از مصرف آنها باید با یک پزشک مشورت کنید. هچنین غذاهایی مثل ترشی، کلم ترش، ماست‌های خاص و سایر غذاهای تخمیری مثل کامبوچا و میسو غذاهای حاوی پروبیوتیک هستند.

استراحت کنید و از ورزش بپرهیزید

به همان اندازه که دوست دارید به روال روزانه خود بازگردید، بهترین راه برای بهبودی از هر بیماری این است که مطمئن شوید بدن شما با استراحت کافی زمان لازم برای بهبودی را دارد. بنابراین بهتر است که هیچ فعالیت یا ورزش شدیدی که به معده شما فشار می‌آورد یا حتی بیشتر شما را کم آب می‌کند، نداشته باشید.