انتخاب یک غذای خوب یا خوراکی خوب یک نوع رسیدگی به خودمان است. جالب است بدانید خوراکی هایی وجود دارد که خوردن آنها هورمون شادی در بدن ترشح میکند. در حالت کلی مواد غذایی سالم و ارگانیک شادی آور است گرچه شادی حاصل از خوردن مواد غذایی ممکن است کوتاه مدت باشد اما با این حال روزهایی که خسته شده اید یا روز کسل کننده ای دارید و بی حوصلگی به سراغتان آمده میتوانید با خوردن خوراکی و غذاهایی که باعث شادی میشوند برای ساعاتی حوصله تان را سرجایش بیاورید و احساس شادی و نشاط کنید. در ادامه قصد داریم این خوراکی های شادی آور را به شما معرفی کنیم در کنار این خوراکی ها ورزش و تحرک بدنی را فراموش نکنید.

خوردن 12چیز شادت میکنه/خوراکی های شادی آور?

خوردن 12چیز شادت میکنه/خوراکی های شادی آور?

9 خوراکی که شادت میکنه:

  1. موز
  2. بادام
  3. خرما
  4. توت فرنگی
  5. تخم کدو
  6. سیب
  7. شکلات تلخ
  8. گردو
  9. کلم بروکلی
  10. کشمش
  11. قهوه
  12. عدس

خوردنی های شادی آور و ضد افسردگی

چغندر

چغندرها حاوی بتائین هستند که می توانند تولید سروتونین در مغز را کنترل کنند. همچنین می تواند روحیه شما را بهبود ببخشند.چغندر ها همچنین سرشار از فولیک است که سلامت مغزی و عاطفی فرد را کنترل می کند و شانس شادی را افزایش می دهد .

چای بابونه

اکنون با سرد شدن هوا می توانید کمی به چای ها رو بیاورید. بهتر است که از چای مفید استفاده کنید. چای بابونه یکی از مواردی است که در طول روز به شما آرامش می دهد و احساس شادی را در شما به جریان می اندازد و همچنین می تواند عملکرد ذهنی تان را در طول روز ارتقا ببخشد.

آب تمشک

آب تمشک تیره برای کاهش وزن بسیار مفید است و می تواند سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش دهد و به تنهایی روحیه شما را بهبود ببخشد اما تمشک ها خاصیت های دیگری نیز دارند.آن ها سرشار از ویتامین c می باشند و همچنین می توانند از خستگی مفرط، افسردگی ، کاهش انگیزه و دیگر احساسات منفی در فرد جلوگیری کنند

تخم مرغ

تخم مرغ ها حاوی اسید چرب امگا 3، زینک، ویتامین ب، و D می باشند و به همین دلیل در شادی فرد موثر هستند و از طرفی می توانند به شما احساس سیری زیادی ببخشند و انرژی زیادی را در مدت زمان طولانی حفظ کنند .

نارگیل

نارگیل حاوی تری گلیسیرید و چربی هایی است که روحیه فرد را بالا می برد. مطالعات نشان می دهد که نارگیل را می توان جایگزین یک دسر با کالری بالا کرد و البته خود نارگیل هم کم کالری نیست و می توانید از کرم نارگیل در قهوه خود استفاده کنید.

ماست یونانی

تمام لبنیات ها سرشار از کلسیم می باشند و حتی می توانید از شیر و ماست معمولی برای کلسیم استفاده کنید که برای روحیه شما بسیار مفید است.در نتیجه کلسیم کافی در بدن می تواند با اضطراب و افسردگی، ترس و از بین رفتن حافظه مبارزه کند و ماست یونانی همچنین حاوی پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی می باشد.

سیب زمینی

هر موقع احساس ناراحتی کردید، می توانید مقداری سیب زمینی خریداری کنید.سیب زمینی علاوه بر احساس شادی حافظه کوتاه مدت شما را به طرز عجیبی ارتقا می دهد.سیب زمینی همچنین حاوی ید می باشد و تیروئید را تنظیم می کند. این ماده مغذی با افسردگی نیز مبارزه می کند.

اسفناج

کمبود آهن مشکلی است که بیشتر خانم ها با آن روبرو هستند که باعث کاهش انرژی آن ها می شود. کمبود آهن باعث خستگی ضعف و بی حوصلگی نیز خواهد شد . اگر فکر می کنید که رژیم غذایی شما آهن کافی ندارد، روی خوردن اسفناج تمرکز کنید. اسفناج غنی از پروبیوتیک می باشد و آهن بدن شما را تنظیم می کند و در نتیجه روحیه تان ارتقا پیدا می کند.

نخود فرنگی

شاید خیلی از شما ها نخودفرنگی را دوست نداشته باشید اما نخود فرنگی های فریز شده در یخچال به شدت در شادی شما موثر هستند.افرادی که گیاه خوار هستند به طرز وسیعی از آهن این ماده بهره مند می شوند و همچنین با کم خونی و کمبود آهن مبارزه می کنند .

مرغ

زمانی که صحبت از غذا های شادی آور می شود ، حتماً باید مرغ را هم در نظر بگیرید.مرغ منبع غنی از مواد مغذی انرژی زا و روحیه دهنده مثل پتاسیم، زینک و ویتامین b6 می باشد. و این ماده می تواند اعتماد به نفس شما را ارتقا دهد و با افسردگی در خانم ها نیز مبارزه کند .