میوه ها سرشار از ویتامین و مواد مغذی ضروری برای بدن هستند و مصرف آنها همواره توصیه شده است اما برخی از میوه ها هم داری کالری نسبتا بیشتر و چربی هستند و باعث افزایش وزن میشوند. میوه های چاق کننده بهترین و سالم ترین کمک کننده برای افزایش وزن هستند اگر که به فکر اضافه کردن وزن هستید حتما این میوه ها را بشناسید ولی اگر برعکس دنبال کاهش وزن باشید سعی کنید این میوه ها را کمتر بخورید.

فهرست دسترسی سریع

این نکته را در نظر داشته باشید که نباید از فواید این میوه ها غافل شده و به طور کلی آنها را کنار بگذارید، فقط باید نسبت به خواسته تان برای لاغر شدن یا چاق شدن میوه های کم کالری یا پرکالری را بیشتر مصرف کنید.

کدام میوه ها چاق کننده هستند؟

کدام میوه ها چاق کننده هستند؟

4 میوه ی چاق کننده

انبه

انبه میوه ای شیرین و خوشمزه است که دارای مشخصات مغذی چشمگیری است. مانند موز ، انبه منبع خوبی از کالری و کربوهیدرات است.

یک فنجان (165 گرم) انبه مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

کالری: 99

پروتئین: 1.4 گرم

چربی: 0.6 گرم

کربوهیدرات: 25 گرم

فیبر: 3 گرم

ویتامین C: 67٪ DV

فولات: 18٪ از DV

علاوه بر این ، انبه منبع خوبی از مس ، چندین ویتامین B و ویتامین های A و E است.

انبه به تنهایی خوشمزه است اما همچنین افزودنی خوبی برای اسموتی ها و سالادها است. اگر هدف شما افزایش وزن است ، انبه تازه را با مواد پرکالری مانند آجیل یا نارگیل مخلوط کنید.

موز

اگر به دنبال افزایش وزن هستید موز یک انتخاب عالی است. موزها نه تنها مقوی بلکه منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات و کالری هستند.

یک موز با اندازه متوسط ​​(118 گرم) حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 105

پروتئین: 1 گرم

چربی: 0.4 گرم

کربوهیدرات: 27 گرم

فیبر: 3 گرم

ویتامین B6: 26٪ ارزش روزانه (DV)

منگنز: 13٪ DV

علاوه بر این ، موز حاوی بسیاری از ریز مغذی های دیگر است. به خصوص موزهای سبز حاوی نشاسته مقاوم هستند که هضم نشده از دستگاه گوارش عبور می کنند. تحقیقات نشان داده که نشاسته مقاوم به بهبود سلامت روده کمک می کند.

موز یک میان وعده راحت است و می تواند به بلغور جو دوسر یا اسموتی های ساخته شده با سایر مواد پرکالری مانند کره مغزها یا ماست پرچرب اضافه شود تا به شما در افزایش وزن کمک کند.

نارگیل

نارگیل میوه ای متنوع است که به دلیل بسیاری از فواید سلامتی اش محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین منبع بسیار خوبی از کالری است ، زیرا سرشار از چربی و در کربوهیدرات متوسط ​​است.

یک وعده 28 گرمی نارگیل مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

کالری: 99

پروتئین: 1 گرم

چربی: 9.4 گرم

کربوهیدرات: 4.3 گرم

فیبر: 2.5 گرم

منگنز: 17٪ DV

سلنیوم: 5٪ DV

نارگیل همچنین حاوی مواد معدنی مهم از جمله فسفر و مس است.

از همه بهتر ، از بسیاری جهات می توان از آن لذت برد. سعی کنید نارگیل خرد شده را روی سالاد میوه بپاشید ، آن را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید یا آن را در سوپ و اسموتی مخلوط کنید تا کالری وعده های غذایی و میان وعده های شما افزایش یابد.

آووکادو

آووکادو دارای مشخصات مغذی چشمگیری است. به علاوه ، آنها از نظر کالری و چربی های سالم بسیار مفید هستند و به همین دلیل آنها گزینه ای عالی برای افرادی هست که قصد افزایش وزن دارند.

نیمی از آووکادوی متوسط ​​(100 گرم) حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 161

پروتئین: 2 گرم

چربی: 15 گرم

کربوهیدرات: 8.6 گرم

فیبر: 7 گرم

ویتامین K: 5/17 درصد DV

فولات: 21٪ از DV