شیرینی اسکاتلندی یک شیرینی ترد و خوشمزه است که محبوبیت زیادی در بین ایرانیان دارد. این شیرینی با کره، خلال بادام، تخم مرغ، آرد، دارچین و … درست می شود. با خوردن این شیرینی طعم دلپذیر بادام برشته شده و طعم و عطر خوش دارچین را احساس خواهید کرد. این شیرینی به قدری خوشمزه است که با یکبار امتحان کردن، عاشق آن خواهید شد. اگر تاکنون شیرینی اسکاتلندی را امتحان نکردید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما یکبار این شیرینی بسیار خوشمزه و آسان را در منزل درست نمایید و خوردن آن را امتحان کنید.

شیرینی بسیار خوشمزه مناسب برای استفاده در کنار چای و قهوه

شیرینی بسیار خوشمزه مناسب برای استفاده در کنار چای و قهوه

روش تهیه ی شیرینی اسکاتلندی

در ادامه روش تهیه ی شیرینی اسکاتلندی به طور کامل برای شما عزیزان بیان شده است. برای خوشمزه، مقوی و زیباتر شدن شیرینی می توانید از خلال پسته هم در کنار خلال بادام استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکاتلندی:

  • کره ي پاستوريزه 150 گرم
  • پودر قند 150 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد سفيد گندم 125 گرم
  • نمک يک هشتم قاشق چاي خوري
  • دارچين 1 قاشق چاي خوري
  • خلال بادام خرد شده 1 پيمانه سرخالي

طرز تهيه شیرینی اسکاتلندی:

برای تهیه شیرینی اسکاتلندی، ابتدا کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید و آن ها را با همزن برقي بزنید تا يکدست شوند. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کنید. بعد با همزن مواد را با يکديگر خوب مخلوط نمایید. آرد، نمک و دارچين را (البته آرد بايد قبلا الک شده باشد) به مخلوط اضافه کنید. سپس سيني شيريني پزي به ابعاد (40×30) را کمي چرب نمایید و خمير را داخل سيني پهن کنید و سطح آن را صاف نمایید. سفيده ي تخم مرغ را با چنگال بزنید و با قلم مو روي خمير بمالید. خلال بادام را روي خمير بپاشید و با پشت قاشق روي آن را کمي فشار دهید تا خلال ها به خمير بچسبند. سپس سيني را در طبقه ي وسط فري که از قبل با حرارت 180 درجه ي سانتي گراد گرم شده است به مدت 40-30 دقيقه قرار دهید. به محض خارج نمودن سینی از فر، خمیر را به صورت دلخواه برش دهید. این شیرینی را می توانید در کنار چای یا قهوه سرو کنید.