تعبیر خواب چوب و به طور کلی دیدن چوب در خواب نشان از دانش و شعور آگاهی و نشانگر کار و تلاش زیاد برای رسیدن به هدف است. دیدن تراشه‌های چوب در خواب بد است این به این معناست که دشمن. بزرگی در نزدیکی شما وجود دارد و شما می‌بایست محتاط باشید. حتی ممکن است فردی که به او اعتماد دارید به شما آسیب جدی وارد نماید.

?اگر در خواب تراش‌های چوب به شما آسیب رساند تعبیرش به این معناست که دوستی دارید که با شم صادق نیست و قصد دارد کار شما را  بگیرد.

?دیدن چوب در خواب انسان به این معناست که انسانی وجود دارد که منافق و دروغگوست بدون اینکه از دروغ خود هیچ سودی ببرد تفرقه ایجاد می‌کند و در هیچ شرایطی هم آرام نمی‌شود. این افراد در خواب ما به صورت چوب و تخته مجسم می‌گردند. به خصوص چوب‌هایی که دارای ناهمواری، ترک خوردگی و شکاف می‌باشند و کج و معوج هستند که فقط به درد آتش می‌خورند.

?چوب در خواب دارای انواع و اشکال مختلفی است که آن را می‌توان تعبیر کرد. به طور کلی اشیای چوبی، مبلمان و وسایلی که از چوب ساخته شده‌اند در خواب‌های ما وبال هستند مگر در چوبی که دارای تعبیر مختلفی باشد.

اگر فردی در خواب خود ببیند یک کمد چوبی یا مبل خریده است برای خود گرفتاری و دردسر درست می‌کند. پس اگر می‌خواهید تعبیر خواب چوب را در شرایط و موقعیت‌های گوناگون بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعبیر خواب چوب

محمدبن سیرین گوید: چوب در خواب دیدن، نفاق است و بعضی از معبران گویند: چوب در خواب مردی است که در نفاق است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چوب در خواب تباین و اختلاف و نفاق و دودستگی و چیزهایی است از این دست. چوب در خواب انسانی است منافق و دروغ گو که بدون هیچ سود و ثمری دروغ می‌گوید و نفاق ایجاد می‌کند و تحت هیچ شرایطی رام نمی‌شود. این نوع اشخاص در خواب‌های ما به صورت چوب و تخته تجسم می‌یابند. به خصوص چوب‌هایی که ناهمواری و شکاف و ترک خوردگی و فاق دارند و یا این که کج و معوج هستند که جز به آتش صاف نمی‌شوند. چوب را در خواب در انواع و اشکال می‌توان دید و با توجه به تأویل فوق تعبیر خواب دشوار نیست.

تعبیر خواب کمد (اشیا چوبی)?️

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: روی هم رفته کمد، اشیا چوبی و مبلمان و اشیا منقولی که از چوب ساخته می‌شوند در خواب‌های ما وبال هستند مگر در چوبی که تعبیر جداگانه دارد. چوب و تخته و الوار وبال و گرفتاری و مردم منافق‌اند. اگر در خواب ببینید که یک کمد چوبی یا مبل خریده اید برای خود وبال و گرفتاری درست می‌کنید.
تعبیر خواب چوب‌های بی شکل (الوار)
منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چوب‌های شکل نگرفته بیگانگانی هستند که هنوز به آن‌ها الفت نگرفته‌ایم ولی اگر انس گرفتیم دل کندن از ایشان دشوار می‌شود مثل الوار که چون به کمد و مبل تبدیل می‌شود نمی‌توان به آسانی دور انداخت و بیرون از خانه نهاد. چون تعبیر درباره چوب و اشیا چوبی بسیار گسترده است کلیات را نقل می‌کنم تا خودتان بتوانید خوابی را که دیده‌اید تعبیر کنید. انشا الله خیر است.

تعبیر خواب چوب آتش گرفته

آنلی بیتون می‌گوید:

اگر خواب ببینید از دسته ای چوب، دود غلیظی بر می‌خیزد، نشانه آن است که دشمنان بزودی به شما هجوم می‌آورند، اما اگر چوب‌ها در آتشی درخشان بسوزند، علامت آن است که از بدبختی نجات می‌یابید و از خوشبختی بزرگی بهره مند می‌شوید.

