همه ما بستنی را دوست داریم ولی بخاطر اینکه بستنی را بعنوان یک خوراکی مثل چیپس و پفک دیده ایم از فواید بینظیر آن خبر نداریم. بستنی به عنوان پرطرفدار ترین و بهترین دسر در کل جهان شناخته شده است همچنین یک نشاط آور طبیعی برای همه از جمله ورزشکاران است.

از آنجایی که مواد اولیه بستنی را لبنیات از جمله شیر تشکیل میدهد سرشار از کلسیم، ویتامین و پروتئین است و با مواد مغذی دیگر ترکیب شده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار میشود. اما باید دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید. در ادامه 10 خواص فوق العاده بستنی برای بدن را مطالعه میکنید.

برای کاهش وزن بستنی بخور/ 10 فایده ی بستنی که نمیدانستید

برای کاهش وزن بستنی بخور/ 10 فایده ی بستنی که نمیدانستید

 10 خاصیت شگفت انگیز بستنی ?

1- از قلب محافظت می‌کند

شکلات یکی از مواد اولیه‌ی بستنی شکلاتی است. این ماده حاوی فلاونوئید است. بدن انسان به چیزی نیاز دارد که از عروق قلب در برابر فرسودگی محافظت کند و خطر حمله‌ی قلبی را کاهش دهد. کلید آن فلاونوئید است که دارای اجزای آنتی‌اکسیدانی است و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

2- تقویت عملکرد مغز

طی آزمایشی، یک دسته ازافراد مورد آزمایش اول صبح و قبل از هر چیز دیگر، صبح‌ها بستنی و دسته دیگر یک لیوان آب سرد خوردند. نتایج نشان داد، دسته‌ اول هوشیار‌تر از دسته دوم بودند. متخصص تغذیه بیان کرد که این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که بستنی باعث بالارفتن سطح دوپامین می‌شود.

3- به کاهش وزن کمک می‌کند

این یک خبر بسیار عالی برای خانم‌ها است. به ویژه کسانی که دوست دارند رژیم بگیرند، خوردن بستنی می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، چون مصرف خوراکی‌های خیلی سرد دمای بدن را افزایش می‌دهد و کالری و چربی می‌سوزاند.

4- استرس را کاهش می‌دهد

همچنین مصرف بستنی می‌تواند محرک تولید هورمون ترومبوتونین باشد که بر روحیه اثرگذار است، و سبب احساس آرامش و تسکین استرس می‌شود. به نوجوانانی که اغلب اوقات ثبات روحی ندارند توصیه می‌شود برای اجتناب از افتادن در دام استرس و افسردگی بستنی بخورند.

5- میل جنسی را افزایش می‌دهد

مصرف بستنی می‌تواند میل جنسی شما را افزایش دهد. برای تحریک شدن به کمک نیاز دارید؟ شاید بستنی بتواند کمک‌تان کند. علت‌اش این است که بستنی دارای مقدار نسبتا زیادی کلسیم و فسفر است که هر دوی آنها برای تقویت ذخیره‌ی انرژی عضله‌ی شما و تقویت میل جنسی مفید است. اگر خانم هستید شاید به انتخاب بستنی وانیلی رغبت بیش‌تری داشته‌باشید. پژوهشی در شیکاگو نشان داده‌است مردان وقتی بوی وانیل را حس می‌کنند میل و علاقه‌ی بیش‌تری پیدا می‌کنند.

6- از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند

ویتامین K به افزایش گردش خون در بدن کمک می‌کند و سلول‌های خونی مسدود شده را باز می‌کند تا از ایجاد لختگی جلوگیری کند.

7- افزایش انرژی

بستنی غنی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین است. با کالری که از بستنی دریافت می‌کنید انرژی از دست‌رفته خود را به دست خواهید آورد.

8- ایمنی بدن را بالا می‌برد

لاکتوفرین و سیتوکین موجود در بستنی ایمنی بدن را بالا می‌برد. برای همین بستنی از بدن در برابر ویروس‌های مختلف از جمله آنفولانزا محافظت می‌کند و فرآیند درمان را نیز سرعت می‌دهد، بنابراین اگر به آنفولانرا مبتلا شدید، در مصرف بستنی تردید نکنید.

9- منبعی برای مواد معدنی و ویتامین‌ها است

می‌توانید مواد معدنی مختلف را از بستنی دریافت کنید، علت اصلی‌اش این است که بستنی سرشار از کلسیم و فسفر است و نصف فنجان حدوداً ۱۰ درصد از نیاز روزانه یک بزرگسال را تأمین می‌کند. هم‌چنین بستنی حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین E، D، C و A است. علاوه بر این‌ها تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولیک اسید و ویتامین B۶ و B۱۲ و مقدار کمی ویتامین K نیز در بستنی وجود دارد که برای انعقاد خون فاکتور مهمی است.

10- دستگاه عصبی را تقویت می‌کند

ویتامین B۱۲ می‌تواند حافظه و دستگاه عصبی را بهبود ببخشد.