در این مطلب به تعبیر خواب چیزی خواستن از مرده می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید تعبیر این خواب را بدانید با ما همراه باشید تا نظر معبران بزرگ را در این باره جویا شوید.

همانطور که آگاه هستید خواب یکی از نشانه‌های بزرگ خداوند عظیم است و ما می‌دانیم خواب برادر مرگ است و بی شباهت به مرگ نیست. هنگامی که ما به خواب فرو می‌رویم روح از بدن ما جدا می‌شود و هنگامی هم که ما مرده باشیم روح از بدن جدا می‌گردد.

در خواب روح به آسمان می‌رود و به همین دلیل می‌باشد که در هنگام خواب رویا می‌بینیم که گاهی هم رویای صادقانه می‌باشد. تعبیر خواب اینکه مرده چیزی بخواهد با توجه به آن که چه چیزی از شخص فوت شده طلب کند متفاوت است.دیدن اینکه مرده در خواب چه چیزی را طلب کند می‌تواند نشان از غم، شادی، وصلت نیکو و یا دوری باشد.

بعضی از خواب‌ها دارای تعابیر هستند و خبر از اتفاقات آینده می‌دهند اما می‌بایست توجه کنید که تمامی خواب‌ها تعبیر ندارند و می‌توانند نشانگر شرایط روحی یا درگیری بر سر مسائل خانوادگی و یا اجتماعی در آن فرد باشند.

تعبیر خواب چیزی خواستن مرده

تعبیر خواب چیزی خواستن مرده

تعبیر خواب چیزی خواستن مرده

تعبیر خواب مرده در خواب چیزی از صاحب خواب طلب کند بسته به نوع درخواستی که دارد متفاوت است. معبرین اسلامی در تعابیر خود به‌طور جامع به این مساله پرداخته‌اند و همچنین تعبیر خواب چیزی از مرده گرفتن را با تفاسیر مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. معبرین غربی نیز تعابیری برای دیدن چیزی خواستن مرده در خواب ذکر کرده‌اند.

به گفته منوچهر تهرانی دیدن مرده در خواب دوست و مهمان است و دیدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست.
اگر در خواب مرده‌ای را ببینید دوستی را ملاقات می‌کنید یا مهمانی برای شما می‌رسد. حال به تعبیر خواب چیز گرفتن از مرده و چیزی به مرده دادن می‌پردازیم.
حضرت دانیال گوید: اگر بیند مرده او را چیزی داد از متاع دنیا، منفعت بود از جایی که امید ندارد.
مطیعی تهرانی: اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره‌اش عبوس و گرفته باشد خواب ما می‌گوید غم و ناراحتی برایمان پیش خواهد آمد و گرفتار سختی و تنگی می‌شویم. اگر مرده در این حالت چیزی به شما بدهد خوب است.

گرفتن لباس از مرده در خواب

مطیعی تهرانی: اگر در خواب ببینید از مرده لباس می‌گیرید خوب است چرا که حرمت و عزت و احترام و آبرو به دست می‌آورید.

مرده درخواست لباس سیاه کند

بر خلاف تصورات عامیانه و به تعبیر معبرین اسلامی، اگر مرده در خواب از شما درخواست لباس سیاه کند بدین تعبیر است که خوشبخت و سعادتمند خواهید شد.

مرده درخواست لباس سفید یا لباس عروس کند

از آن روی که رنگ سفید نشانه پاکی و روشنی است و دیدن آن در خواب معمولا با تعابیر خوبی همراه است، درخواست آن در خواب از سوی فرد متوفی اصلا تعبیر خوبی ندارد و نشانه مرگ یکی از دوستان نزدیک شماست.

مرده درخواست غذا کند

به نقل از جابر مغربی، دیدن درخواست غذا از سوی شخص مرده در خواب تعابیر گوناگون دارد که از میان آن‌ها می‌توان به دستیابی به موفقیت، عاقبت به خیر شدن و وصلتی نیکو اشاره کرد.

مرده درخواست آب کند

تعبیر اینکه مرده در خواب درخواست آب کند با تعبیر خواب آب دادن به مرده کاملا متفاوت است. به تعبیر معبرین اسلامی و از آن روی که آب در دنیای حقیقی مایه حیات و روشنی است، اگر مرده در خواب درخواست آب کند بدان تعبیر است که خوشبختی از آن شماست و اتفاقات خوبی در آینده برایتان رقم خواهد خورد.

