در این پست از سایت استار بورس قویترین داروی گیاهی سنگ شکن صفرا برای دفع سنگ از کیسه صفرا را قرار دادیم . وجود سنگ در کیسه صفرا مشکلات زیادی را برای شخص ایجاد می کند . اگر به دنبال قویترین و بهترین داروی گیاهی سنگ شکن کیسه صفرا برای درمان و دفع سنگ از کیسه صفرا می گردید ادامه مطلب را بخوانید …

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن صفرا

معرفی چند گیاه سنگ شکن قوی کلیه

از قرن‌ها پیش در دستور العمل‌های درمان سنگ کلیه در طب سنتی، استفاده از برخی گیاهان بسیار توصیه شده است. اما بسیاری از افراد اطمینانی به اثر قطعی این گیاهان نداشتند. خوشبختانه پیشرفت علم در قرن اخیر اثر این گیاهان در درمان سنگ کلیه را به اثبات رسانده است.

تحقیقات انجام شده روی این گیاهان نشان داده است که این گیاهان نه تنها اثر سنگ شکنی قوی دارند، بلکه عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای شیمیایی ایجاد می‌کنند. در ادامه چند مورد از بهترین انواع گیاه دارویی سنگ شکن کلیه، که در تولید انواع داروی گیاهی سنگ کلیه استفاده می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گیاه دارویی سنگ شکن کلیه، گزنه

گیاه گزنه (اورتیکا) یک ادرار آور، ضد التهاب و ضد باکتری قوی و طبیعی است که به تنهایی می‌تواند مشکلات کلیه که سبب ایجاد سنگ می‌شود را برطرف کند. اسید کلروژنیک موجود در گزنه از رسوب اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه‌ها و تشکیل سنگ‌های شایع کلیوی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ترکیبات مدر این گیاه حجم ادرار را افزایش داده و به دفع راحت‌تر سنگ کلیه کمک می‌کند.

خواص گزنه برای سنگ کلیه

عصاره‌ی گیاه گزنه هم برای دفع سنگ کلیه و هم پیشگیری از آن موثر است.

اختلال در عملکرد کلیه و سنگ ساز شدن آن باعث ایجاد التهاب می‌شود و احتمال بروز عفونت دستگاه ادراری را نیز افزایش می‌دهد. خوشبختانه گزنه با داشتن ترکیبات ضد باکتری قوی باعث مرگ سریع باکتری‌ها و از بین رفتن عفونت می‌شود. ترکیبات فنولی موجود در این گیاه نیز برای کاهش التهاب کلیه و مجاری ادراری کارساز است.

همچنین گزنه در عصاره‌ی خود مقدار قابل توجهی ویتامین‌های A و C دارد که از تجمع کلسترول در صفرا جلوگیری کرده و به متابولیسم سالم چربی‌ها کمک می‌کند. این اثر از ایجاد سنگ صفرا جلوگیری می‌کند.

قویترین درمان گیاهی سنگ کلیه و صفرا با خارخاسک

گیاه خارخاسک برای بهبود بسیاری از بیماری‌های دستگاه ادراری و اختلالات کلیوی کاربرد دارد، زیرا مانند گیاه گزنه خاصیت ادرار آوری و ضد التهابی دارد.

اگر طرفدار طب سنتی باشید، احتمالا با خواص خارخاسک برای کلیه در کتب طب سنتی چین و هند مواجه شده‌اید.

ترکیبات ادرار آور موجود در خارخاسک برای دفع راحت و سریع سنگ کلیه اثر چشمگیری دارد. همچنین آلکالوئیدها و روغن‌های غیر اشباع در عصاره‌ی این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و برای بهبود التهاب کلیه و مجاری ادراری کاربرد دارد.

در کنار همه‌ی این اثرات برای درمان سنگ کلیه، خارخاسک برای پاکسازی کلیه و دستگاه دفع ادرار، قولنج کلیه و بهبود عفونت کلیه نیز فایده دارد. برای بهره‌مندی از این خواص، عصاره‌ی خارخاسک را به صورت دم کرده و جوشانده مصرف کنید.

بهترین درمان گیاهی سنگ کلیه با کاسنی

گیاه کاسنی مواد مغذی زیادی در عصاره‌ی خود دارد که برای بخش‌های مختلف بدن مفید است. شاید بیشتر ما با خواص کاسنی برای کبد و دستگاه گوارش آشنا باشیم، اما این گیاه برای سلامت کلیه و جلوگیری از سنگ کلیه نیز مؤثر است.

