در این پست از سایت استار بورس بالاترین خبر امروز جهان,جديدترين اخبار لحظه به لحظه ايران و جهان را قرار دادیم . جدیدترین اخبار و خبرهای فوری از ایران و جهان . آخرین و جدیدترین اخبار و خبر لحظه به لحظه از ایران و جهان در سایت استار بورس . برای دیدن اخبار و خبرهای فوری و اخبار محرمانه و اخبار حوادث و اخبار لحظه به لحظه و فوری از ایران و جهان به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس ….

فهرست دسترسی سریع

بالاترین خبر امروز جهان,جديدترين اخبار لحظه به لحظه ايران و جهان

افشاگری معاون بانک مرکزی روحانی/

همتی تمام اطلاعات محرمانه کشور را به صندوق بین‌المللی پول لو داد

معاون اقتصادی وقت بانک مرکزی در زمان ریاست همتی به افشاگری درباره ارائه اطلاعات محرمانه کشور توسط وی به صندوق بین‌المللی پول پرداخت و گفت: این در حالی است که همتی این اطلاعات را به مردم خود نداد و مدام می‌گفت این اطلاعات محرمانه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ پیمان قربانی معاون اقتصادی وقت بانک مرکزی در زمان ریاست همتی در رشته توئیتی به افشاگری درباره برخی اقدامات همتی در افشای اطلاعات محرمانه کشور پرداخت و نوشت:

به متهم که رسیدگی نشود، مدعی العموم می شود. آقای ‎همتی ، رئیس کل سابق ‎بانک مرکزی مصداق بارز همین مَثَل است. در این رشته توئیت یک نمونه اش را برای شما توضیح می دهم.

پیمان قربانی تصریح کرد: همتی در سال 1399 در پی بحران کرونا درخواست یک وام 5میلیارد دلاری در قالب ابزار تامین مالی سریع (RFI) از صندوق بین المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن را بگیرد. درحالی که چون سهامدار هستیم، پول خودمان بود و کشورهای مختلف نیز این تسهیلات را گرفتند.

‏او تأکید: صندوق برای پرداخت این وام کلی اطلاعات محرمانه از همتی خواسته بود که او همه اطلاعات مهم کشور اعم از وضعیت ارزی، نرخ تورم و… را به آنها داد، مواردی که خودش درباره آنها به مردم خودمان هم گزارش نمی داد! هر کسی از او می پرسید می گفت اینها محرمانه است.

به گفته قربانی صندوق این اطلاعات را در مجله چشم انداز اقتصاد بین المللی چاپ کرد و تازه کاشف به عمل آمد که همتی چه کار خبطی کرده است.

معاون اقتصادی وقت بانک مرکزی ادامه داد: در داخل به او فشار آوردند و توضیح خواستند و او هم در نهایت همه چیز را کتمان کرد و گفت اطلاعات صندوق غلط است!

قربانی گفت: حالا که پولهای بلوکه شده در کره، آزاد شده، جناب همتی که برای وام نگرفته از صندوق همه خواسته‌هایشان را، آن هم در بحبوحه یک جنگ اقتصادی، اجابت کرد، در جایگاه مدعی العموم نشسته که شما نگذاشتید ما وام بگیریم و آزاد سازی پولهایمان در کره هنر نیست!

اعتراف تلخ خانم بازیگر

️مهناز افشار که مدتی است در خارج از کشور فعالیت میکند با انتشار پستی غم انگیز از دلتنگی‌ها و تنهایی در غربت سخن گفته است.

بالاترین خبر امروز جهان,جديدترين اخبار لحظه به لحظه ايران و جهان

سود نجومی بانک‌ها از واردات خودرو

سود پول‌های بلوکه شده مردم برای خرید خودروی وارداتی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

آخرین جزئیات محدودیت سقف سوخت‌گیری کارت‌های سوخت

نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور: محدودیت سقف سوخت‌گیری برای کارت‌های سوخت به استان و شهر بستگی دارد.
در تهران می‌توانید ۶۰ لیتر با کارت سوخت شخصی و ۴۰ لیتر هم با کارت سوخت جایگاه بنزین بزنید.

رد ادعاى اخلالگر نظام اقتصادى و توليدى كشور توسط قوه قضائيه و قوه مجريه

صابرین نیوز : دکتر ترکی معاون قضایی و دادستان كل كشور در پيگيرى حقوق عامه و پيشگيرى از وقوع جرم شهریور ماه سال گذشته طی نامه ای به نایب رئیس کمیسیون صنايع و معادن مجلس:
با استناد به گزارش دادستان استان مركزى و اعلام نظر سازمان بازرسى كل كشور و نهادهای مربوطه(نهادهاى نظارتى و امنيتى) تخلفى از سوى شرکت پلى پروپيلن الوند كه متضمن نقض یا تضییع حقوق عامه باشد در فرایند اجرای طرح احراز نگردیده است!

