هر یک از ما ممکن است در طول زندگی خود دچار سکسه شویم و باعث کلافگی ما گردد. برای رفع سکسکه و از بین بردن این حالت قرص و درمانی وجود ندارد و ممکن است ساعت ها ادامه دار شود و راهکارهایی که به صورت سنتی بلدیم موثر واقع نشود. در این پست قرار است بهترین روش ها که سریع جواب میدهد و به درمان سکسه کمک میکند را به شما ارائه دهیم. این روش ها از قدیم مرسوم بوده و تاثیرگذاری آنها ثابت شده است میتوانید تنها با یکی از این روش ها سکسکه را قطع کنید؛ در صورت موثر نبودن یک روش بعد از انجام کامل و درست به سراغ روش بعدی بروید.

 گذاشتن شکر زیر زبان

برای انجام دادن این روش لازم است شکر را به میزان کمی بر روی زبانتان بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه به آن فرصت دهید سپس شما شاهد برطرف شدن سکسه خود خواهید بود.

نوشیدن از طرف مخالف لیوان

این روش قدیمی که به شما کمک می‌کند از شر سکسکه خلاص شوید بدین گونه است که لیوان را مقابل صورتتان بگیرید و دهان خود را به سمت لبه‌ای ببرید که روبروی لبتان نیست، این روش هیچ گونه جنبه علمی ندارد اما حقیقت است، چون در این روش با خوردن آب تنفس برای چند ثانیه متوقف می‌شود و سکسکه شما قطع می‌شود.

نفس کشیدن داخل کیسه کاغذی

این روش همانند روش قبل باید چندین بار تکرار شود تا روی دیافراگم تاثیر داشته باشد. در این روش هیچگاه کودک تنها نگذارید.

ترساندن ناگهانی

شما ممکن است به این نکته برخورده باشید که با ترساندن فرد می‌توان سکسکه او را بند آورد. این روش دارای توجیه علمی می‌باشد.
ترساندن یهویی و ناگهانی سبب می‌شود که دیافراگ به وضعیت خود بازگردد و از بالا و پایین رفتن ناگهانی آن جلوگیری کند و در نهایت دیافراگم شل شود.

نوشیدن آب سرد بدون وقفه

هنگامی که این روش را می‌خواهید انجام دهید باید نفس خود را حبس کنید و آب بنوشید تا سکسکه شما برطرف شود. این یک روش قدیمی است که برای از بین بردن مشکل آزاردهنده سکسکه به شما کمک می‌کند.

حبس کردن نفس

در تمامی روش‌های گفته شده دیافراگم به حالت قبل برمی‌گردد یکی از معمول‌ترین روش‌هایی که افراد در مواجهه با سکسکه انجام می‌دهند این است که برای چند ثانیه نفس خود را حبس کنند. شما می‌بایست به طور طبیعی نفس بکشید و برای چند ثانیه کوتاه حبس نمایید و سپس به آرامی آن را خارج کنید.

خوردن یک قاشق آبلیمو

از آنجایی که لیمو یا سرکه می‌تواند به صورت مستقیم بر تحریک دیافراگم تاثیر بگذارد توصیه می‌شود که یک قاشق آبلیمو با شکر استفاده کنید تا از شر سکسکه خلاص شوید.

دراز کشیدن روی زمین و نزدیک کردن زانوها به سینه

ورزش هم می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی دیافراگم داشته باشد و روش مناسب برای تاثیر بر سکسکه باشد. پس برای انجام این کار لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1-شما می‌بایست روی زمین دراز بکشید.
2-سپس زانوهایتان را به سمت سینه خود به طرف بالا بیاورید.
3-برای مدت چند دقیقه در این حالت بمانید این کار را برای چندین بار تکرار کنید.

نوشیدن با گوش‌های گرفته شده

در این روش می‌بایست از فرد دیگری کمک گرفت. دقت کنید که سریع آب نخورید چون هنگامی که شما آب را جرعه جرعه می‌نوشید باعث تنظیم مجد تنفس و همگام‌سازی مجدد دیافراگم شما می‌شود.

پرت کردن حواس

شما می‌بایست فکر و توجه خود را به چیز دیگری منحرف کنید. برای مثال هنگامی که در فرزندتان این مشکل به وجود آمد از پشت سر با او حرف بزنید و سوال بپرسید تا به سکسکه فکر نکند.

غرغره کردن با آب سرد

با آب سرد غرغره انجام دهید که یکی از رایج‌ترین راه‌های درمان خانگی برای تسکین علائم سکسکه می‌باشد. این روش سبب می‌شود که بینی و حلق تحریک شود تا به حالت طبیعی خود بازگردد.