بازار خودرو این هفته نیز سیر نزولی قیمت ها را شاهد بوده است این کاهش قیمتی از دوهفته پیش شروع شده وتا امروزادامه پیدا کرده است به طوری که دربازار آزاد قیمت های خودرو کاهش 20 تا 30 ملیونی را تجربه کرده است برخی از کارشناسان این افت قیمتی را به دلار مرتبط می سازند وبرخی دیگر عرضه خودرو دولتی را عامل این قضیه می دانند.

کاهش قیمت ها دربازار ادامه دارد/ قیمت های روز خودرو دربازار

کاهش قیمت ها دربازار ادامه دارد/ قیمت های روز خودرو دربازار

 

برگذاری این مرحله از واگذاری خودروها به طور مستقیم روی بازار آزاد تاثیر گذاشته است که البته این رکود قیمتی به بازار خودرو ختم نمی شودو سایر بازار را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

حال ببینیم بعد از اتمام این طرح وضعیت بازار به چه شکلی در می اید واین قیمت ها میتوانند ثبات خود را دربازار خود حفظ کنند یا خیر؟ حال در بازار آزاد تنها فروشنده‌هایی پیدا می‌شوند که از ترس کاهش قیمت‌ها دست به فروش خودرو زده‌اند. اما خریداری در این میان یافت نمی‌شود.

قیمت خودرو پراید پژو 206 و تارا

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییری تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. همانند پراید ۱۱۱ که در قیمت ۳۶۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز اول خرداد ماه، ۱۲ میلیون تومان نیز کاهش قیمت نسبت به روز گذشته را تجربه کرد و نرخ ۶۵۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز ۵ میلیون تومان ارزان و در نرخ ۵۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز کاهش ۲۰ میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ ۸۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.