? خوردن ماست در صبحانه باعث لاغری بدن می شود هم چنین باعث حفظ انرژی و بهبود سیستم گوارش می شود. مصرف ماست با میوه ها و سبزیجات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. خوردن ماست باعث کاهش و مهار بیماری های دستگاه گوارشی مثل سرطان روده بزرگ، اسهال، بیماری های التهابی روده و سایر عفونت های باکتریایی می شود. با مصرف این ماده غذایی ارزشمند تمرکز ذهن بالا رفته و ذهن قدرت هوشیاری اش بیشتر می شود.

افرادی که ماست مصرف می کنند ۲۲ درصد وزن بیشتر، ۶۱ درصد چربی بدن بیشتر و ۸۱ درصد چربی شکم بیشتری را طی ۱۲ هفته کم می کنند. برای هر فرد بالای ۹ سال روزانه مصرف ۳ فنجان لبنیات توصیه شده است. ماست به عنوان یک میان وعده هم استفاده می شود که علاوه بر حفظ روحیه ، احساس خوبی به شما خواهد داد درست مثل حس بعد از خوردن یک شکلات!

هم چنین خوردن ماست بعد از غذا به کاهش کلسترول خون کمک می کند. مصرف ماست بعد از غذا، باکتری یا پروبیوتیک خوب به دلیل در معرض قرار گرفتن اسید معده در طی فرآیند هضم غذا از بین می‌رود.

لاغری با ماست و عوارض مصرف ماست

لاغری با ماست و عوارض مصرف ماست

مصرف ماست با معده خالی برای کسانی که ناراحتی معده دارند توصیه نمی شود.بهترین زمان مصرف ماست بعد از شام است، کالری پایین آن و پروتئین بالایش به کاهش عضله سازی در خواب کمک می کند‌.

هم چنین مصرف ماست ۱ تا ۲ساعت بعد از غذا به عنوان دسر توصیه می گردد.از مصرف ماست هایی با قند بالا خودداری کنید چون باعث بالا رفتن سطح قند خون می شوند که با تریپتوفان ماست تداخل دارد.

افرادی که نباید ماست مصرف کنند:

۱- افرادی که دچار مشکلات معده و رفلاکس معده هستند، به دلیل طبع سرد ماست به ویژه ماست ترش دچار دل پیچه و التهاب معده می شوند و در مصرف آن باید احتیاط کنند.

۲- افرادی که قادر به هضم لاکتوز نیستند، ماست دارای درصدی از قند لاکتوز است که مصرف آن برای کسانی که قادر به هضم لاکتوز نباشد باعث دل درد می شود.

۳-کسانی که به شیر آلرژی دارند.

۴-کسانی که دچار ساییدگی و پوکی استخوان هستند از مصرف ماست، کشک، پنیر و شیر پرهیز کنند.

۵- کسانی که حافظه ی خوبی ندارند به خصوص افراد مسن

۶- افرادی با مزاج بلغمی

۷-کودکانی که دچار شب ادراری هستند.

۸-کسانی که دچار رماتیسم و آرتروز هستند.

۹- بیماران مبتلا به صرع و تشنج

۱۰- افراد دارای معده نفاخ

۱۱- افرادی که طبعشان سرد است.