کاسنی بهترین گیاه برای دفع سنگ کلیه

کاسنی یک گیاه دارویی سنگ شکن قوی است.

کاسنی سرشار از ویتامین C، A، K و E است. وجود مقدار کافی از این ویتامین‌ها در بدن از تجمع کلسیم و اسید اوریک در کلیه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین خاصیت ادرار آوری این گیاه در زمان ابتلا به سنگ کلیه باعث سهولت دفع سنگ می‌شود.

لازم به ذکر است که سه گیاه گزنه، خارخاسک و کاسنی معمولاً در ترکیبات قویترین داروهای گیاهی سنگ شکن دیده می‌شوند.

کرفس، گیاه سنگ شکن کلیه

خواص آب کرفس برای سنگ کلیه به قدری زیاد است که می‌تواند به تنهایی نقش یک داروی سنگ شکن قوی کلیه را بازی کند. این گیاه خواص ضد التهابی، مدر، آرام بخش و ضد اسپاسم و آنتی اکسیدان دارد. این خواص بخاطر وجود ترکیباتی از جمله ویتامین C، فیبر، لیمونن و اسید کافئیک در کرفس است.

نوشیدن آب کرفس در زمان ابتلا به سنگ کلیه حجم ادرار را افزایش می‌دهد و به دفع سریع سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین در کاهش درد و گرفتگی کلیه و ایجاد آرامش در بیمار نیز بسیار مؤثر است. ویتامین‌ها و املاح موجود در کرفس نیز در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نقش دارند.

البته باید توجه داشت کسانی که کلیه آنها مستعد ساختن سنگ های کلسیم اگزالاتی ست، بهتر است از مصرف کرفس خودداری کنند؛ چرا که کرفس محتوی مقادیر زیادی اگزالات است. علاوه بر این، این افراد باید از مصرف بیش از حد ویتامین سی نیز پرهیز کنند.

رازیانه، راه درمان گیاهی سنگ کلیه

رازیانه به عنوان یک گیاه ضد بلغم و صفرا در طب سنتی شناخته می‌شود. به همین دلیل هم یکی از راه‌های درمان سنگ کلیه با طب سنتی، استفاده از این گیاه است. رازیانه به همراه کاکل ذرت به یک ادرار آور قوی تبدیل می‌شود که به دفع سریع سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهاب موجود در این گیاه باعث کاهش التهاب کلیه شده و اختلالات عملکرد آن را تا حدودی کاهش دهد.
خواص رازیانه برای درمان سنگ کلیه
رازیانه با خاصیت ادرار آوری به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

خواص رازیانه باعث می‌شود که این گیاه نه فقط به عنوان سنگ شکن کلیه، بلکه به عنوان داروی ضد سنگ صفرا نیز کاربرد داشته باشد. زیرا از رسوب کلسترول در صفرا جلوگیری می‌کند.
گیاه دم اسب، گیاه مؤثر برای درمان خانگی سنگ کلیه

اگر می‌خواهید قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را برای خود تهیه کنید، خوب است به دنبال دارویی باشید که این گیاه را در ترکیبات خود داشته باشد. گیاه دم اسب که محتوی ویتامین‌های C، E، B و املاح مهمی از جمله آهن است، به کاهش اختلالات کلیوی کمک می‌کند. ترکیبات ادرار آور این گیاه برای دفع سریع‌تر و راحت‌تر سنگ کلیه اثر خوبی دارد.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه و صفرا

قطره سنکل و شربت اورتیکا را اغلب به عنوان قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه می‌شناسند، این دو دارو که با استفاده از عصاره‌های گیاهی تهیه شده‌اند، به عنوان سنگ شکن کلیه و به منظورجلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بخش قبل با دلایل علمی گفتیم که گیاهان دارویی برای درمان سنگ کلیه چگونه عمل می‌کنند. شرکت‌های دارویی با توجه به اثر خوب این گیاهان، با استخراج عصاره‌ی آن‌ها و سم زدایی و استاندارد سازی آن، انواع داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را تولید کرده‌اند که معمولا اثری قوی‌تر و عوارضی کمتر از داروهای شیمیایی دارد.

حال که با گیاهان دارویی سنگ شکن قوی و پرخاصیت برای سلامت کلیه آشنا شدید، همانطور که در ابتدای متن وعده داده بودیم، در ادامه انواعی از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را به شما معرفی می‌کنیم.

