با وجود موهای گوش که ظاهر بسبار زشتی دارد خیلی از افراد مشکل دارند و باعث بد دیده شدن فرد می شود. افراد کمی دارای موهای سیاه در گوش خود هستند ،اما این یک نشانه از بیماری است که توسط محققان کشف شده است.

همانطور که چشم ها می تواند دریچه روح و مغز باشد گوش دریچه ای به قلب است اما ارتباط این دو باهم بسبار پیچیده بوده است. دانشمندان ارتباط بین گوش وقلب را در چند دهه قبلی یافته اند و به این نتیجه رسیده اند که این دو باهم ارتباط دارند.این ارتباط غیر منطقی و عجیب است ولی با توجه به تحقیقات فراوان یک گروه پزشک این ارتباط قطعی شد.

باید بگوییم اگر در گوش های خود موی سیاه و زیاد دیدید باید نگران سلامتی خود باشید زیرا ممکن است قلب شما مشکل داشته باشد؛ قلب و عروق می تواند توسط شریان های آن مسدود شده و دارای گرفتگی شریان باشد که علایم آن مو در گوش است.

بالا بودن سطح هورمون اندستروژن در خون تعداد گلبول های قرمز را افزایش داده و باعث ایجاد لخته در خون می شود. نرمه گوش افزاد ممکن است دارای مورب و چروک باشد که نشانه بیماری سی ای دی است.سی ای دی نوعی بیماری است که در ان شریان های فرد دچار مشکل شده و گرفته می شود و نمیتوان خون را به طور کامل وارد قلب نماید.

به گزارش ایسنا در سال ۱۹۹۱، پژوهش دیگری نیز در ژورنال قلب انگلستان منتشر شد که بیان می کرد در بین ۶۰۲ بیمار مرد مبتلا به سی ای دی و ۳۰۰ مرد سالم، وجود چین و چروک مورب نرمه ی گوش با افزایش ریسک بروز سی ای دی مرتبط است. همچنین در سال ۱۹۹۲، یک پژوهش دیگر نیز در ژورنال قلب آمریکا منتشر شد که نتایج مشابهی را تأیید کرد. این پژوهش ها به معنای قطعی وجود رابطه ی میان چین نرمه ی گوش و موی گوش با بروز سی ای دی نیستند، اما این نتایج باعث شدند که این موضوع مورد توجه پزشکان و پژوهشگران قرار گیرد.

مطابق با یافته‌های ادستون ای، چین نرمه ی گوش و موی گوش با بیماری سی ای دی در مردان و زنان به شدت مرتبط است. همچنین چین نرمه ی گوش با مرگ ناگهانی قلبی (اس سی دی) در مردان مرتبط است. همچنین، بیماران جوان‌تر باعث بالا رفتن ارزش اخباری مثبت می‌شوند. در پژوهش ای، ۵۲۰ کالبدشکافی مورد بررسی قرار گرفته بود و برخی ویژگی‌های بدنی مانند بی ام آی، وزن طحال، ضخامت چربی شکمی و شش ویژگی دیگر نیز ارزیابی شده بودند. این مقاله در نسخه ی ماه ژوئن ۲۰۰۶ ژورنال امریکایی آسیب شناسی پزشکی قانونی منتشر شده بود.