تعبیر خواب چشمه با توجه به کیفیت و نوع آب آن دارای تعابیر مختلفی است که از جوانمردی تا غم و اندوه را در بر می‌گیرد. همچنین شدت جوشیدن چشمه و یا نداشتن آب در آن می‌تواند در شدت غم و اندوه فردی که این خواب را دیده است تاثیرگذار باشد.

اگر فردی در خواب خود ببیند که از چشمه آب زلال می‌جوشد و به سمت بالا می‌آید در زندگی او شخص بزرگی وارد می‌شود که با او، دیگران را کمک و یاری می‌کند.

اگر آب چشمه تیره و کدر باشد شخصی تبهکار خواهد بود. اگر فردی در خواب ببیند که با آب زلال چشمه دست و صورتش را می‌شوید از زندگی او غم و اندوه بیرون می‌رود.

اگر در خواب ببینید که چشمه خشک شده است فرد بزرگ و ارزشمندی از دنیا خواهد رفت و اگر در خواب دیده شود که در خانه چشمه‌ای در حال جوشیدن باشد از جایی که انتظار نمی‌رود مال و برکت فراوانی به فرد می‌رسد.

به طور کلی دیدن چشمه در خواب خوب است به خصوص اگر در جای گرم و خشک باشد. پس اگر می‌خواهید تعبیر چشمه را در شرایط و حالت‌های گوناگون بدانید از شما می‌خواهیم با ما همراه باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

تعبیر خواب چشمه (اسلامی)

 جابر مغربی گوید:

دیدن آب چشمه دلیل بر عمر بیننده خواب است بسته به مقدار آبی که در آن چشمه بیند مخصوصا وقتی دستش را در آب فرو ببرد ولی اگر آب چشمه تیره باشد گواه غم و اندوه و بیماری است.حضرت امام جعفر صادق می‌فرماید:

دیدن آب چشمه بر پنج وجه است:
  1. بزرگی و جوانمردی
  2. غم و اندوه
  3. مصیبت
  4. بیماری
  5. طول عمر و زندگی

حضرت دانیال می‌گوید:

اگر چشمه ای با آب زلال و گوارا ببیند دلیلش بزرگی و جوانمردی و سخاوت است.

اگر چشمه ای با آب تیره و بد بو ببیند دلیلش غم و اندوه و مصیبت است.

اگر بیند که با آب چشمه وضو می سازد و مسح می کند دلیل نجات یافتن از غصه است.

اگر بیند که آب چشمه ای زیاد شد تعبیرش عزت و مقام و جوانمردی است و اینکه آوازه اش در سر زمین خودش افزایش می‌یابد.

اگر ببیند آب چشمه کم شد تعبیرش عکس مورد بالاست.

ابراهیم کرمانی می‌گوید :

اگر بیند در خانه او یا در دکان او چشمه آب پدید آمد، دلیل که او را غم و اندوه و گریستن است بر قدر و قوت آن چشمه. اگر بیند در آن چشمه دست و روی بشست، دلیل که اگر بنده است آزاد شود. اگر غمگین است، از غم فرج یابد. اگر بیمار است شفا یابد. اگر وام دارد، وامش گذارده شود. اگر گناهکار است، توبه کند. اگر حج نکرده باشد، حج کند.

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید:

چشمه در خواب کرم و بخشندگی است و مردی است کریم و بخشنده و راد. برخی از معبران نوشته‌اند چشمه در خواب منبع خیر و برکت است. مردی که بدون چشم داشت می‌بخشد و محبت می‌کند. از جابر مغربی نقل است که چشمه نعمت و صحت است و اگر ساکن باشد خیر و صلاح است و اگر روان باشد نشان غم و اندوه، اما به هر حال خوردن آب آن و شستشو در آب چشمه به شرط آن که آبش صاف و روشن باشد بسیار نیکو است.

ابن سیرین می‌گوید:

چشمه در خواب مهتری بود و جوانمردی بخشنده. چون آب خوش طعم و خوشبو بود. اگر آبش تیره و گنده و ناخوش بود ، دلیل که انجام وی غم و بیماری است. اگر بیند از آن چشمه مسح همی کرد، دلیل که از غم ها فرج یابد. اگر بیند آب چشمه زیاد شد، دلیل که جاه و عزت و جوانمردی در آن دیار زیاد شود . اگر بیند آب چشمه نقصان کرد، تاویلش به خلاف این است.

تعبیر خواب چشمه (غربی)

معبران غرب عقیده دارند چشمه سمبل زندگی شیرین است و زندگی خوش نیز به معنای ثروت نیست بلکه به معنای داشتن چشمان پاک و قلبی شیرین است. اگر مردی در خواب چشمه آب ببیند یعنی شادی‌هایش را با دیگران تقسیم خواهد کرد و اگر با قلب ثروتمندش به مردم فقیر کمک کند در تمام دنیا مشهور خواهد شد. اگر زن در خواب خود چشمه آب ببیند به معنای داشتن فرزندهای قوی خواهد بود. اگر چاه آب و یا چشمه آبی برای نوشیدن آب در خواب حفر کنید به معنای خوش شانسی شماست. دیدن چشمه  با آب گل‌آلود در خواب نشان دهنده بدتر شدن روابط بین فردی است. دیدن چشمه جوشان در خواب نیز به خریدن چیزهای ارزان تعبیر می‌شود.

