غذاهایی که باعث پیری زودرس در ظاهر و اندام میشود را بشناسید. اهمیت غذا در زیبایی و جوانی به قدری است که شما اگر هر چقدر پول دارید خرج زیبایی پوستتان بکنید و بیش از حد به صورتتان برسید ولی به تغذیه خود دقت نکنید انگار که کار بی فایده و بی سودی میکنید. همینطور توجه به رژیم غذایی قبل از مراقبت های پوستی و زیبایی توصیه میشود چون تاثیر آن بیشتر و بهتر در ظاهرتان است. برخی غذاهای به اتفاق خوشمزه که خیلی ها عاشقش هستند اما جوانی و زیبایی شما با این مواد غذایی به خطر می افتاد و به عنوان پیرکننده پوست شناخته میشود. آیا شما میدانید کدام غذاها صورتتان را پیر میکند؟اگر به جوانی و زیباییتان اهمیت میدهید در این بخش با ما همراه باشید.

غذاهایی که صورتتان را پیر میکند/این 18 مورد را نخورید تا جوان بمانید!??

غذاهایی که صورتتان را پیر میکند/این 18 مورد را نخورید تا جوان بمانید!??

غذاهایی که شما را پیر میکند

  1. سوسیس
  2. بیکن
  3. فست فود
  4. سالامی
  5. شکر
  6. غذاهای تند
  7. هات داگ
  8. نان سفید
  9. کراکر یا تردک
  10. غذاهای سرخ شده
  11. قهوه و نوشیدنی های کافئین دار
  12. نمک بیش از حد
  13. چیپس
  14. پنیر شور
  15. پیتزا پپرونی
  16. غلات فرآوری شده
  17. غذاهای کنسرو شده
  18. مارگارین یا کره گیاهی

کدام غذاها صورت را پیر میکند؟

گوشت چرب تولید رادیکال آزاد می کند. رادیکال های آزاد در جستجوی الکترون های از دست رفته هستند، آنها الکترون ها را از سلول های سالم می گیرند، و به آنها آسیب می رسانند. این آسیب در نهایت روی توانایی پوستتان برای محافظت از خود و تولید کلاژن تأثیر می گذارد.
خوردن همبرگر لذت بخش است اما نه همیشه. سعی کنید به خوردن چنین غذاهایی عادت نکنید. بهتر است گوشت های کم چرب مانند گوشت شتر مرغ یا گوشت مرغ میل کنید. همچنین استفاده از آنتی اکسیدان ها را نیز فراموش نکنید، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد می جنگند. می توانید هم از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و هم سرم های زیبایی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید.

نوشیدنی های انرژی زا ممکن است باعث شوند فکر کنید مانند یک کودک انرژی دارید، اما آنها تاثیر خوبی روی دندان هایتان ندارند. در واقع مینای دندان بر اثر خوردن نوشیدنی های انرژی زا بیشتر از نوشیدنی های ورزشی تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. همچنین مشخص شده است که نوشیدنی های انرژی زا بیشتر اسیدی هستند. اما اگر واقعا به این نوشیدنی برای تجدید قوا نیاز دارید سعی کنید با نی آن را استفاده کنید تا کمترین تماس را با دندان ها داشته باشد.

غذاها و تنقلات شور

آیا می دانستید خوراکی های شوری که از خوردن آنها لذت می برید چقدر برای شما مضر است؟ این خوراکی ها مقدار بالایی نمک دارند که سدیم می تواند مستقیما به کلاژن طبیعی پوست صدمه بزند و چروک های نازیبایی اطراف چشم ها ایجاد کند. بهتر است به جای چنین تنقلاتی میوه های خشک و دانه های بدون نمک میل کنید.

نمک سبب کاهش آب بدن می شود و زمانی که آب بدن کاهش یابد شما دچار خستگی، بی حوصلگی و سردرد می شوید. علاوه بر این نمک زیادی برای کلیه، فشار خون و استخوان ها هم بسیار مضر است.

دسرهای شیرین

شکر ماده ای است که مصرف آن باید در حد اعتدال باشد. در واقع، زمانی که مقدار گلوکز افزایش می یاید بدن مقدار بیشتری انسولین تولید می کند. زمانی که انسولین بیش از حد ترشح شود روند پیر شدن را تسریع می کند.

به جز اینکه با خوردن شیرینی جات وزنتان را بالا میبرید، صورتتان را هم پیرتر میکنید .مولکولهای قند در درون بدن خود را به فیبرهای پروتئینی در هر سلول میچسبانند. این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، پف کردگی، افزایش چین و چروکهای صورت و بزرگتر شدن روزنه های روی پوست میشود. اگر میخواهید شادابی و جوانی خود را حفظ کنید، شیرینی جات را برای بقیه بگذارید.

غذاهای فلفلی

غذاهای فلفلی التهابات پوستی را تشدید می‌کند و عوارضی هم در دوران یائسگی برجای خواهد گذاشت.

به اعتقاد آستاد:″ فعالیت رگ‌های خونی در پوست بسیار زیاد است.″ و از آنجایی که غذاهای فلفلی موجب گشاد شدن رگ‌ها می‌گردند، زنان یائسه پوستی ملتهب دارند

چای سیاه

سرشار از جوهر مازو که عامل اصلی لک‌شدن دندان‌هاست. اما خبر خوش: براساس انتشار آخرین تحقیقات در زمینه دندانپزشکی، کازئین موجود در شیر می‌تواند عامل خنثی کننده‌ لکه‌های ایجاد شده براثر نوشیدن چای باشد.

حتی الامکان چای کم‌رنگ درست کنید و چند قطره آب لیمو در آن بچکانید و سپس میل کنید.