معبرین غربی اما درخواست آب از سوی شخص مرده را کاملا متفاوت از آنچه معبرین اسلامی گفته‌اند، عنوان کرده‌اند. به روایت این معبرین آمده است که اگر مرده درخواست آب کند، به آرزو‌ها و تمایلات صاحب خواب اشاره دارد. اینکه بیننده خواب در حال از دست دادن هویت واقعی خودش بوده و توانایی مواجه شدن با شرایط تازه و متفاوت را در زندگی‌اش ندارد. همین امر می‌تواند بیننده خواب را به گناه آلوده کند. حس بی ارزش بودن یا نادیده گرفته شدن از سوی دیگران، سردرگمی و اضطراب صاحب خواب، از دیگر تعابیری است که معبرین غربی برای این رویا مطرح کرده‌اند.

درخواست مرده با التماس و زاری

اگر در خواب خود دیدید که مرده‌ای به حالت التماس و زاری از شما چیزی طلب می‌کند، منتظر رسیدن اخبار جدید از یک رابطه باشید، جوری که شما از شنیدن آن شگفت زده می‌شوید.

مرده وسیله‌ای گرم کننده بخواهد

اگر مرده در خواب درخواست وسایل گرمایشی مثل پتو، بخاری یا… کند، تعبیر خوبی برای صاحب خواب ندارد. در واقع نیاز است که بیننده خواب خود را برای مواجه شدن با سختی‌ها و دشواری‌های زیاد در زندگی آماده کند که مقصرش کسی جز خودش نیست!

مرده درخواست پول کند

دانیال پیامبر می‌گوید دیدن مرده در خواب که پولی طلب کند سه تعبیر دارد:

۱. بدست آوردن مال فراوان و رفاه در مدت زمان کم

۲. رسیدن اخبار خوش از سوی دوستان یا اقوام به صاحب خواب

۳. برطرف شدن غم و غصه و مشکلاتی که مدتی گریبان گیر او بوده است.

تعبیر خواب قرآن گرفتن از مرده

محمد بن سیرین گوید: اگر دید مرده ای قران به وی داد یا کتاب فقه، دلیل بر توفیق یافتن طاعت بود.

تعبیر خواب دادن  چیزی به مرده 

مطیعی تهرانی: اگر مرده ای با لباس پاره مشاهده کردید نشانه اندوهی است که برای شما پیش خواهد آمد و در این حالت اگر مرده چیزی از شما بگیرد و ببرد خوب نیست.

تعبیر خواب لباس دادن به مرده

مطیعی تهرانی: اگر کسی در خواب ببیند لباس خود را به مرده می‌دهد خوب نیست و نشان آن است که سلامتش به خطر می‌افتد و زیان می‌بینید و به آبرویش لطمه وارد می‌آید.
محمدبن سیرین گوید: اگر دید جامه خود به مرده داد، دلیل غم و اندوه است.
نکته:
عدم درک مفهوم و فضای خواب می‌تواند باعث پریشانی و آشفتگی بیشتر بیننده خواب گردد. بنابراین لازم است در ابتدا با مفهومی از دیدن شخص فوت شده در خواب آشنا گردد و سپس به دیگر جزییات خواب بپردازد.

تعبیر خواب دیدن مرده ای که از محله لباس طلب می کند

ديدن مردگان از محله لباس طلب مي كنند و بعد مي پوشند و بعد در مي آورند گواه مرگ است.

اما اگر محله ببیند که به مرده لباس می دهد و مرده آن لباس را از تن در نمی آورد، این دلیل بر فراوانی خیری است که انشاءالله به محله می رسد.

هنگامی که مرده ای را در خواب دیدی و بعد از شستن و اتو کردن لباس به او دادی، مژده است که صاحب خواب از ثروتمندان خواهد شد و خداوند داناتر است.

اما اگر رؤیت این باشد که میت لباس را می‌شوید و سپس به صاحب خواب می‌دهد، دلیل بر مرگ صاحب خواب است و خداوند بالاتر و داناتر است.

