دیگه بهونه ی نداشتن وقت برای دسر درست کردن نداری. پختن غذا و احتمالا آماده کردن سالاد و مخلفات برای اعضای خانواده انرژی و وقت زیادی از بانوان خانه میگیرد و احساس میکنند درست کردن دسر آن ها را خسته تر میکند یا از تهیه ی غذای اصلی عقب میگذارد. اما همه ی دسر ها زمان بر و سخت نیستند شما میتوانید با ساده ترین مواد و در کمترین زمان دسری را تهیه کنید که هم اشتها اور باشد بخصوص برای کودکان و هم سفره ی شما را زیباتر و رنگین تر کند.

در ادامه طرز تهیه ی یک دسر راحت و خوش طعم را برای شما آورده ایم که فقط 5 الی 8 دقیقه زمان برای تهیه نیاز دارد. از این دسر آسان و خوشمزه زمانی که مهمان دارید و وقت کمی دارید حتما درست کنید.

اگه وقتت کمه این دسر رو درست کن.

اگه وقتت کمه این دسر رو درست کن

طرز تهیه دسر آسان و خوشمزه

مواد لازم :

۵ قاشق سوپ خوری پودر ژله میوه‌ای (با طعم دلخواه)
یک قاشق سوچ خوری خامه
یک لیوان شیر
یک قاشق چای خوری پودر ژلاتین
۲ /۱ پیمانه آب جوش

1. ابتدا پودر ژلاتین را در نصف فنجان آب جوش حل کنید. شیر را روی شعله اجاق قرار داده و به محض آنکه شروع به جوشیدن کرد از روی اجاق بردارید. سپس آن را با پودر ژله، خامه و محلول ژلاتین در مخلوط‌کن بریزید و چند بار روشن و خاموش کنید تا مواد با هم حل شوند.

۲. الان فقط کافی است مایه کرم را در ظرف‌های موردنظر بریزید و مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب ببندد. برای تزیین هم مقداری شکلات مایع داخل بشقاب ریخته و بابرگرداندن لیوان پایه‌دار ابتدا داخل شکلات سپس داخل ظرف حاوی ترافل، لبه لیوان را تزیین کنید.

اگر می‌خواهید دسرتان چند لایه شود بعد از نیم‌ساعت تا سه‌ربع از بسته‌شدن لایه اول همان مراحل را با ژله‌ای با طعم و رنگ دیگر تکرار کنید.

بهتر است این دسر حدود 3 ساعت در یخچال نگه داشته شود تا کامل آماده شود.