– معاون هماهنگى و نظارت اقتصادى
و زيربنايى معاون اول رئيس جمهور (دكتر پاداش) در آذر ماه سال گذشته خطاب به معاون پارلمانى رئيس جمهور:
تمام مراحل ادارى و كارشناسى اين پتروشيمى مورد تاييد و قانونى است!

آقای احمدی بیغش در جلسه سوال از وزیر دادگستری مدعی شد این شرکت متخلف می باشد در حالی که اسناد فوق الذکر نشان از رد ادعاى احمدی بیغش نماینده مجلس دارد!

پ ن؛
سوال اینجاست هدف احمدى بيغش نماینده مجلس از تشويش و مخدوش كردن امنيت روانى و افكار عمومى مردم ايران اسلامی چیست؟!

قتل دختر 10 ساله به دست پدر

متهم:

دورهمی بازگشتیم با بهم ریختگی خانه مواجه شدم و پی بردم دخترم در نبود ما این کار را انجام داده است.

با کابل برق دخترم را چندین مرتبه هدف ضرب و جرح شدید قرار دادم.

آتش زدن تابلوی خانه ترامپ

?دوچرخه سوار آمریکایی حین عبور از نزدیکی خانه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در کارولینای شمالی اقدام به آتش زدن تابلویی کرد که نوشته بود: « ترامپ 2024»

قدمت باورنکردنی شهاب‌سنگ پیدا شده در سوئد/ چهار و نیم میلیارد سال!

بالاترین خبر امروز جهان,جديدترين اخبار لحظه به لحظه ايران و جهان

?دانشمندان سعی دارند با بررسی دقیق‌تر یک شهاب‌سنگ نادر که در سال ۲۰۲۰ روی زمین سقوط کرد، اطلاعاتی را در مورد منظومه شمسی اولیه به دست بیاورند.
?اعتقاد بر این است که شهاب‌سنگ‌های آهنی، قطعاتی از هسته‌های فلزی مذاب در قلب سیاره‌های کوچک هستند که حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش وجود داشته‌اند. بسیاری از این اجرام در آن زمان به هم پیوستند تا سیارات منظومه شمسی از جمله زمین را تشکیل دهند./ ایسنا

? چه کسانی می‌توانند ارز اربعین دریافت کنند؟

ارز اربعین تنها به زائران بالای ۱۸ سال تعلق می‌گیرد و فروش آن از ۲۸ مردادماه آغاز شده و تا ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

برای دریافت ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و کد پیگیری را دریافت کنید. برای دریافت ارز حتما به کد پیگیری نیاز دارید و افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشند، امکان دریافت ارز اربعین را نخواهند داشت

وزیر دادگستری:

فرد متقلبی به دانشگاه راه پیدا نخواهد کرد.
اگر تقلب کسی محرز نشود دیوان عدالت بررسی و اجازه خواهد داد به تحصیلش ادامه دهد.
هم سازمان سنجش و هم دیوان عدالت مطابق قانون عمل می‌کنند.

“به رغم تهدید ایران نفتکش توقیفی در تگزاس تخلیه می‌شود”

ظاهرا پس از ماه‌ها ابهام و گمانه‌زنی، محموله نفتکش “سوئز راجان” که مظنون به حمل نفت تحریم‌شده جمهوری اسلامی است در حال تخلیه شدن است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یک‌شنبه، ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) با استناد به داده‌های ردیابی شناورها گزارش داد، کشتی سوئز راجان در هفتاد کیلومتری جنوب شرق مرکز ایالت تگزاس در حال انتقال نفت خود به نفتکشی به نام MR Euphrates است.
شرکت مالک این نفتکش که با پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کند و مقام‌های آمریکایی حاضر به پاسخ دادن به پرسش‌های آسوشیتدپرس درباره جزئیات این ماجرا نشده‌اند.
گزارش‌های رسانه‌ای درباره نفتکش سوئز راجان نخستین بار فوریه سال پیش منتشر شد. آن زمان گروه “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” اعلام کرد، این نفتکش برخلاف تحریم‌های آمریکا نفت ایران را در جزیره خارک بار زده تا به چین منتقل کند.

۱۱ کارگر در انفجار بمب کنار جاده‌ای در پاکستان کشته شدند.

