اگر به خوردن عناب علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که این ترشی خوشمزه را حتما امتحان کنید. ترشی عناب یکی از بهترین و خاص ترین انواع ترشی ها می باشد. این ترشی طعم بی نظیری دارد و به هضم بهتر غذا کمک شایانی می کند. ترشی عناب به دلیل داشتن عناب خواص بسیاری دارد. این ترشی در تقویت سیستم گوارش، درمان یبوست، بهبود بی خوابی، کاهش وزن و شادابی پوست موثر است و سبب تصفیه ی خون و دفع سموم بدن می شود. در ادامه روش تهیه ی ترشی عناب به طور کامل برای شما عزیزان بیان شده است. شما می توانید این ترشی فوق العاده را با عناب تازه یا عناب خشک درست نمایید.

هضم بهتر غذا با این ترشی فوق العاده!

هضم بهتر غذا با این ترشی فوق العاده!

روش تهیه ی ترشی عناب

همان طور که پیش تر بیان شد، ترشی عناب را می توانید با عناب تازه و عناب خشک تهیه کنید. البته در صورتی که از عناب تازه استفاده می کنید، دیگر نیازی به خیساندن عناب داخل آب ندارید و می توانید عناب ها را با چاقو از چند جا زخمی کنید و به مدت 10 دقیقه در 1 لیوان آب بجوشانید و سپس سرکه و ادویه ها را به آن اضافه نمایید و بعد از 5 دقیقه جوشاندن، شعله را خاموش کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی عناب

  1. عناب سیصد گرم
  2. آب لیموی تازه نصف پیمانه
  3. آب به میزان لازم
  4. شکر قهوه ای سه قاشق غذا خوری
  5. نعنای خشک دو قاشق غذا خوری
  6. رب گوجه فرنگی سه قاشق غذا خوری
  7. سرکه قرمز یا سفید
  8. نمک یک قاشق چای خوری
  9. فلفل سیاه پودر شده

طرز تهیه ی ترشی عناب

عناب ها را به همراه آب و آبلیمو در ظرفی بریزید و وزنه ای سنگین روی عناب ها بگذارید تا در آب فرو روند. اجازه دهید به مدت 3 تا 4 ساعت کاملا خیس بخورند. عناب ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید. سرکه، رب گوجه فرنگی و شکر را در قابلمه با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آیند و  به مدت 10 ثانیه قل بزنند. عناب ها را اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه بپزند. سپس شعله را خاموش کنید. وقتی ترشی ولرم شد، نعنا، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. بعد از خنک شدن ترشی را به ظروف شیشه ای درب دار منتقل کنید و در یخچال نگهداری نمایید.