لیمو ترش که به عنوان یک میوه اسیدی شناخته شده است در بسیاری از کشورها به عنوان یک ماده غذایی و درمانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.این میوه که طعمی بسیار ترش و مطبوع دارد و دارای برآمدگی‌هایی برجسته در پوست بیرونی خود می‌باشد.

?در این مطلب می‌خواهیم شما را با جالب‌ترین خواص لیمو ترش که از آنها اطلاعی ندارید آشنا کنیم.

?لیمو ترش این میوه تابستانی خوشمزه دارای مقادیر بالای ویتامین سی می‌باشد که مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.آنتی اکسیدانی که در لیمو وجود دارد باعث محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداتیو می‌شود و در نتیجه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و مانع از ایجاد بیماری‌ها می‌گردد.

?لیمو ترش چیست؟

لیمو ترش? که به نام لاتین Lemon یا Lime و نام علمی C.limon شناخته می‌شود در گروه مرکبات قرار دارد و در اصل ترکیبی از لیمو و نارنج است.این میوه خوش طعم دارای پوست سبز رنگی می‌باشد که اندازه آن کوچکتر و گردتر از لیمو می‌باشد.

با توجه که این لیمو دارای طعم ترش و معطری است در تهیه غذاها، مکمل‌های غذایی و نوشیدنی‌ها به طور گسترده استفاده می‌شود.بزرگترین تولید کننده‌های لیمو ترش در جهان کشورهای ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا هستند.

?لیمو ترش از آن دسته مرکباتی است که برای بدن، سلامتی پوست، کاهش وزن و سلامت قلب دارای فواید زیادی است.طبع این میوه در طب سنتی سرد و خشک عنوان شده است که دارای مقادیر زیادی از  آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئید‌ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین‌های گروه B، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن می باشد.

عمر طولانی

عمر طولانی

? ویتامین B موجود در این میوه با یکدیگر ترکیب شده و باعث می‌شود که عملکرد سیستم عصبی را بهبود دهد و باعث افزایش انرژی در بدن گردد.
ویتامین e موجود در لیمو ترش همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می‌شود که باعث سلامت پوست و محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌هایی که ناشی از اکسیداسیون است می‌گردد.

?مصرف لیمو ترش سبب می‌گردد که عمل هضم بهبود یابد و جذب مواد مغذی در بدن افزایش یافته، بوی بد دهان را از بین می‌برد و باعث سلامت دهان و لثه می‌گردد.

?در طی تحقیقاتی که صورت گرفته بیانگر این است که مصرف لیمو ترش باعث می‌شود که ریزش موها کاهش یابد و همچنین تقویت و سلامت موها را هم به دنبال دارد.

?اما نکته‌ای که در مصرف آب لیمو ترش وجود دارد این است که چون آب لیمو ترش دارای خاصیت اسیدی است باعث از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی می‌شود پس اگر می‌خواهید آن را میل کنید می‌بایست آب لیمو ترش را با آب رقیق کنید.

لیمو ترش اسیدی است یا قلیایی؟?

?لیمو ترش در حالت عادی دارای طعم و خاصیت اسیدی می‌باشد که ناشی از مقدار اسید سیتریک بالا در آن است.
اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد هنگامی که لیمو ترش وارد دستگاه گوارش ما می‌گردد دارای خاصیت قلیایی می‌شود به این دلیل که اسید سیتریک به بی کربنات تجزیه شده که خاصیت قلیایی دارد. پس لیمو ترش در بدن ما دارای تاثیر قلیایی است و در تعادل اسیدی_ قلیایی بدن نقش موثری دارند.