یونگ می‌گوید:

دیدن چشمه در خواب به معنای وارد شدن به یک رابطه جدید است و به طور کلی احساسات مثبت شما افزایش می‌یابد.آنلی بیتون می‌گوید:

دیدن چشمه ای خشکیده در خواب، علامت مرگ و پایان زندگی است.

لوک اویتنهاو می‌گوید:

 آبی که از زمین می‌جوشد مساوی است با یک خوشحالی غیرمنتظره.

تعبیر خواب چشمه و آب چشمه

۱-تعبیر خواب چشمه و رفع تشنگی در آنجا: در کاری که انجام می دهید موفق خواهید شد و زندگی عاطفی شما هماهنگ خواهد بود.

۲-تعبیر خواب چشمه کدر و کثیف : سعی نکنید مشکلات سلامتی خود را به تنهایی حل کنید، با پزشک مشورت کنید.

۳-تعبیر خواب از چشمه ای آب بنوشید که فوایدش معلوم است: بازگشت وضعیتی که دیگر انتظارش را نداشتید

۴-تعبیر خواب چشمه ای در باغ: دوستانتان حقایقی را در مورد عزیزانتان می دانند که شما نمی دانید، از روی علاقه آنها را از شما پنهان می کنند.

۵-تعبیر خواب چشمه ای که از پای شما می جوشد: موفقیت مادی و عاطفی

۶-تعبیر دیدن آب چشمه در خواب ( آبی که از زمین میجوشد ) یک خوشحالی غیرمنتظره است.

۷-تعبیر خواب چشمه و آب کشیدن:چشمه و آب کشیدن از چشمه خبر از آشنایی بعدی شخصی می دهد که برای شما شادی می آورد، اگر آب

۸-تعبیر خواب چشمه زلال:چشمه زلال باشد خوشبختی کامل است اما اگر ناآرام باشد ابر می آید.

۹-تعبیر خواب دیدن چشمه و نوشیدن از آن :تعبیرش در زندگی زناشویی نشانه سعادت زوجین است.

۱۰-تعبیر خواب آب کشیدن از چشمه: طبق سنت رویایی کهن، فال ازدواج است.

۱۱-تعبیر خواب غسل در چشمه : تعبیرش به معنای شانس در عشق است.

۱۲-تعبیر خواب چشمه آب گرم :چشمه آب گرم در خواب نشانه تمایل شما به آرامش  است.

تعبیر خواب چشمه برای دختر مجرد

تعبیر خواب چشمه برای دختر مجرد ممکن است معانی زیر را داشته باشد:

عشق و عاشقی: خواب چشمه ممکن است نماد عشق و عاشقی باشد. ممکن است این خواب نشانگر تمایل شما به عشق و رابطه عاطفی باشد. ممکن است در زندگیتان به دنبال ارتباط عاطفی و رابطه عاشقانه باشید و خواب چشمه این تمایل را نشان دهد.

روانشدن و آزادی: چشمه در خواب ممکن است نمادی از روانشدن و آزادی باشد. ممکن است این خواب نشان دهنده تمایل شما به آزادی از محدودیت‌ها و استرس‌های زندگی باشد. ممکن است به دنبال رهایی و آزادی از قیدها و مسئولیت‌ها باشید و خواب چشمه این تمایل را نشان دهد.

تعبیر خواب چشمه زلال در خانه

تعبیر خواب چشمه زلال در خانه ممکن است معانی زیر را داشته باشد:

روانشناسی مثبت و خوشبختی: چشمه زلال در خانه در خواب ممکن است نشانگر روحیه مثبت و خوشبختی شما باشد. ممکن است در واقعیت حال و هوای خوبی را در خانه خود احساس کنید و خواب چشمه زلال این روحیه خوب را نشان دهد.

آرامش و تجدید نشاط: چشمه زلال در خانه ممکن است نماد آرامش و تجدید نشاط باشد. ممکن است در واقعیت به دنبال آرامش و استراحت در خانه باشید و خواب چشمه زلال این نیاز را نشان دهد.

تعبیر خواب آب چشمه خوردن

تعبیر خواب آب چشمه خوردن ممکن است معانی زیر را داشته باشد:

آرامش و تجدید نشاط: خوردن آب چشمه در خواب ممکن است نشانگر آرامش و تجدید نشاط شما باشد. ممکن است در واقعیت به دنبال احساس آرامش و تمدید انرژی باشید و خواب آب چشمه خوردن این نیاز را نشان دهد.

تمیزی و ترتیب در زندگی: خوردن آب چشمه در خواب ممکن است نمادی از تمیزی و ترتیب در زندگی شما باشد. ممکن است در واقعیت به دنبال ایجاد ترتیب و نظم در زندگیتان باشید و خواب آب چشمه خوردن این تمایل را نشان دهد.

احیای روحی و روانی: خوردن آب چشمه در خواب ممکن است نشانگر احیای روحی و روانی شما باشد. ممکن است در واقعیت به دنبال پاکسازی و تجدید نشاط روحی باشید و خواب آب چشمه خوردن این نیاز را نشان دهد.