تهیه ی ماسک خانگی برای صورت با مواد اولیه ای که مطمعنا در خانه همه شما پیدا میشود. گوجه فرنگی حاوی ترکیباتی است که میتواند لک های پوستی را درمان کند و پوست شما را تا چند درجه روشن تر سازد. مصرف گوجه به دلیل داشتن ویتامین آ و سی برای پوست بسیار مفید شناخته شده است و تهیه ماسک صورت با گوجه فرنگی و استفاده مرتب از آن برای درمان لک و کدری پوست صورت بسیار توصیه میشود. ساده ترین ماسک صورت با گوجه فرنگی تفاله ی آن است و همچنین ترکیب آن با ماست میتواند سفید کننده ای قوی برای پوست شما باشد.

با این 2 ماسک خانگی پوستتو مثل شیشه صاف کن

با این 2 ماسک خانگی پوستتو مثل شیشه صاف کن

پوست درخشان و صاف با ماسک صورت گوجه فرنگی

ممکن است مواد لازم برای ساختن ماسک صورت با بابونه یا بلغور جو دوسر و این قبیل مواد را در دسترس نداشته باشید. اما مطمئناً حتی اگر یک تکه باشد، گوجه فرنگی دارید. در این صورت، شما خوش شانس هستید، زیرا گوجه فرنگی علاوه بر اینکه ترکیبی آسان و بسیار مغذی است، یک سفید کننده عالی صورت و از بین برنده باکتری نیز می‎باشد.

مواد موردنیاز برای تهیه ماسک گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی 1 عدد

نحوه آماده سازی ماسک خانگی شفاف کننده پوست گوجه فرنگی:

درصورتیکه، گوجه فرنگی رسیده است، تفاله آن را با دست و به کمک بک قاشق بگیرید. اگر گوجه فرنگی کمی سبز و نرسیده است، تفاله آن را با غذاساز له کنید.

نحوه استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای شفاف شدن پوست صورت

مخلوط به دست آمده را مستقیماً روی صورت بمالید.

بگذارید 5 دقیقه بماند.

صورت خود را با آب ولرم بشویید.

توجه : این ماسک یکی از بهترین دستور العمل‌ها برای داشتن صورتی درخشان، تنها در چند دقیقه است. اگر تصمیم به استفاده مکرر از آن دارید، مشاهده خواهید کرد که لکه ها به تدریج شروع به ناپدید شدن می‌کنند.

ماسک ماست و گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست

اگر پوستتان حساس است و اغلب با التهاب، قرمزی و لک‌های پوستی دست و پنجه نرم می‌کنید بهتر است این ماسک را امتحان کنید.

گوجه، حاوی ترکیبی فعال از انواع مواد آنتی اکسیدان و ضد لک است. به همین خاطر، نقش مهمی در حذف لک‌های پوستی و از بین بردن چین و چروک ایفا می‌نماید.
از طرفی، ماست خاصیت تسکین دهندگی فوق‌العاده‌ای دارد و به رفع التهاب و حساسیت پوستی کمک می‌کند. همچنین قدرت رطوبت رسانی عالی ماست، مانع از خشکی و کشیدگی پوستتان می‌شود.

ماست یک روش عالی برای مشکلات مختلف صورت از جمله براق شدن پوست می‌باشد. مزیت آن این است که ماست را می‌توان به تنهایی یا همراه با مواد دیگر خانگی استفاده کرد.

طرز تهیه:

برای شروع، گوجه متوسطی را انتخاب نمایید و پوست آن را بگیرید. حالا آن را رنده کنید یا در میکسر له نمایید. یک تا دو قاشق غذاخوری از گوجه له شده را در ظرف تمیزی بریزید و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید.
ترکیب را به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند. سپس، آن را به کمک قلم مخصوص روی پوستتان بمالید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای 2 تا 3 بار و به صورت یک روز در میان برای درمان لک و حساسیت پوستی استفاده نمایید.