متخصصان دانمارک به این نتیجه رسیدند اگر میزان ویتامین کا در بدن کم شود سبب ضعیف شدن عملکرد ریه‌ها می‌شود. در افرادی که این ویتامین کم باشد ممکن است علائم آسم، خس خس ریه و بیماری‌های مزمن انسداد ریه ایجاد شود. بر اساس اطلاعات که از مجله‌ «ای‌آرجی اوپن ریسرچ» به دست آمده است افرادی که از سبزیجات برگدار مانند بروکلی و اسفناج که حاوی مقادیر بالای ویتامین کا هستند استفاده می‌کنند به سلامت ریه‌های آنها کمک شایانی می‌کند.

? افرادی که میزان ویتامین کا در بدن آنها کم باشد سبب ضعیف شدن عملکرد ریه در آنها و ایجاد علائمی مانند خس خس ریه،  آسم و بسیاری از بیماری های ریوی دیگر می‌گردد.

با توجه به گفته‌های متخصصان تا قبل از انجام این مطالعه تاثیر ویتامین کا بر روی ریه چندان مشخص نبود.

ویتامین کا و بهبود با مصرف آن

بر اساس یافته‌هایی که از مرکز تغذیه دانشگاه عمومی هاروارد به دست آمده است ویتامین کا در روغن‌های گیاهی و غلات نیز یافت می‌ شود.
ویتامین کا به بهبود زخم، تولید پروتئین‌های مورد نیاز در لخته شدن خون و همچنین ساخت استخوان‌های سالم کمک می‌کند.

ریه خود را پاکسازی کنید

ریه خود را پاکسازی کنید

تورکیل جسپرسن پزشکی که در این مرکز به عنوان پژوهشگر وجود دارد گفت : ما قبلا می دانستیم ویتامین کا نقش بسیار مهمی در خون ایفا می‌کند و این ویتامین برای سلامت قلب و استخوان مهم است اما در مورد تاثیر آن بر روی ریه تحقیقات کمی صورت گرفته بود.

? پاکسازی ریه با ویتامین کا

متخصصان بیمارستان دانشگاه کپنهاگ بر روی ۴۰۹۲ نفر بررسی انجام دادند. این آزمایش نشانگر این بود که افرادی که میزان ویتامین کا در خون آنها کم باشد عملکرد ریه‌های آنها ضعیف‌تر خواهد بود. بر اساس اعلام موسسه ملی بهداشت در افراد ۱۹ سال و بالاتر میزان ویتامین کا ۱۲۰ میکروگرم در روز برای مردان و ۹۰ میکروگرم در روز برای زنان مشخص گردیده است.

البته لازم به یادآوریست پزشکان در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین کا گفته‌اند که می‌بایست پژوهش‌های بیشتری صورت گیرد. آنها معتقد هستند با رژیم غذایی سالم و نکشیدن سیگار، ورزش کردن و همچنین تلاش برای کاهش آلودگی می‌توان از ریه‌ها به خوبی محافظت کرد و در نهایت باعث پاکسازی ریه شد.