تسو  یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای چینی است که طعم تند و شیرینی دارد. این غذا بدون گوشت است و با گل کلم، آرد، پودر نان سوخاری و … درست می شود. پس اگر به دنبال یک غذای کم کالری و گیاهی هستید، حتما این غذای گیاهی خوشمزه و مقوی را امتحان کنید. غذای چینی تسو به دلیل داشتن گل کلم و نداشتن گوشت، جزو غذاهای رژیمی به شمار می رود. گل کلم دارای فیبر و آب بالا است. این گیاه فوق العاده از سرطان جلوگیری می کند و سبب دفع سموم و هضم بهتر غذاها می شود.

گل کلم به دلیل داشتن فیبر زیاد، موجب احساس سیری طولانی مدت و کاهش اشتها در افراد می شود. علاوه بر این، کالری بسیار پایینی دارد، بنابراین مصرف آن به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند.

خوشمزه ترین غذای گیاهی چینی با گل کلم

خوشمزه ترین غذای گیاهی چینی با گل کلم

طرز تهیه ی غذای چینی “تسو”

مواد مورد نیاز:

گل کلم بزرگ نصف عدد
آرد ¾ پیمانه
شیر ¾ پیمانه
پودر نان سوخاری ۱ پیمانه
پودر فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
نمک دریا ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت:

فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. گل کلم را در اندازه کوچک خرد کنید. داخل ظرف بزرگی آرد، شیر، فلفل و نمک را با هم ترکیب کنید.
گل کلم را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا مواد همه جای گل کلم را بپوشاند. سپس گل کلم ها را داخل پودر سوخاری یا پودر نان بغلتانید.
گل کلم ها را روی کاغذ روغنی بچینید و به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کاملا ترد شوند.

طرز تهیه ی سس غذای “تسو”

مواد مورد نیاز:

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیر ریز ریز شده ۳ قاشق غذاخوری
زنجبیل ریز ریز شده ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۱ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای ۱/۳ پیمانه
سس سویا ۱/۳ پیمانه
سرکه ۱/۳ پیمانه
عصاره سبزیجات ½ پیمانه
رب گوجه فرنگی یا گوجه له شده ۱ و ½ قاشق غذاخوری

دستور پخت:

ظرف را روی شعله با حرارت کم قرار دهید. روغن را داغ کنید. سیر و زنجبیل را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه تفت بدهید. رب گوجه فرنگی و شکر قهوه ای را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید. آرد را با ۱ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید. به جای آب می توانید از شیر استفاده کنید. سس سویا، سرکه و عصاره سبزیجات را اضافه کنید و هم بزنید. ۷ الی ۱۰ دقیقه مواد سس را بجوشانید. سس غلیظ شده آماده خوردن است. گل کلم ها را داخل سس بغلتانید و با برنج یا سالاد سرو کنید.

منبع:بیتوته