اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به غذاهای تند علاقه ی بسیاری دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما تاکو را امتحان کنید. تاکو یک غذای مکزیکی معروف و بسیار خوشمزه است که دارای طعم تند می باشد. این غذا طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد و در منوی غذاهای کشورهای دیگر نیز دیده می شود. تاکو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، به همین دلیل روز چهارم اکتبر را روز ملی تاکو نامیده اند.

درست کردن تاکو بسیار آسان است و این غذای لذیذ را می توانید با گوشت، کالباس، فلفل دلمه، آویشن و … به راحتی در منزل درست کنید. در ادامه روش تهیه ی این غذا آموزش داده شده است. شما می توانید با این دستور ساده، تاکوی مکزیکی را برای شام، نهار و حتی میان وعده ی خود درست کنید.

تاکو، خوشمزه ترین غذای دنیا

تاکو، خوشمزه ترین غذای دنیا

روش تهیه ی تاکو گوشت مکزیکی

مواد لازم تاکو برای چهار نفر :

نان پیتا یا ترتیلا 1 بسته
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه کوچک 2 عدد
کالباس به میزان لازم
قارچ 1 بسته کوچک
پنیر پیتزا به میزان لازم
آویشن و فلفل به میزان لازم
کره به میزان لازم (مقداری)

تاکو، خوشمزه ترین غذای دنیا

تاکو، خوشمزه ترین غذای دنیا

دستور پخت تاکو:

برای درست کردن تاکو، ابتدا گوشت را با روغن تفت دهید. سپس آویشن، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. پس از آن فلفل دلمه، کالباس و قارچ را به هر طریقی که دوست دارید خرد کنید و به گوشت اضافه نمایید و اجازه دهید این مواد غذایی پخته شوند. سپس نان پیتا را از وسط نصف و دو پوستش کنید. مواد تفت داده شده را لای آن بگذارید و  مقداری پنیر پیتزا را بر روی آن ها بریزید. سپس با قلم مو یک طرف نان را کره بمالید و درون ماهیتابه داغ گذاشته و یک شی سنگین بر روی آن بگذارید تا تحت فشار قرار گیرد و پنیر آب شود و لایه ها بهم بچسبند. پس از آن تاکو را برگردانید و طرف دیگر آن را هم کره بمالید و اجازه دهید تا برشته شود. بعد از طی کردن این مراحل نان را از ماهیتابه خارج نمایید و پس از خنک شدن، آن را نوش جان کنید.

نکات تهیه ی تاکو مکزیکی

1- اگر دستگاه اسنک ساز دارید می توانید اینکار را آنجا انجام دهید.
2- داخل نان تاکو می توانید اسفناج پخته همراه با سیر و پنیر پیتزا هم بگذارید.