حلوای زنجبیلی یک حلوای سنتی و بسیار خوشمزه است که در استان آذربایجان هواداران بسیاری دارد. زنجبیل نقش موثری بر روی سلامت بدن دارد. این گیاه پر خاصیت سبب بهبود التهابات بدن، درمان اختلالات دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد مغز، تسکین درد های قاعدگی، تنظیم کلسترول خون، کنترل قند خون و درمان تهوع می شود.

حلوای جدید و خوشمز با طعم زنجبیل | ضد التهاب + تنظیم کننده کلسترول خون

حلوای جدید و خوشمز با طعم زنجبیل | ضد التهاب + تنظیم کننده کلسترول خون

روش تهیه ی حلوای زنجبیلی

اگر دوست دارید این حلوای جدید و متفاوت را در منزل تهیه کنید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. از زنجبیل برای خوش طعم و خوش عطر شدن بسیاری از غذاها، نوشیدنی ها، دمنوش ها، دسرها و شیرینی ها استفاده می شود. در این مطلب تصمیم داریم روش تهیه ی حلوای زنجبیلی را به شما آموزش دهیم. این حلوا طعم فوق العاده ای دارد، به طوری که با یک بار تست کردن شیفته ی آن خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه حلوای زنجبیلی:

  1. آرد 700 گرم
  2. روغن جامد 200 گرم
  3. كره 150 گرم
  4. پودر شكر 350 گرم
  5. پودر زنجبیل 3 قاشق سوپخوری
  6. پودر هل 1 قاشق سوپخوری
  7. پودر قند و پودر كاكائو به مقدار كافی برای تزئین

دستور پخت حلوای زنجبیلی:

ابتدا آرد را در تابه‌ی مناسبی بریزید و آن را روی اجاق بگذارید و تفت دهید تا خامی آرد از بین برود. حالا آرد را الک كنید و دوباره روی حرارت قرار دهید و روغن و كره را به آن بیفزائید. دوباره آن را تفت دهید تا قدری رنگش تغییر كند. اینک از روی حرارت بردارید. كمی كه از داغی افتاد، پودر شكر، زنجبیل و هل را اضافه كنید و كاملاً مخلوط نمائید. سپس مایه را در یک سینی به اندازه‌ی تقریبی 20×30 سانتی متری بریزید و خوب فشرده سازید. آن گاه به شكل دلخواه برش دهید و با پودر قند، پودر پسته و پودر كاكائو، حلوا را تزئین كنید.