مسقطی یک نوع شیرینی خوشمزه می‌باشد که به خاطر طعم و بافت خوبی که دارد طرفداران زیادی دارد ما در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه مسقطی زرشک را به شما به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم شما می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم

آب زرشک:500 میلی لیتر
نشاسته گندم:200 گرم
پودر ژلاتین:سه قاشق غذاخوری
شکر:200 گرم
پودر هل:یک قاشق غذاخوری
آب سرد:100 میلی لیتر
زرشک:70 گرم
گلوکز:2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مسقطی زرشک

✅ در ابتدا برای تهیه این شیرینی خوشمزه لازم است شما ژلاتین را بر روی بخار کتری قرار دهید تا کاملاً ذوب شود. نشاسته گندم را با آب سرد شسته و بر روی آن مقداری آب بریزید و کنار بگذارید تا نشاسته در ته ظرف کاملاً ته نشین شود. هنگامی که آب نشاسته جدا شد آب آن را دور بریزید. شما می‌بایست این کار را برای چندین بار تکرار کنید با این روش پس از پخت نشاسته شما داری شفافیت زیادی است و بوی نامطبوع ندارد.
✅ در این مرحله لازم است شما آب زرشک، شکر، نشاسته، پودر هل و گلوکز را با یکدیگر کاملاً مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید.سعی کنید هم زدن مواد به صورت خیلی ملایم صورت بگیرد. وقتی این مواد به نقطه جوش خود رسیدند ژلاتین و پودر هل را به آن اضافه کرده و آنقدر هم می‌زنیم تا مایه غلیظ شود. در اینجا شما باید زرشک را داخل مایه ریخته و تا زمانی که دارای حرارت و گرماست مایه را داخل سینی و یا قالب‌هایی که با کره چرب شده بریزید.
✅ الان مسقطی شما آماده است شما باید آن را به مدت ۳ ساعت درون یخچال بگذارید و پس از گذشت این مدت زمان از یخچال خارج کنید. اگر شما مسقطی خود را درون سینی ریخته‌اید می‌توانید آن را به روش دلخواه برش دهید. و اگر درون قالب بود آنها را از قالب خارج کنید و در ظرف مورد نظر بچینید. شما می‌توانید برای تزیین این مسقطی‌های خوشمزه از پسته چرخ کرده استفاده نمایید.
✅ نکته‌ای که در تهیه مسقطی زرشک وجود دارد این است که شما می‌توانید به جای استفاده از گلوکز مایع از پودر گلوکز و یا یک قاشق سوپ‌خوری پودر پکتین استفاده نمایید.
که در این صورت شما پودر گلوکز یا پکتین را در آب کاملاً حل نموده با آب زرشک مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. همچنین در تهیه این مسقطی خوشمزه می‌توانید به جای پودر هل از دانه هل نیز استفاده کنید. بدین منظور شما پوست هل را گرفته و دانه‌های مغز آن را درون مسقطی بریزید.