از میوه های تابستانی که سرشار از تنوع و فواید بسیار هستند زردآلو به عنوان طلای فصل گرم سال شناخته میشود. زردآلو ارزش غذایی و ویتامین های بسیاری دارد به همین خاطر به عنوان یک دارو هم میشود از آن استفاده کرد. زرد آلو مقادیر زیادی ویتامین A و C و E دارد که مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده سیستم ایمنی بدن را افزایش میدهد همچنین از سرماخوردگی و آنفولانزا میتواند جلوگیری کند. مواد مغذی زردآلو از چشم ها و قلب محافظت میکند. برای اطلاع بیشتر از فواید درمانی این میوه ی خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

میوه ای که طلای فصل گرم است

میوه ای که طلای فصل گرم است

خواص ضد سرطان زردآلو

زردآلو به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین هایی مثل ویتامین C و ویتامین A خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد. مصرف زردآلو می تواند باعث کاهش رشد سلول های سرطانی شود و به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از عوامل اصلی سرطان هستند کمک کند.

خواص زردآلو برای ریزش مو

یکی از خاصیت های جالب و کمتر شناخته شده زردآلو تقویت موها می باشد. روغن زردآلو حاوی مقادیر غنی از ویتامین E می باشد و به همین دلیل برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش موهای سر بسیار موثر است.

درمان کم خونی با زرد آلو

یکی از مهم ترین دلایل کم خونی فقر آهن می باشد. زردآلو حاوی مقادیر غنی از آهن می باشد که به همین دلیل می تواند علاوه بر افزایش روند تولید گلبول های قرمر، به بهبود تولید و جریان خون نیز کمک شایانی کند. یکی دیگر از دلایلی که می توان از زردآلو برای درمان کم خونی استفاده کرد این است که این میوه حاوی مس نیز می باشد که به همین دلیل می تواند باعث جذب حداکثری آهن در بدن شود و در نتیجه به درمان کم خونی کمک کند.

خواص زردآلو برای زنان

همانطور که می دانید اکثر خانم ها به دلیل عادت ماهیانه با فقر آهن روبرو هستند که این فقر آهن در نتیجه باعث ایجاد کم خونی می شود. مصرف زردآلو برای جبران کم خونی خانم های در دوران قاعدگی، یائسگی و حتی بارداری بسیار مفید است.

خواص زردآلو برای کاهش وزن

مصرف زردآلو به تنهایی نمی تواند تاثیر بسیار زیادی برای لاغری داشته باشد ولی اگر از این میوه یا فراورده های آن در یک رژیم غذایی کامل استفاده کنید می تواند به لاغری کمک کند. فیبر و کالری بسیار کم زردآلو برای کاهش وزن مفید هستند.

درمان یبوست

زردآلو از میوه هایی محسوب می شود که برای درمان یبوست بسیار مناسب است. زردآلو علاوه بر فیبر فراوان، دارای مقادیر غنی از پکتین و سلولز می باشد که به همین دلیل می تواند به روند حرکات روده ای کمک کند و به آسانی یبوست را درمان کند.

کاهش خطر بیماری های قلبی

مصرف زرآلو باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تا حد زیادی کاهش یابد. زردآلو حاوی مقادیر غنی از لیکوپن و انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد که به همین دلیل می تواند علاوه بر کاهش کلسترول بد خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش دهد.