شامگاه شنبه ۱۹ اوت یک خودروی حامل ۱۶ کارگر هنگام عبور از جاده گولمیرکوت در ایالت وزیرستان شمالی در پاکستان با بمب کنارجاده‌ای مورد حمله قرار گرفت.
۱۱ کارگر در اثر این انفجار بلافاصله کشته و دو نفر به بیمارستان  منتقل شدند. سرنوشت سه سرنشین دیگر این خودرو تا زمان انتشار این خبر  نامعلوم است. به گفته پلیس احتمالا آنها از ترس به کوه‌های اطراف پناه برده‌اند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت کشتار کارگران را به عهده نگرفته است.

یک نماینده: بچه بخشنامه‌ای، برای کشور جمعیت نمی‌شود

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس گفت: «بچه‌ بخشنامه‌ای به نظر من برای کشور جمعیت نمی‌شود. زمانی مردم به دنبال افزایش جمعیت و فرزندآوری می‌روند که دغدغه اقتصادی نداشته باشند.»
به گزارش ایلنا، این نماینده افزود: «مردم آنقدر عقل‌شان می‌رسد که ازدواج کنند و بچه بیاورند، نیازی به توصیه دولت و بخشنامه ندارند.»
این نماینده “مشکلات اقتصادی”، “بحران‌های زیست محیطی” و “نابسامانی‌های اجتماعی”  را از جمله مسائلی برشمرد که سبب امتناع مردم از فرزندآوری می‌شود.
نماینده مردم تربت جام در مجلس، از در اولویت قرار دادن مساله “فرزندآوری” و “حجاب” به جای حل مشکلات اقتصادی انتقاد کرد و گفت: «این‌که این مشکلات را مشاهده نکنند و بخواهند مردم به اجبار به ازدواج و بچه‌دار شدن فکر کنند، نمی‌شود.»

فضاپیمای روسی لونا ۲۵ بر سطح ماه سقوط کرد و متلاشی شد

آژانس فضائی فدرال روسیه (روس‌کوسموس) روز یک‌شنبه، ۲۰ اوت اعلام کرد، فضاپیمای لونا۲۵ که قرار بود روز دوشنبه بر سطح کره ماه فرود آید متلاشی شده است.
این آژانس چند ساعت پیشتر در کانال تلگرامی خود نوشته بود، لونا۲۵ در آخرین گردش خود به دور ماه پیش از فرود دچار نقص فنی شده و در “وضعیت اضطراری” قرار گرفته است.
روس‌کوسموس بعدا خبر نابودی این سفینه کاوشگر را که جدیدترین نسل فضاپیمای لونا بود تایید کرد.
برنامه‌های فضایی روسیه در ارتباط با کره ماه از ۴۷ سال پیش به این سو متوقف شده بود و اکنون تلاش مسکو برای بازگشت به کشورهای پیشتاز در این عرصه با شکست سنگینی روبرو شده است.

زنان اسپانیا با شکست انگلیس قهرمان فوتبال جهان شدند

زنان سرخ‌پوش‌ اسپانیا با پیروزی یک بر صفر مقابل انگلیس در فینال جام جهانی ۲۰۲۳ توانستند برای نخستین بار قهرمان فوتبال جهان شوند و موفقیتی تاریخی را به نام خود ثبت کنند.
شامگاه یکشنبه ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) پیکار نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۳ زنان برگزار شد. پیش از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی، برنامه ای رنگارنگ با رقص و نمایش‌های ویژه اجرا شد.

مرزهای پذیرنده اتباع در ایام اربعین مشخص شد

رئیس قرارگاه اربعین فراجا:
زائران غیرایرانی و غیرمقیم از مرز چذابه وارد کشور عراق خواهند شد اما زائرانی که در ایران مقیم هستند می توانند از مرز شلمچه عبور کنند.
زائران پاکستانی و افغانستانی امسال از دو مرز ریمدان و میرجاوه وارد کشور می‌شوند و سپس با اسکورت مأموران پلیس راهور به سمت مرز چذابه هدایت می‌شوند.