اگر خواب ببینید روی هیزم‌های شعله ور راه می‌روید، نشانه آن است که از نادانی دوستان خود لطمه می‌خورید. اگر در خواب بتوانید بی آنکه پایتان بسوزد از روی هیزم‌ها راه بروید، نشانه آن است که بطور سحر آمیزی آرزوهایتان جامه عمل می‌پوشد.

اگر خواب ببینید، شما را به تیرکی چوبی بسته‌اند و هیزم‌هایی برای سوزاندن شما گرد می آودند، علامت آن است که بدبختی و زیانی در انتظار شماست، اما اگر در خواب بتوانید خود را آزاد کنید و بگریزید، نشانه آن است که به سعادتی طولانی دست خواهید یافت.

تعبیر خواب چوب به روایت لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو می‌گوید:

بریدن چوب: ضرر و زیان

حمل چوب: شما دچار مشکلات مادی حاد خواهید شد.

خرید چوب: غم و غصه

چوب صمغ دار: نقشه‌هایتان به انجام نخواهد رسید

خرده چوب خشک: پول بدستتان خواهد رسید، یا مال غیر منتظره ای به شما داده می‌شود.

تعبیر خواب بریدن چوب??

لوک اویتنهاو می گوید :

?تعبیر بریدن چوب در خواب : ضرر و زیان

تعبیر خواب خریدن چوب

لوک اویتنهاو می گوید :
تعبیر خرید چوب در خواب : غم و غصه

تعبیر خواب چوب پنبه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
چوب پنبه در رویاهای ما مردی است تن لش ، پرخور و بیکاره و غیر مفید که با ادعای زیاد پوک است به طوری که حتی یک کودک می تواند او را بترساند طبعا افعال مردی این چنین محل اعتبار نیست . چنین آدمی در زندگی ، به کار نمایش دادن می آید و کارآئی سود بخش ندارد زیان هم نمی رساند
اگر در خواب دیدید که چوب پنبه ای دارید و می خواهید سر بطری را بپوشانید از مردی با این خصوصیات استفاده می کنید . اگر پول دادید و چوب پنبه خریدید چنان است که زر داده و باد خریده اند . به دنبال چوب پنبه گشتن نیز همین حال را دارد و یک جستجوی عبث را در خواب نشان می دهد .
اگر احیانا در خواب دیدید که چوب پنبه می خورید غم و غصه است که می خورید . کفش چوب پنبه ای از زن بیهوده و بی مصرف خبر می دهد و یا از سفری که طی آن چیزی جز رنج راه نصیب بیننده خواب نمی شود .
تعبیر خواب کلاه چوب پنبه ای فریب است و اگر دیدید کلاهی از چوب پنبه دارید گول می خورید و اگر به کسی دادید او را فریب می دهید .

تعبیر خواب چوبی بودن ساق پا

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی ساق پای تو از چوب می‌باشد، یـعـنـی عمر تو کوتاه خواهد بود. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی پا نداری و با چوب راه می‌روی، یـعـنـی به کسی اعتماد می‌کنی که به تو وفادار نخواهد بود .

تعبیر خواب گرفتن چوب از بیگانه

بعضی از معبران گویند :

چوب در خواب مردی است که در نفاق است . اگر بیگانه به وی دهد آن کس با وی نفاق کند و چوب کج در خواب دیدن ، تاویل آن در خواب ، چون تاویل چوب راست است . اگر چوب کج بود ، که سوختن را شاید ، مرد منافق است و دروغگو .

تعبیر خواب سوراخ کردن چوب بامته

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی چوبی را با مته سوراخ کرده‌ای، یـعـنـی با مکر و حیله از مردم چیزی به دست می‌آوری.

تعبیر خواب چوب شکل نگرفته

چوب های شکل نگرفته بیگانگانی هستند که هنوز به آن ها الفت نگرفته ایم ولی اگر انس گرفتیم دل کندن از ایشان دشوار می شود مثل الوار که چون به کمد و مبل تبدیل می شود نمی توان به آسانی دور انداخت و بیرون از خانه نهاد. چون تعبیر درباره چوب و اشیا چوبی بسیار گسترده است کلیات را نقل می کنم تا خودتان بتوانید خوابی را که دیده اید تعبیر کنید. انشا الله خیر است.

تعبیر خواب آتش گرفتن بازار چوب فروشی

اگر ببینی بازار چوب فروش‌ها آتش گرفته است، یـعـنـی قیمت دانه‌ها گران می‌شود