اگر از آن دسته افرادی هستید که به زیبایی و درخشان شدن پوست خود اهمیت میدهید پس این ماسک خانگی را از دست ندهید. همه ی ما صورتی بدون جوش و  لک و بدون چین و چروک میخواهیم اما باید بدانید که داشتن چنین پوستی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. یکی از ماسک های صورت که خواص بیشماری برای پوست دارد ماسک سیب زمینی و گلاب است که مواد مورد نیاز آن در خانه هرکسی به راحتی پیدا میشود و همیشه در دسترس است.

ماسک گلاب و سیب زمینی پفی و تیرگی زیر چشم و چین و چروک صورت را از بین میبرد و همچنین اگر دوس دارید صورت تپلی داشته باشید این ماسک خاصیت چاق کننده صورت هم دارد. اگر پوست چربی دارید و میخواهید از چربی پوست خلاص شوید این ماسک بهترین گزینه است. پیشنهاد میشود از این ماسک خانگی فوق العاده و در عین حال آسان استفاده کنید و از نرمی و شفافیت پوستتان لذت ببرید.

با این ماسک خانگی صورتت مثل ماه میدرخشه

با این ماسک خانگی صورتت مثل ماه میدرخشه

ماسک سفید کننده سیب زمینی و گلاب

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • 1 عدد سیب زمینی رنده شده
  • نصف فنجان گلاب
  • چند قطره آبلیمو ( برای پوست های چرب )
  • 1 قاشق غذاخوری عسل (برای پوست های خشک )

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب

به سیب زمینی رنده شده گلاب را اضافه کرده و مخلوط میکنید اگر پوستتان چرب است چند قطره آبلیمو به مواد خود اضافه کنید و اگر پوستتان خشک است بجای آبلیمو یک قاشق عسل اضافه نماید. اگر آبلیمو و عسل در دسترستان نبود یا به این مواد حساسیت داشتید مخلوط سیب زمینی رنده شده و گلاب را به تنهایی روی پوستتان استفاده کنید.

ماسک را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوستتان نگهدارید و سپس با آب سرد بشویید. اگر احساس کردید پوستتان خشک شده میتوانید از نرم کننده صورت استفاده کنید.

خواص ماسک سیب زمینی و گلاب

  1. رفع جوش و آکنه
  2. پاکسازی پوست و رفع چربی ها
  3. از بین بردن چین و چروک صورت
  4. به وجود آمدن پوستی نرم و شفاف
  5. سفید کننده قوی پوست
  6. رفع تیرگی زیر چشم
  7. از بین بردن التهابات پوستی
  8. درمان لکه های تیره پوست
  9. درمان آفتاب سوختگی
  10. چاق کننده صورت
  11. آبرسانی پوست

ماسک سیب زمینی و ماست

ماست خاصیت ضد پیری دارد و باعث کوچکتر شدن منافذ میشود. همانطور که استفاده از ماست برای پوست بسیار توصیه میشود، ترکیب ماست با سیب زمینی ماسک فوق العاده ای برای پوست شماست.

این ماسک را با نصف سیب زمینی رنده شده و دوقاشق ماسک تهیه کنید. اجازه دهید 15 دقیقه روی صورتتان بماند و اول با آب گرم سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

توجه: ماسک سیب زمینی را بلافاصله بعد از تهیه باید استفاده کنید.

برای اینکه نتیجه یبهتری بگیرید 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.