و اگر خواب ببیند که مرده از او لباس کهنه می خواهد، دلیل بر فقر شدیدی است که به او می رسد.

اگر خواب تهیه لباس جدید برای متوفی است، این نشان دهنده مقدار زیادی پول است که بیننده خواب به دست می آورد.

تعبیر خواب دیدن مرده ای که از او تقاضای عیادت می کند

دیدن مرده که از زنده می خواهد تا او را ملاقات کند، دلیل بر این است که این مرده بدهی هایی دارد که می خواهد صاحب خواب به او بپردازد.

اگر خوابیده ببیند که مرده از او می خواهد که او را زیارت کند و در واقع عشق آن را ملاقات کرده است، دلیل بر توبه صاحب خواب و ترک گناه است.

اما اگر ببیند که میت از او عیادت می کند، ولی صاحب خواب خواسته را برآورده نکرد، دلیل بر اصرار او بر گناهان است.

اگر مرده در خواب چیزی به صاحب خواب بدهد، این دلیل بر خیر بسیار است.

ديدن مرده در منظره بد، دليل بر مصيبتى است كه بر صاحب خواب وارد مى شود.

و اما ديدن ميت با ديد خوب، دليل بر عروج بزودى مقام عظيم براى صاحب خواب است.

تعبیر خواب مرده ای که در خواب کسی را طلب می کند

دیدن مرده در خواب، ظاهری نیکو می طلبد، زیرا دلیل بر مقام او در آخرت است.

اگر گفت و گو با متوفی به مدت طولانی ادامه یابد، این دلیل بر طول عمر صاحب خواب است و خداوند بالاتر و داناتر است.

اگر مرده‌ای را در خانه‌ات ببینی، دلیل بر این است که می‌خواهد بر روحش صدقه داده شود.

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خواب نیک از جانب خداست، پس اگر یکی از شما چیزی را که دوست دارد ببیند، آن را به کسی جز کسی که دوست دارد نگوید. رسول الله صلی الله علیه وسلم.

شاید دیدن مرده ای که در خواب خواستگاری می کند، نشانه گرفتاری و بدبختی است.

تعبیر خواب دیدن مرده ای که از کسی سؤال می کند

اگر خوابیده در خواب مرده ای را ببیند که خوشحال است، نشانگر این است که میت از دعاها و صدقه هایی که صاحب خواب به او می کند خوشحال می شود.

و اما دیدن میت در مورد شخصی خاص، دلیل بر این است که این مرده از این شخص صدقه و دعا می خواهد.

دیدن مادر یا مادربزرگ در خواب که مشکل دارید دلیل بر رهایی از پریشانی است انشاءالله.

اگر می بینید که متوفی شما را ملاقات می کند و احوال شما را می پرسد و باید تصمیم بگیرید، نشان دهنده این است که تصمیم درستی خواهید گرفت.

تعبیر دیدن مرده در خواب زنده را صدا می کند

دیدن مرده ای که در خواب زنده را ندا می کند، نشانه نیکی است و برای بیننده، خوش چهره است.

اگر انسان ببیند که مرده ای برای او دعا می کند، دلیل بر اجابت خداوند به دعا است ان شاء الله.

دیدن مرده ای که صاحب خواب را صدا می زند، بیانگر نزدیک شدن به آن چیزی است که زنده آرزو می کند.

و اما دیدن اینکه میت برای صاحب خواب به خیر و رزق می خواند، دلیل بر زوال نگرانی است و رزق بزرگی است که انشاءالله بر صاحب خواب تأثیر می گذارد.

تعبیر خواب دیدن مرده در حال صحبت

اگر خوابیده ببیند که زنده ای با او صحبت می کند و به او بگوید که هنوز زنده است، نشانگر این است که مقام این مرده نزد خدا بالاست.

دیدن مرده که با زنده صحبت می کند و چیزی به او تقدیم می کند این دلیل و برکت برای بیننده است.

ولى اگر زنده ببیند مرده اى هست که به او خبرى مى دهد، آن خبرى که مرده گفته است محقق مى شود و خدا بالاتر و داناتر است.

به طور کلی گفتگو با مرده از رؤیاهای ستودنی است که خوابیده می بیند که دلالت بر سعادت مردگان در بهشت ​​دارد.