یکی از گیاهان آرامش بخش شناخته شده بابونه می باشد، که روغن آن برای آرامش اعصاب و بدن استفاده می شود. همچنین خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد که قصد داریم در این مطلب به آنها اشاره کنیم. روغن بابونه عصاره ی غلیظی است از گل های گیاه بابونه گرفته می شود و در طول سالها برای درمان بیماری ها و در شرایط مختلف مورد استفاده بوده است.

روغن بابونه، روغن آرامش بخش

روغن آرام بخش

دو نوع بابونه وجود دارد: بابونه رومی، بابونی آلمانی

این دو، هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ ترکیب شیمیایی موجود با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام خواص مختص خود را دارند.

سم زدایی بدن:

روغن حاصل از هر دو گیاه بابونه ممکن است موجب افزایش تعریق بدن شده که به زدودن سموم و عفونت های بدن کمک می کند. همچنین این امر باعث خنکی بدن شده و تب کاهش می یابد، به همین روغن بابونه به عنوان یک تب بر نیز محسوب می شود.

کاهش خشم:

بابونه رومی ممکن است در کاهش عصبانیت و ناراحتی تاثیر داشته و احساس آرامش را ایجاد کند. به طور کلی هر دو گونه ممکن باعث کاهش فشار خون شده و تورم رگ های خونی را نیز کاهش دهند.

مراقبت از پوست:

روغن بابونه ممکن است باعث رفع جای زخم ها و لک های بر روی پوست شده، و همچنین از زخم ها، بریدگی ها و کبودی ها در برابر عفونت حفاظت کند.

تسکین درد:

روغن بابونه باعث کاهش درد های عضلانی و مفاصل شده و حس آرامش را به فرد القا می کند.

هشدار: استفاده از روغن های نام برده به طور کلی خطر خاصی نداشته مگر اینکه فرد به آنها حساسیت داشته باشد. فلذا لازم است قبل از مصرف به طور کامل، مقدار کمی از آن را تست نمایید.