فرماندار مهران: فعالیت های تجاری مرز مهران از فردا تعطیل است

علی عباس شفیعی:
درب های خروج در مرز مهران به طرف مرز زرباطیه عراق از ۲ درب به پنج درب افزایش یافته است و بر این اساس مشکلی در تردد زوار برای ورود به کشور عراق در آن طرف مرز هم نخواهیم داشت.
با هماهنگی‌های انجام شده با طرف عراقی، بخش کنترل گذرنامه مرز رباطیه از سریال خوان به بارکدخوان تغییر یافته و بر این اساس کنترل گذرنامه ها در آن سوی مرز به زیر ۱۰ ثاینه کاهش خواهد یافت.
همانطور که معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز اعلام کردند اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق بایستی به مرز چذابه مراجعه کنند و از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند چرا که کشور عراق از مرز مهران پذیران آنان نخواهد بود.
از فردا هم بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان کلیه فعالیت های تجازی از مرز مهران تا ۲۰ شهریورماه تعطیل و ممنوع خواهد بود.
در ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۰ شب یکشنبه ۲۹ مردادماه نیز ۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از مرز مهران و پایانه مرزی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برای زیارت عتبات عالیات تردد داشته اند./ایرنا

اعتراف تاریخی وزیر خارجه پیشین بریتانیا در خصوص کودتای ۲۸ مرداد

دیوید اوئن، وزیر خارجه پیشین بریتانیا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: ما در کودتای ۲۸ مرداد دست داشتیم تا به همراه آمریکایی‌ها از مصدق خلاص شویم و این کار اشتباه بزرگی بود.

تغییر رکورد دوی صدمتر جهان

نوا لایس آمریکایی با رکورد ۹.۸۳ قهرمان دوی ۱۰۰ متر جهان شد و عنوان سریع ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.

اروپا از واردات گاز بی نیاز شد؟ / سناریوی تکرار زمستان سخت در ایران

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تلاش کرده‌اند تا وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را کاهش دهند. بنا به اعلام اتحادیه اروپا ذخیره گاز کشورهای عضو این اتحادیه روز پنجشنبه به بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت ذخیره رسید. اتحادیه اروپا تا ماه نوامبر برای رساندن ذخیره گاز به ۹۰ درصد فرصت داشت.
تمام کشورهای جهان در طول سال سعی در مدیریت و ذخیره گاز برای فصول سرما دارند زیرا نه تنها قیمت این حامل انرژی در فصول سرد افزایش می‌یابد، بلکه کمبود آن می‌تواند ضربه‌های سنگینی به تولیدات صنایع و اقتصاد کشورها وارد کند.
نخستین نشانه‌های زمستان سخت ایران در سالی که گذشت با قطع گاز پتروشیمی‌ها به‌ دلیل ناترازی گاز، مشاهده شد. قطع گازی که به‌ بهای افزایش قیمت بسیاری از کالاها در ایران تمام می‌شود و به نظر می‌رسد در سال جاری هم با همین مشکل روبه رو باشیم. با این تفاسیر به نظر می‌رسد که زمستان سرد بیشتر برای ایران محتمل باشد تا اروپا./تجارت‌نیوز

۱۳ اقدام جدید و مهم دولت عراق برای تسهیل زیارت اربعین

با وجود تلاش‌های همیشگی دولت عراق برای میزبانی از همایش میلیونی و با شکوه اربعین، امسال دولت عراق به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، تسهیلات ویژه‌ای را برای تردد و میزبانی از زائران اربعین در نظر گرفته است.
۱بر خلاف سال‌های گذشته، ممانعتی از نظر تعداد افراد برای ورود به عراق وجود ندارد
۲ ورود افراد با یک مدرک رسمی بهمراه گذرنامه مجاز است
۳ اجازه ورود کامیون های موکب های ایرانی
۴ورود تمامی افراد غیر ایرانی مقیم ایران به عراق مجاز است
۵معافیت گمرکی و مالیاتی برای وارد کردن وسایل مورد نیاز تمامی موکب‌ها از تسهیلاتی است که مجاز اعلام شده است
۶ورود آمبولانس های ایرانی با کارکنان هلال احمر ایران مجاز است
۷ خدماتی نظیر تغذیه، اسکان، حمل و نقل، ارتباطات سایر خدمات نیز توسط دولت و موکب ها به صورت رایگان ارائه می شود
۸ کار برای ساماندهی معابر مرزی و همچنین حفظ و نگهداری جاده های معابر به شهرهای مقدس (کار همچنان ادامه دارد و بعد از زیارت اربعین نیز ادامه خواهد داشت
۹شروع ساخت سه راه جدید از بغداد به کربلا
۱۰ کار برای تکمیل الزامات ایجاد جاده خدماتی جدید از بغداد به سامرا با ساخت 14 زائرسرا
۱۱  تمهیدات عالی برای تأمین آب و یخ و مابقی نیازهای لجستیکی موکب ها و هیئت های حسینی در شهرهای مقدس نجف و کربلا
۱۲ساماندهی ایاب و ذهاب زائرین به کربلای معلی و رفع معضل حمل و نقل
۱۳ معافیت اتباع پاکستان، افغانستان و یمن از ویزای ورود به عراق