قطره سنکل گل دارو؛ داروی گیاهی سنگ شکن قوی

اگر تا به حال دچار سنگ کلیه شده باشید، به احتمال زیاد پزشک برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه این قطره را برای شما تجویز کرده است. قطره سنکل از ترکیب چند گیاه مؤثر از جمله خارخاسک، زیره، کاکل ذرت، تخم خربزه، برگ بو و دم گیلاس تهیه شده است.

سنکل، حاوی خارخاسک و زیره، برای دفع سنگ کلیه بدون درد بسیار موثر است.

****

خواص بیشتر این گیاهان را بالاتر شرح دادیم. این عصاره‌های گیاهی در کنار هم خاصیت ضد اسپاسم دارند که باعث شل شدن مجاری ادراری و دفع راحت‌تر سنگ کلیه می‌شوند. ترکیبات دیورتیک (ادرار آور) رازیانه، خارخاسک، زیره و کاکل ذرت نیز به دفع سریع اوره و اسید اوریک اضافی از کلیه کمک می‌کند. این فرایند از تشکیل مجدد سنگ کلیه نیز جلوگیری می‌کند.

قطره سنکل یکی از قویترین داروهای گیاهی سنگ شکن محسوب می‌شود. این محصول محبوبِ شرکت گل دارو، به شکل دارویی شربت نیز در داروخانه موجود است.

شربت اورتیکا زردبند؛ بهترین داروی گیاهی برای دفع سنگ کلیه

شربت اورتیکا زردبند از اسمش پیداست که چطور باعث دفع سنگ کلیه می‌شود. این داروی گیاهی سنگ شکن قوی حاوی عصاره‌ی گزنه است که به تنهایی برای شکستن سنگ کلیه و جلوگیری از آن کافی است.

شربت اورتیکا یک داروی گیاهی سنگ شکن قوی است که برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه هم کاربرد دارد.

در بخش قبل، از خواص گیاه گزنه برای سنگ کلیه گفتیم. این گیاه با خاصیت ادرار آوری و جلوگیری از رسوب املاح معدنی، سنگ‌های کوچک کلیه را می‌شکند و دفع سنگ کلیه را نیز تسهیل می‌کند. همچنین مصرف شربت اورتیکا زردبند پس از ابتلا به سنگ کلیه، از تشکیل مجدد آن نیز جلوگیری می‌کند.

سنگ کیسه صفرا چیست؟

دو نوع سنگ صفرا وجود دارد:

سنگ کیسه صفرا کلسترولی: شایع‌ترین نوع سنگ کلسترولی است، اغلب به رنگ زرد ظاهر می‌شود. این سنگ‌های صفراوی عمدتاً از کلسترول غیر حل شده تشکیل شده اما ممکن است حاوی اجزای دیگر نیز باشد.
سنگ کیسه صفرا رنگ‌دانه: این سنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره هنگامی ایجاد می‌شود که صفرا حاوی بیش از حد بیلی روبین باشد.

اکثر سنگ‌های صفراوی هنگامی تشکیل می‌شوند که کلسترول در صفرا وجود داشته باشد. اندازه سنگ‌های صفراوی بسیار متفاوت است. برخی افراد تنها یک سنگ صفرا را تشکیل می‌دهند، در حالی که دیگران در همان زمان سنگ‌های صفراوی را تشکیل می‌دهند. افرادی که علائمی از سنگ‌های صفراوی را تجربه می‌کنند، معمولاً نیاز به عمل جراحی حذف صفرا دارند. سنگ‌های صفراوی که نشانه‌ها و علائم خاصی را ایجاد نمی‌کنند، به درمان نیاز ندارند.درمان سنگ صفرا

علائم سنگ صفرا

سنگ‌های صفراوی ممکن است نشانه‌ها یا علائمی را ایجاد نکنند. اگر سنگ صفراوی در یک کانال انتقالی قرار گیرد؛ باعث انسداد می‌شود. علائم و نشانه‌های حاصل عبارت‌اند از:

درد ناگهانی و به سرعت در حال تشدید، در قسمت فوقانی شکم
درد ناگهانی و به سرعت در حال تشدید در مرکز شکم، درست زیر سینه
درد پشت بین تیغه‌های شانه‌ای
درد در شانه راست
تهوع یا استفراغ

