لوه کباب یکی از غذاهای مربوط به شمال کشور و مازندران می‌باشد که غذای سنتی و بسیار خوشمزه است. این غذا دارای رسپی‌های متنوعی است. ما در این مطلب مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما ارائه خواهیم کرد.

ما در این بخش با طرز تهیه لوه کباب، غذای سنتی خوشمزه شمال کشور در خدمت شما خواهیم بود. این غذای خوشمزه با گوشت مرغ و گوشت گوسفندی تهیه می‌شود که مطمئنم شما با یکبار درست کردن عاشق طعم آن خواهید شد.

این غذای خوشمزه مازندرانی در بسیاری از مجالس از جمله مراسم عروسی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. لوه کباب دارای طعمی متفاوت و عالی می‌باشد.

کباب

مواد لازم لوه کباب?

  • گوشت گوسفندی: ۵۰۰ گرم
  • آلو بخارا: ۵ عدد
  • پیاز: ۳ عدد
  • زعفران دم شده: به میزان لازم
  • رب آلو یا رب انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل، نمک، دارچین: به میزان لازم
  • شکر: ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه لوله کباب?

چون این کباب دارای طعم ملس می‌باشد باعث خاص شدن آن گردیده است که با گوشت مرغ و گوشت گوسفند تهیه می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ذائقه اعضای خانواده خود هر کدام از آنها را به دلخواه به این کباب خوشمزه اضافه کنید.

در این بخش روش تهیه این غذا با گوشت گوسفند را به شما آموزش خواهیم داد.

در اولین مرحله می‌بایست گوشت‌های گوسفند را به تکه‌های مناسب تقسیم کنید، آنها را بشویید و فرصت دهید تا آب آنها کاملاً گرفته شود.

در مرحله دوم پیازها را شسته به روش خلالی خرد کنید. درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن ریخته پیازها را تفت دهید حالا گوشت‌های گوسفندی را به پیاز اضافه نموده و مقداری فلفل و زردچوبه به گوشت‌ها زده، اجازه دهید تا کاملاً تفت بخورد و رنگ گوشتها تغییر کند.

طرز تهیه لوله کباب

طرز تهیه لوله کباب

در این مرحله نیاز به پودر دارچین دارید. مقداری پودر دارچین را به مواد اضافه می‌کنید با شعله ملایم تفت می‌دهید و زمانی که گوشت‌ها به آب افتاد مقداری زعفران دم کرده به این مواد اضافه نمایید.

سپس باید آلوها را تفت دهید برای تفت دادن آلو می‌بایست آنها را از چند ساعت قبل خیس کرده تا مقداری نرم شود حالا در یک تابه جداگانه با مقداری کره تفت می‌دهید.

زرشک را با مقداری کره و شکر درون ماهیتابه تفت دهید تا مقداری حرارت ببیند و پف کند. در آخر آلو و زرشک را  به همراه مقداری نمک به مواد اضافه نمایید.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد می‌بایست توجه کنید، هنگامی آلوها به گوشت اضافه شود که گوشت پخته شده باشد. شما می‌توانید این غذا را با برنج‌های زعفرانی میل نمایید.

نکاتی که در تهیه غذای مازندرانی باید به آن توجه داشت عبارتند از:

چون مزه ترش ملس این غذا بستگی به ذائقه شما دارد شما می‌توانید آن را با توجه به ذائقه خود کمی شیرین‌تر یا ترش‌تر کنید.
این غذا با گوشت مرغ هم قابل تهیه می‌باشد.
اگر میزان پیاز در این غذا بیشتر باشد باعث می‌شود که طعم‌ لوه کباب خوشمزه‌تر شود.
مدت زمانی که پخت این غذا نیاز دارد حدوداً ۳ ساعت می‌باشد که شما هم می‌توانید دارچین را از دستور آن حذف نمایید.