تعبیر خواب آبدستان (آفتابه) در خواب بر چند وجه است که از امام جعفر صادق نقل شده است. همه ی ما وقتی خوابی میبینیم کنجکاو معنی و تعبیر آن میشویم. امام علی علیه السلام می فرماید حتما به تعبیر خواب هایی که میبینید مراجعه کنید تا از خواب های خوبتان شادی نصیبتان شود. و اگر خواب بدی بود برای دفع بلا صدقه بدهید. در ادامه این مطلب تمام تعابیر دیدن آفتابه در خواب را برای شما گرد آوری کرده ایم.

تعبیر خواب آبدستان (آفتابه)

تعبیر خواب آبدستان (آفتابه)

تعبیر خواب آبستان یا آفتابه از محمد بن سیرین

آبدستان در خواب خزینه دار و صاحب تدبیر بود که دخل و خرج در دست ا و بود، اگر بیند که پادشاهی آبدستان به وی داد دلیل کند که خزینه دار و مدیر پادشاه بود و اگر او ره کسی دهد هم، بر این قیاس بود.

تعبیر خواب آبستان از ابراهیم کرمانی

آبدستان درخواب، خادم بود. و اگر بیند که آبدستان او بشکست یا ضایع شد، دلیل کند که زن از وی جدا گردد یا بمیرد. و اگر بیند که از آبدستان آب همی خورد، دلیل کند که وی فرزندی حاصل شود خاصه، که آب را صافی بیند و خوش طعم.

تعبیر خواب آبستان از حضرت امام جعفر صادق

آفتابه در خواب بر نه وجه بود.

اول: زن،

دوم: خادم،

سوم: کنیزک،

چهارم: قوام، استواری و پایداری

پنجم: تن. بدن اندام،

ششم: عمر زیاد،

هفتم: مال و نعمت،

هشتم: خیر و برکت،

نهم: راحت زنان.

تعبیر خواب آفتابه از منوچهر مطیعی تهرانی

در قدیم که برده داری مرسوم بود و افراد متمکن کنیز و غلام نگهداری می کردند آفتابه به کنیز و غلام و بیشتر به کنیزک تعبیر می شد و لی اکنون که برده داری مرسوم نیست می توان آفتابه را به خدمتکار خانه نسبت داد که این نیز تاویلی پسندیده نیست. آفتابه وسیله ای است برای انتقال آب از حوض یا آبگیر به نقطه ای دورتر از محل استقرار آب پس هر نوع وسیله ای که بتواند جوابگوی این نیاز باشد یاری دهنده و کمک رساننده است. چه خادم خانه باشد چه بانوی خانه و چه فرزند بیننده خواب. با این تعریف چنانچه آفتابه ای در خواب دیدیم با مراجعه به موقعیتی که در محیط خانواده داریم می توانیم قیاس کنیم که به چه کسی برمی گردد.

تعبیر خواب آفتابه شکسته

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید: تعبیر خواب  آفتابه شکسته، خدمتکار و کنیزش بیمار می شود.

تعبیر خواب آفتابه پر از آب

اگر کسی در خواب ببیند آفتابه پر از آبی در دست دارد، تعبیرش این است که در ظاهر و باطن منظم و مرتب است. تعبیر آفتابه یا مخزن نگهدارنده آب، کسی است که باعث نظم و تمیزی زندگی است.

تعبیر خواب خریدن آفتابه نو

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید: اگر کسی در خواب ببیند که آفتابه ای نو و تازه در خانه دارد کنیزکی به او هدیه می شود یا از بازار می خرد.