درمان سنگ صفرا بدون جراحی

سنگ‌های صفراوی می‌تواند درد شدیدی در قسمت فوقانی سمت راست شکم ایجاد کنند. این درد ممکن است به پشت و به سمت شانه شما برسد. علائم دیگر عبارت‌اند از تهوع، استفراغ، مدفوع رنگی یا خاکستری و اسهال. قبل از تلاش برای درمان سنگ صفرا با پزشک خود صحبت کنید. روش‌های طب سنتی درمان سنگ صفرا به این شرح است:

محلول پاکسازی کیسه صفرا

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان سنگ صفرا، پاک کردن کیسه صفرا است. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که سنگ‌های صفراوی، با این روش از بین می‌رود و آنها را از بدن دفع می‌‌کند. محلول پاکسازی کیسه صفرا شامل مخلوط آب سیب و روغن زیتون برای 2 تا 5 روز است.

سرکه سیب یا آب سیب

بعضی از مردم معتقدند که آب سیب باعث می‌شود که سنگ‌های صفراوی کاهش یابد و به راحتی آنها را از بدن دفع کند. محلول تمیز کننده صفرا، شامل سرکه سیب و آب سیب است. البته، افراد مبتلا به دیابت، زخم معده و هیپوگلیسمی باید در مصرف مقدار زیاد آب میوه مراقب باشند

قاصدک

جوشانده قاصدک برای درمان مشکلات مجاری صفراوی و کبد در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. حامیان این روش معتقدند که ریشه تلخ ممکن است تولید صفرا در کیسه صفرا را تحریک کند. مردم معمولاً عصاره قاصدک را برای حذف سنگ‌های صفراوی خود می‌نوشند. با این حال، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این عمل مفید است. علاوه بر این، افراد مبتلا به سنگ‌های صفراوی، مشکلات کیسه صفرا، یا مشکلات کلیه قبل از مصرف قاصدک باید با پزشک صحبت کنند.

خار شیری یا خار مریم

برای قرن‌ها استفاده از خار شیری یا خار مریم، برای سم‌زدایی کبد، استفاده شده است. در حالی که ممکن است این عمل، از کبد و کیسه صفرا حمایت کند، مطالعاتی وجود ندارد که اثرات آن روی درمان سنگ صفرا را ارزیابی کند.

کنگر فرنگی

عصاره کنگر فرنگی ممکن است به عملکرد کیسه صفرا کمک کند. عصاره کنگر فرنگی، باعث افزایش تولید صفرا و کمک به عملکرد کلیه‌ها، کیسه صفرا و کبد می‌شود. با این حال، هیچ تحقیقی به طور خاص در مورد اثرات کنگر فرنگی در درمان سنگ صفرا وجود ندارد.

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک از دیرباز برای حل مشکلات سنگ‌های صفراوی در میان مردم، مرسوم بوده است. در این روش، پارچه‌ را در روغن کرچک قرار می‌دهند، سپس آن را روی شکم و ناحیه صفرا قرار می‌دهند، بعد از این کار، با پارچه داغ و گرم محل را ماساژ می‌دهند.

طب سوزنی

طب سوزنی ممکن است نشانه‌های سنگ صفرا را از بین ببرد، اگرچه تحقیقات بسیار محدود است. در یک مطالعه بر روی 60 نفر مبتلا به کولسیستیت (التهاب کیسه صفرا)، طب سوزنی برای کاهش درد پشت، گرفتگی شکم و حالت تهوع و همچنین تنظیم حجم کیسه صفرا مفید بوده است.

یوگا

گفته می‌شود بعضی از انواع یوگا برای درمان سنگ‌های صفراوی مفید هستند، اگر چه مطالعاتی از این ادعا حمایت نمی‌کنند.

نعناع

شنیده شده که روغن نعناع برای هضم غذا مفید است، زیرا جریان صفرا و دیگر مایعات گوارشی را تحریک می‌کند. این گیاه همچنین شامل ترپن است، ترکیبی طبیعی که گفته می‌شود به از بین رفتن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند. شما می‌توانید نعناع را همراه با غذا و چای خود مصرف کنید.

آب لیمو

آب لیمو نیز درست مانند سرکه مانع از ساخته شدن کلسترول در کبد می‌شود. به طور کلی آب مرکبات، چنین عملکردی دارند. بنابراین میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را زیاد بخورید اما فراموش نکنید که آب لیمو را به طور روزانه مصرف کنید