یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای استان مازندران، شاملی بابلی است. این شاملی خوش عطر و طعم با گوشت، سبزیجات معطر، لپه، پیاز و تخم مرغ درست می شود و مزه ی بی نظیری دارد. شامی بابلی دستور پخت های متنوعی دارد و برخی از افراد در تهیه این شامی از سیب زمینی نیز استفاده می کنند. این غذای مازندرانی به قدری خوشمزه و لذیذ است که از آن می توان حتی برای پذیرایی از مهمان ها نیز استفاده نمود.

شامی بسیار خوشمزه با سبزی های معطر | به سبک بابلی ها

شامی بسیار خوشمزه با سبزی های معطر | به سبک بابلی ها

روش تهیه ی شامی بابلی

در ادامه روش پخت شامی بابلی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. اگر دوست دارید این غذای خوش طعم مازندرانی را یاد بگیرید. تا پایان این مطلب با استار بورس همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شامی بابلی:

  1. سبزی معطر چرخ شده 150 گرم
  2. گوشت مغز ران هر کدام 500 گرم
  3. لپه 250 گرم
  4. پیاز دو عدد
  5. تخم‌مرغ چهار تا پنج عدد
  6. آب زعفران یک قاشق غذاخوری
  7. نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به میزان لازم
  8. سبزی معطر شامل (اناریجه، زلنگ، نعنا، گشنیز، تره، برگ سیر)

دستور پخت شامی بابلی:

برای تهیه ی شامی بابلی ابتدا گوشت را با دو عدد پیاز، ادویه، زردچوبه و دو لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد، به طوری که آب به خورد گوشت رود. سپس لپه هایی را که از دو تا سه ساعت قبل خیس کرده اید، را بپزید، به گونه ای که آبی از آن نماند. گوشت، لپه و سبزی را از چرخ‌گوشت رد کنید و به آن ها نمک، فلفل و آب زعفران اضافه نمایید. تخم‌مرغ ها را یکی‌یکی افزوده و مواد شامی را ورز دهید. در تابه ی مناسبی روغن بریزید و بگذارید تا روغن داغ شود. سپس شامی‌ها را روی حرارت ملایم سرخ نمایید.