با توجه به صحبت‌های دیوید زیلا متخصص مد حتی اگر کمد لباس‌های هر فردی پر از لباس‌های رنگارنگ باشد اما همیشه یک رنگ را بیشتر ترجیح می‌دهید چون با آن رنگ احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری دارید.

رنگ لباس انعکاس کننده شخصیت هر فردی است

شناسی شخصیت 1

بر اساس گفته‌های متخصصین مد رنگ مشکی رسمیت و جدیت را توصیف می‌کند.

⚫رنگ مشکی

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در زمینه روانشناسی رنگ سیاه نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش و فراسته است. در بسیاری از دانشگاه‌های موجود در اروپا لباس فارغ التحصیلی به رنگ مشکی است. مردانی که بیشتر لباس مشکی را ترجیح می‌دهند جاه طلب و در عین حال حساس می‌باشد و به عنوان یک قانون آنها آدم‌های هیجانی و احساساتی هستند و بسیار زود تحریک می‌شوند در صورتی که آنها سعی بر این دارند که اینگونه نشان ندهند.

از آنجایی که باطن آدم‌ها از ظاهرشون مهمتر می‌باشد رنگ مشکی به اون‌هایی که مشکی پوش هستند کمک می‌کند تا توجه اطرافیانشان را از ظاهرشون به شخصیتشون منتقل کنند.

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای نشان دهنده اعتبار، حقیقت، قوت، پایداری و ثبات است. افرادی که لباس‌های به رنگ قهوه‌ای می‌پوشند با این خصوصیات بیشتر جلوه می‌کند.

افرادی که دوست دارند بیشتر قهوه‌ای بپوشند مقداری محافظه‌کار هستند. احترام بزرگتر رو همیشه نگه می‌دارند، به دنبال آرامش، ثبات، دوام و استحکام در هر کاری می‌باشد.

یک خانم با بلوز قهوه‌ای یا یک آقا با ژاکت قهوه‌ای حس اعتبار، هوشمندی و خودگرایی را به اطرافیانش منتقل می‌کند.
بر اساس نوشته لیزا جانسون مندل روزنامه نگار و روانشناس آبی بهترین رنگی است که می‌توان برای مصاحبه پوشید.

?رنگ آبی

چون رنگ آبی حس اعتبار و اعتماد به نفس رو به افراد القا می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از یونیفرم‌های اداری یا لباس‌های کار به رنگ آبی هستند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا مطالعاتی را در مورد تاثیر رنگ‌ها انجام دادند و متوجه شدند که آبی تیره اثر آرامش بخشی بیشتری دارد. رنگ آبی حس فراست، صداقت، کفایت، آرامش و آسودگی خاطر رو در ذهن بیننده منتقل می‌کند.

افراد مهربان، دلسوز، مودب و حتی خجالتی بیشتر طیف آبی رنگ را برای لباس خود انتخاب می‌کند. بر اساس گفته‌های روانشناسان افرادی که لباس آبی رنگ بر تن دارند به آنها می‌آید پدر یا مادری شگفت انگیز یا کارگری ستودنی باشند. آرامش و وقار دو تا از صفاتی هست که در این گونه افراد به وفور دیده می‌شود.

?رنگ سبز

بر اساس گفته‌های دانشمندان دانشگاه آمستردام رنگ سبز باعث تقویت روحیه مثبت در شما و اطرافیانتون می‌گردد. طراوت و صفا رنگ سبز به خاطر ارتباطی است که با طبیعت دارد و به همین خاطر رنگ سبز باعث احساس خرسندی و آرامش می‌گردد.

افرادی که در فعالیت‌های زندگی سیاسی خود به رنگ سبز علاقه دارند در یک منطقه خوب زندگی می‌کنند و از نظر مالی و اقتصادی دارای ثبات هستند. این افراد آدم‌های محتاط و مهربون می‌باشند و دارای قلب رئوفی هستند.

?رنگ زرد

رنگ زرد، رنگ نشاط خورشید و لبخند می‌باشد. مطالعات نشانگر این است که رنگ زرد باعث تولید سرتونین در مغز می‌گردد. متابولیسم را سریع می‌کند و باعث تقویت روحی روانی میگردد.

همچنین رنگ زرد باعث افزایش تمرکز و توجه می‌گردد به همین خاطر است که در بیلبوردها و سایت‌های تبلیغاتی، علائم جاده‌ای و خط کشی خیابان‌ها بیشتر از رنگ زرد استفاده می‌کند. بر اساس مطالعات روان متخصصان اغلب افراد فعال خلاق و معتاد از طیف رنگ زرد استفاده می‌کنند. آنها افراد خیالباف و ماجراجویانی تیزهوش هستند و آماده کاوش و تسخیر کردن می‌باشد.