یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از مردم از آن رنج می برند ترک های کف پاست که هم در آقایان وهم خانم ها مشاهده می شود و اگر جدی گرفته نشود در سنین بالاتر به مشکلی حاد تبدیل خواهد شد. اولین علایم بروز این مشکل سفت و ضخیم شدن پاشنه پا و در بعضی موارد قسمت های دیگری از کف پاست که بهتر است قبل از زیاد شدن نواحی درگیر به فکر درمان آن باشیم.رسیدگی به ترک های کف پا اگر به موقع صورت گیرد دیگر جای نگرانی نیست. ما به شما می گوییم برای برطرف شدن این ترک ها چه راهکارهایی وجود دارد.

ترک پای

ترک پای

حتما شما هم این جمله را شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است پس در اولین قدم بهتر است از بروز این مشکل جلوگیری شود.پای ما درطول روز مدت زیادی در کفش است و محیط مرطوب و آلوده باعث ایجاد این مشکل می شود پس از شستشوی پاهای

خود در طول روز غافل نشوید.درحد امکان از صندل استفاده نکنید تا دچار خشکی و درپی آن ترک کف پا نشوید.بهتر است قبل از خواب کف و پاشنه پای خود را با کرم های مخصوص پا یا با انواع روغن های گیاهی ماساژ دهید.

ولی چنانچه از ترک کف پا رنج می برید با راهکارهای زیر می توانید از شر آنها خلاص شوید!

درمان ترک های کف پا

درمان ترک پا

تاثیر عسل و لیموترش بر ترک پای

یکی از مواد ضد میکروبی و آنتی باکتریال موجود در خانه عسل می باشد که میتواند زخم های روی پوست را نیز درمان وآب رسانی کند.

استفاده از لیمو ترش راهکار بعدی است! به این صورت که یک لیمو ترش بزرگ را از وسط برش بزنید مقداری از آب آن را خالی کنید و سپس هر برش را روی پاشنه قرار دهید و جوراب ضخیمی بپوشید و اجازه دهید تا حدود نیم ساعت روی ترک ها را بپوشاند.

پوره موز یا جوش شیرین، کدام برای ترک پای ما بهتر است؟

پوره موز هم می تواند راه دیگری برای رفع ترک پای ما محسوب شود و بهتر است یک موز رسیده را به همراه نصف آووکادو به صورت خمیر درآورده وروی ترک های پا بمالید وماساژدهید.

راهکار بعدی و البته بسیار پرطرفدار استفاده از جوش شیرین میباشد.برای این روش بهتر است یک تشت را از آب گرم پر کرده و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید وحدود بیست دقیقه تا نیم ساعت پاهای خود را درون آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که قبل و بعد از هر کدام از این درمان ها کف پای خود را با آب گرم بشویید تا عاری از میکروب شده و ماساژ با روغن های گیاهی نظیر نارگیل و زیتون را فراموش نکنید!

پای انسان قلب دوم بدن او محسوب می شود و چاکراهای اساسی در کف پا قرار دارد پس همیشه مراقب قلب دوم خود نیز باشید!