یکی از نوشیدنی های کلاسیک در جهان چای می باشد که در همه ی کافه ها و خانه ها پیدا میشود و از نوشیدنی های مورد توجه ایرانیان هم است، به طوری که بعضی افراد تا چایی نخورند اصلاً روزشان شروع نمی شود و حتماً برای شروع روز و کارهای روزمره شان باید چایی مصرف کنند. کافئین موجود در چایی باعث انرژی بخشیدن به بدن شما می شود. چایی انواع مختلفی دارد ولی چای سیاه بین همه ی چای ها پرطرفدار تر می باشد.

چای یک نوشیدنی عطر دار می باشد که شما باید آب جوشیده را روی برگ های گیاه چای بریزید و مدت زمانی به آن اجازه دهید تا دم بکشد. خیلی از افراد برای درمان خستگی از چای مصرف می کنند و آن را داروی خستگی خودشان می دانند.

4 چای مضر:

خوردن چای سیاه هم فواید و هم مضراتی دارد که قبلا در مقاله ای به بیان این فواید و مضرات به طور کامل پرداخته ایم اما میخواهیم مواردی که چای به حداکثر مضر بودن خود میرسد را برای شما شرح دهیم تا از استفاده از آنها در حد امکان بپرهیزید.

  •  چای سرد: چای را نگذارید خیلی سرد شود و بعد آنرا مصرف کنید، چون چای سرد باعث بروز مشکلات سنگ کلیه برای شما می شود.
  • چای غلیظ: بهتر است چای را به صورت کم رنگ و رقیق مصرف کنید، خوردن چای غلیظ و پررنگ باعث بروز مشکلات سوهاضمه و معده برای شما می شود.
  • جای بعد از غذا: بعد از غذا به هیچ عنوان چای نخورید، زیرا چای بعد از غذا تمام ترکیبات مفید غذای شما را از بین می برد و از همه مهم تر باعث بروز کم خونی می شود.
  • چای مانده: چای را هرروز به صورت تازه به تازه مصرف کنید و از خوردن چای مانده پرهیز کنید، چای مانده دارای ترکیبات سمی است و برای بدن شما کاملاً مضر است.

سخن پایانی

نوشیدن چای سبز به جای چای سیاه همواره پیشنهاد و توصیه شده اما از آنجایی که خورد چای سیاه از عادت های دیرینه ی ما ایرانی هاست و نمیتوانیم به راحتی آن را ترک یا جایگزین کنیم، بنابراین حداقل کار اینست که از مصرف اشتباه چای بپرهیزیم و بتوانیم از مضرات زیاد آن جلوگیری کنیم.

چای بخوریم یا نخوریم ؟

مصرف هر چیزی بیش از اندازه اصلا به نفع بدن انسان نمیباشد و این قضیه برای چای هم صدق میکند؛ بنابراین چای بنوشید اما از مصرف بی رویه ی آن و مصرف به صورت ناشتا یا به همراه خوردنی های شیرین مضر بپرهیزید تا ضمن پیشگیری از ضررهای آن به سرحالی و انرژی چای برسید.