?کلم یکی از گیاهان پرخاصیت است که به ?درمان سرماخوردگی کمک می کند. این گیاه سرشار از ویتامین و املاح معدنی است و نقش موثری در تقویت سیستم دفاعی بدن دارد. بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقات، کلم پخته (کلم آبپز) بهترین درمان برای عفونت های سیستم تنفسی و ریه می باشد و در بهبود سریع تر سرماخوردگی نیز بسیار موثر است. کلم آرامش بخش است و به تقویت اعصاب کمک می کند و می تواند التهابات بدن و اختلالات سیستم گوارشی را درمان کند. علاوه بر این، کلم در تقویت استخوان و دندان، تناسب اندام، بهبود عملکرد روده و پاکسازی کبد نیز نقش بسزایی دارد. از کلم در پخت انواع غذا و تهیه سالاد استفاده می شود.

درمان سرماخوردگی با این غذای بسیار خوشمزه

درمان سرماخوردگی با این غذای بسیار خوشمزه

روش تهیه ی دلمه کلم?

یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهایی که می توان با کلم درست کرد، دلمه کلم می باشد. در ادامه بهترین روش تهیه ی دلمه کلم را به شما آموزش خواهیم داد. اگر دوست دارید روش تهیه دلمه کلم را یاد بگیرید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دلمه کلم

کلم سفید ۱ عدد
برنج پخته شده ۲۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط یک عدد
گوشت گوسفند ۳۰۰ گرم چرخ شده
تخم‌مرغ یک عدد
جعفری ۲ تا ۳ قاشق ساطوری
سیر ۲ حبه
آرد ۳ قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی یک عدد پخته شده
آب مرغ نصف پیمانه
پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور پخت دلمه کلم:

برای شروع پخت دلمه کلم، ابتدا به سراغ کلم بروید. می‌توانید کلم را به طور کامل درون آب قرار دهید تا بپزد و یا آن را برگ‌ برگ کنید و به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بجوشانید تا به خوبی نرم شود و برای پیچیدن دلمه آماده باشد. سپس برگ‌های کلم را آبکش کنید و کنار بگذارید. در مرحله ی بعد دوسوم کره را درون تابه قرار دهید و پیاز ساطوری شده را درون کره به خوبی تفت دهید تا نرم شود. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و اجازه دهید نزدیک به ۱۰ دقیقه تفت بخورند.

پس از آنکه رنگ گوشت‌ها برگشت، جعفری، برنج آبکش شده و سیر رنده شده را اضافه نمایید و آن را پس از یک دقیقه از روی شعله بردارید. در این حالت مایه دلمه شما آماده است. به سراغ برگ‌های کلم بروید و وسط هریک از آنها یک قاشق مایه برنج بریزید و برگ‌ها را خوب به هم بپیچید تا دلمه‌ها آماده شود. دلمه‌ها را پس از پیچیدن درون ظرف بچینید. حالا برای تهیه سس، کره باقیمانده را روی شعله ملایم قرار دهید و ۳ قاشق آرد را به کره اضافه کنید و پس از آن حدود ۴ تا ۵ قاشق آب گوجه‌فرنگی پوست‌کنده را همراه با آب مرغ و ادویه‌هایی نظیر آویشن، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید. در آخرین مرحله سس را روی دلمه‌ها بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه پخته شوند.